Tazio Novante
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

RE: Alfa met niet Alfa motor?

wo mar 10, 2010 15:28

Altijd veel eenvoudiger om commentaar te leveren van de tribune. ;-)

Ik zou er geen probleem mee hebben als toeschouwer. Als het apparaat een beetje fatsoenlijk klinkt natuurlijk :D

Is dit minder erg dan een gietijzeren 16V twinspark in een 105 serie? Of misschien wel een JTD? Of dan toch een Astra of 9-3 met JTD motor wel toelaten?

Dacht dat het SI nog steeds op zoek was naar een vol startveld. Ik heb niet het idee dat een Juul met cosworth motor meer uit de toon/buiten de scope valt dan een 159 met 2.2 opel motor....

Gewoon lekker gaan racen met z'n allen.
De Gouden Koets mag de zomer weer z'n best doen.
De 166D staat met 498K op de klok te wachten op de winter.
De Gulf hangt in 't spit.

B-lee
Guru
Guru
Contacteer: ICQ

do mar 18, 2010 16:32

Ik heb ook een vraag voor een vriend van mij , deze heeft nog een fiat x1/9 staan met een alfa 2literV6turbo motor er in .
Deze is waanzinnig snel zeker op een tech. circuit , zou hij eventueel met de si kunnen mee rijden in een paar races .
Hij rijd normaal heuvelklim koersen , niet met de fiat maar met formule cosworth 2l (was trouwens vorig jaar belg. kampioen ) .
Welke licentie heeft hij daar voor nodig ? Lukt dat met de belg licentie voor heuvel races ?
Hij wil gewoon nog eens de Fiat van stal halen om te racen en niet alleen rondjes rijden op spa italia
147 jtd , Bertone, spider, 156 sw jtd

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Alfa met niet Alfa motor?

do mar 18, 2010 21:21

een fiat x1/9 staan met een alfa 2literV6turbo motor er in .
Hoe vet.... 8)

Heb geloof ik nog wel ergens een AutoItalia blad liggen waar een X1/9 instaat met een Alfa v6 ( een gewone 3.0 geen turbo), was ongeloofelijk snel, meen minder als 5 sec naar de 100. :shock: en veeel werk.
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

B-lee
Guru
Guru
Contacteer: ICQ

do mar 18, 2010 23:18

De deze heeft een zeer snelle 2l V6 turbo aanboord , hij is knal geel en je ziet er nog net de lijnen van de x1/9 in de rest is airodynamika .
Ik zal zaterdag is een paar foto's nemen :wink:
147 jtd , Bertone, spider, 156 sw jtd

Terug naar “Racen - Algemeen”