siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2286
Lid geworden op: do sep 08, 2005 15:02

RE: Tuuuuuuuuuuuuuuuuuuurbo!

di jun 09, 2009 17:42

valt wel mee... zit nog wel wat ruimte in.


Maar wacht allen af tot sieger volgend jaar gaat bouwen!! De kale koets is aangeschaft en moet nog worden opgehaalt, heb het een en ander al opgescharrelt en zit heel langzaam aan wat dingen uit te broeden kwa ideeen.

Aangezien ik met een kale (dus koets ZONDER lak én helemaal gelast) begin kan ik dus vanaf het begin ALLES bepalen. Kortom, die gaat heeel gaaf en nog veeeel sneller dan de ex turbobert worden.......... :D

Gebruikersavatar
Petje 75
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 598
Lid geworden op: do dec 30, 2004 16:51

RE: Tuuuuuuuuuuuuuuuuuuurbo!

di jun 09, 2009 18:01

veeeel sneller
of veeeel sneller KAPOT?

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2286
Lid geworden op: do sep 08, 2005 15:02

RE: Tuuuuuuuuuuuuuuuuuuurbo!

di jun 09, 2009 18:06

staat niet op de kaart! :lol:

Gebruikersavatar
Joris Groeneveld
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 714
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:03

RE: Tuuuuuuuuuuuuuuuuuuurbo!

di jun 09, 2009 18:33

nog sneller kapot = bijna niet mogelijk
scarb 3814
Giulietta 1.6 GT 1985 2.0 TS trackday racer: 2:17@CPZ(ssar_2014/2016)/2:17@TT Assen(ssar_2015)
Maserati 3200 GT 1999 Nero Carbonio - pella in Grigio

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4214
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

RE: Tuuuuuuuuuuuuuuuuuuurbo!

di jun 09, 2009 18:37

Hee Sieger,

Ik mis ergens een post met wat je precies van plan bent?

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4214
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

RE: Tuuuuuuuuuuuuuuuuuuurbo!

di jun 09, 2009 19:06

Ik heb wel een idee ongeveer, heb wat voorkennis natuurlijk...
Maar wellicht had je ergens al wat gepost wat ik had gemist en voordat ik ergens over begin waar ik niet over mag beginnen etc...
Het idee wat ik ervan heb is sub-zero-cool!

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5614
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: Tuuuuuuuuuuuuuuuuuuurbo!

di jun 09, 2009 21:01

het gaat hier over turbo`s, en meer specifiek een sub-zero-coole (vind ik tenminste) brooddoos, helemaal in de goede kleur trouwens, en niet over andere zaken met een gat erin..Ook als je er geen gat in ziet: on topic aub??
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3179
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

RE: Tuuuuuuuuuuuuuuuuuuurbo!

wo jun 10, 2009 16:37

Topic ff opgeschoond. Nu weer lief zijn voor elkaar en on-topic graag ;-)
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Gebruikersavatar
toyo 888
Full Member
Full Member
Berichten: 314
Lid geworden op: zo sep 07, 2008 02:00

RE: Tuuuuuuuuuuuuuuuuuuurbo!

zo jun 14, 2009 21:25

Auto verkeerd in zeer goede staat ziet er top uit loopt op de straat als een beer.
Maar ik toch een vraag aan deze of gene die thuis is in de turbo s.
Is er zonder te veel moeite een groter turbo op te hangen?
De turbo die er nu opzit is tot max 165 pk in verband de regelementen.
Of zijn er andere maat regelen te nemen om er meer uit te halen.

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4214
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

RE: Tuuuuuuuuuuuuuuuuuuurbo!

zo jun 14, 2009 22:28

Kan zeer goed zelfs, als je dan wel de rest ook hierop afstelt.
Sproeierbezetting zal bijvoorbeeld veranderd moeten worden, misschien een grotere interkoeler (had ie er al een?).
Moet opletten dat de turbo op de flens past, ander moet je het uitlaatspruitstuk ook aanpassen, etc etc.

Gebruikersavatar
TurboMarc
Guru
Guru
Berichten: 1623
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:10
Locatie: Hoogwoud

RE: Tuuuuuuuuuuuuuuuuuuurbo!

zo jun 14, 2009 23:03

Op onze 75 zit dezelfde garrett t3 :lol:
Scarb# 00072

Alfa 75 Turbo Evo Superleggera Racer
Alfa 75 TS CUP Racer
Alfa GTV 2.0 V6 Turbo

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4214
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

RE: Tuuuuuuuuuuuuuuuuuuurbo!

zo jun 14, 2009 23:05

Dat heb ik ff gemist, zit hier een T3 op?
Dan moet je er zo al met andere aanpassingen meer uit kunnen halen.
Zit er nu een restrictor op?

Andretti Molletti

RE: Tuuuuuuuuuuuuuuuuuuurbo!

zo jun 14, 2009 23:17

oei fout gelezen ...

eeeeuh dus... met carbs en niet programmeerbare ontsteking is er niet erg veel meer uit te halen terwijl het nog heel blijft...dus :D
Laatst gewijzigd door Andretti Molletti op zo jun 14, 2009 23:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5614
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: Tuuuuuuuuuuuuuuuuuuurbo!

zo jun 14, 2009 23:23

Het is een blok met turbo over de carbs. Het hangt denk ik, voorzover ik iets van turbo`s afweet, heel erg af van cempressieverhouding en turbodruk Wat simpel gezegd (waar wat meer bij komt kijken toch?) moet de turbodruk omhoog. Maar dat moet het allemaal wel kunnen verwerken...
Ik vind eigenlijk 165 pk wel genoeg... :wink:
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6973
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: Tuuuuuuuuuuuuuuuuuuurbo!

ma jun 15, 2009 00:36

Ontsteking is in dit geval ook erg belangrijk.... de carbs kun je wel wat rijker afstellen om het veilig te houden maar als de ontsteking te vroeg staat gaat het je toch zuigers kosten. :(

De T3 van een 75 Tb kan tot wel 250 pk leveren zonder hierbij al te inefficient te worden, 160 pk is dus peanuts. :wink:

De genoemde 160 pk zegt ook niet zo heel veel, wat voor een koppel hebben we het bijvoorbeeld over? lekker vette koppelkromme is ook wel lekker namelijk, liever als een hoge vermogenspiek...
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Terug naar “Racen - Algemeen”