Je kan heel moeilijk van te voren aangeven wat een seizoen kost. Hangt er ook vanaf wat je er wel en niet bij wilt tellen...
Kleding?
Licentie?
Daarnaast:
Inschrijfgeld ( zie dnrt)
Kosten transport en verblijf ( rijd je alles, dus ook buitenland?
Brandstof en banden racer, remblokken en andere servicekosten
Reparaties
Incalculeren dat je wel eens kan raken met een andere rijder ( de laatste keer koste mij een spatscherm en spuitkosten, een velg en band, en een aantal uniballs en speciale stuurarmen, naast werkloon omdat ik het zelf niet kon en of geen tijd had)
Al met al wel allemaal kosten die je zelf moet invullen afhankelijk van afstand tot circuit, eigen handigheid , kontakten die willen ondersteunen met low budget werk etc. Dus geen vast prijskaartje aan te hangen.
Kleding, licentie e.d. zijn eenmalige vaste lasten. Dus dat kan je uitsmeren. Afschrijven is er niet echt bij lijkt mij.
Squadra Italia is niet internationaal, ja alleen Zolder. Maar wie zegt dat je er elke keer bij moét zijn?!
Banden; je kan vaak gebruikte Toyo R888 15" halen tijdens race weekenden bij bijvoorbeeld de Swift cup. En daar zal je echt wel lang mee doen met een vrijwel standaard TS. Ik denk dat je een seizoen makkelijk moet halen met een setje.
Brandstof kan ik niet zoveel over zeggen, hoeveel zal je in een weekend weg racen? 2 volle tanks benzine?
Transport is wel een hoge kostenpost, zeker als je nog geen auto ambulance of trailer hebt. Al zijn auto ambulances niet zo heel duur.(gewoon zo'n oud schijthok van marktplaats scoren).
Schades en reparaties, er staat genoeg op de sloop of auto's staan in onderdelen te koop. Zeker blikschade moet geen probleem zijn. Rijd je dat ding krom, tja dat is een ander verhaal.
Of je haalt een nieuwe koets want dat ding moet toch zo goed als standaard blijven.
Natuurlijk is het een dure hobby, maar dat zijn veel hobby's. En veel goedkoper racen dat dit zit er niet bij, ja karten misschien of op een fiets gaan zitten maar dat is voor