Probleem zit ergens in de carbs/vlotter(kamer)s. "Normaal" is het opschakelen in Bos uit naar 5 (ja, dat vindt ze goed !), anders loopt ze in 4 in Bos Uit d'r toeren uit. Dus ik ben altijd gewend semi-shortshiften in Bos uit en dan in een naadloze streep naar 7200 in 5, voor aanremmen Tarzan. Maar in 4 /voor Bos uit wil ze in bochten ook al niet meer, en voor rempunt Tarzan 5600, 5700 rpm met veel tegenzin en géén power. Klinkt dan ook erg amechtig. Net of de klimaatmaffia halverwege op de brandstofleiding gaat zitten.. Ook heuveltje op naar Scheivlak is de daadkracht stukken minder, en die bocht naar links, vóór de chicane, valt ze zo goed als dood. Full power met 6800 tpm in drie op die bocht af, wat remmen/insturen/gaspedaal in aanslag, dan gas naar beneden, niemand thuis, duurt een vetvolle seconde en dan volgt weer een alleszins redelijke versnelling. Onder 3000 rpm ook regelmatig op 3 of 3,5 cylinder, als ze warm/heet is niet meer stationair (heb ik overigens op bijna 1500 rpm gezet), en als ze dan stilvalt niét meer aan de praat te krijgen.
Dit weekend gaat ze (voor het eerst) naar Buddy, die er (vast wel) weer een Wereldauto van gaat maken. Minuutje geremd rollen op 5000 tpm en kijken wat er gebeurt. Net de auto van de trailer gehaald, gestart, en ze blaft ze weer als vanouds en hangt aan het gas als Fikkie aan de broekspijp van de postbode..
Als alles klopt kan ik echt f*cking hard met dat hok. continu 2.04 moet gewoon kunnen. Chrono heeft als een keertje een late 2.03 aangewezen. 2.10 in de training is dus vet ruk, 2.08 in de race iets minder ruk maar nog steeds ruk. We gaan het zien..
Btw over ruk gesproken: 13 auto's aan de start is ook ruk. Of had ik dat al gezegd.