In principe gaat deze auto enkel weg als er ’n leuke andere race-Alfa in de plaats gevonden wordt of ’n goeie basis voor TS cup opbouw, maar hier even de specs .
-Bouwjaar ’98 156 Group N 2.0ts std.(2003 ombouw naar 2.5V6 en 6-bak)
Palmares ;
‘98 : 24u Zolder o.a. 33e Algemeen, 5e in Klasse T3
’99 : Belcar met o.a. 24u Zolder : 3x podium T3 : 2x 3e, 1x 2e maar wel bij de 24u ! 24e algemeen op 66 starters
2000 : Touring Cup RPN 10u o.a. enkele malen top 5 in klasse met 25 auto’s
2001 : Motorombouw van std. naar Challenge Spec. Bij Beekauto racing : ellende
2002 : verdere ellende ; Beek “vergat” te vertellen dat er 102RoN in moest want omgebouwd naar 147cup spec ipv gevraagde 156challenge
2003 : door aanhoudende problemen ombouw in eigen regie naar 2.5V6 met 6-bak(102 RoN behoefte voor 2.0 zouden we pas 2006 achterhalen …)
Half seizoen aangepikt ; toch nog 3e in T2 (klasse tot 2.5 Lit) met 1x winst, 2x 2e o.a. bij 10u RPN
2004 : Volledig seizoen Touring Cup : Vicekampioen in T2 ; 1x winst, 2x 2e, 3e bij 10u RPN
2005 : 1 Race 10u (rest seizoen met 156 Serge De Beil) : 3e in T2 ; 1,5u voor einde nog 1e met 8 ronden voorsprong dan Uniball afgebroken
2006 & 2007 : geen races
2008 : Dunlop Endurance Cup ; ellende met verplichte Dunlop ; klapbanden, blaren ; 10u toestemming om met ander merk te rijden , frontaal aangereden door gespinde concurrent
2009 : geen Deelname (buik vol van Dunlop)
2010 : Skylimit Clubraces
2011-2012 : enkel trackdays
2013 : Spettacolo ; motorbreuk in vrije training (na 9 jaar motor ongeopend !), Qualifying RPN Zolder 3u ; wiellager begeven
2014 : enkel trackdays Spaitalia o.a.
http://www.gbphotosports.com/modules/my ... 065%20etc.
Specs :
-2.5V6 24v : 231pk ; géén andere nokkenassen of zuigers, enkel Airbox(aanvoer via Linker koplamp custommade(koplamp werkt ook nog) en ECU geoptimeerd en grote Gta kelken
-Volledige Supersprint uitlaatlijn met Spruitstuk (kost alleen al € 3.000)
-Versnellingsbak H6 met korte 6e én Bacci korte eindoverbrenging optimaal getrapt 6.000rpm in 6e op Spa Blanchimont . Quaife Madeno Sper met Bacci Drukgroep & Sinterkoppeling net gereviseerd met nieuwe tandwielen door Ronny”Gta”Sanen
-Volledige ophanging op Uniball . AST 3 weg instelbaar ophanging (Auto was ontwikkelingsauto voor AST = optimale set-up) . Alles op Uniballs
-Brembo 4-pot remmen met MQ-brembo schijven met Ergal-Bellhouse . Pagid RS4-2 remblokken(blauw)
-Grote Radiator
-Recente Sabelt Taurus Stoel 2013 produktie & Sabelt Hans Gordels produktie 2013
-frame voor inbouw passagierszitje
-Kuntsstof motorkap(mal meegeleverd), Zijruitjes in Lexan
-Volledige rijdende reserve 156 2.5V6(zwarte kleur) gestript voor het geval dat.
voor nog meer info.
Peter Bens
BUGA-AUTO Kempen
Tel: +32 14 575 509 | Fax: +32 14 58 04 57
Mail:
pb@buga-auto.be
Website:
http://www.BUGA-AUTO.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Address: Antwerpseweg 84, B-2440 Geel, Belgium