Gebruikersavatar
Geert Ploeger
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 711
Lid geworden op: wo nov 16, 2005 13:43
Locatie: Amsterdam
Contacteer: Website

Re: RE: SI en SSAR 2008

di sep 02, 2008 09:08

nee.... motorkap rood spuiten!

maar effe serieus: er zijn zaken die je niet kan sturen, weet ik alles van. En twijfel over de auto en over jezelf is inderdaad maar 1 echte oplossing voor: testdag! lekker veel rijden! rust om de auto goed na te lopen, het pakketje moet kloppen anders werkt het niet. (heb niet voor niets 10 jaar geleden mijn vorige racer aan de kant gedaan...) succes! en wij zien je op 17 oktober!
Klopt, is absoluut waar wat je zegt.
Zit gewoon tussen de oren. Nieuwe/onbekende auto, net verhuisd en nog druk bezig met het huis, bezig een nieuw bedrijfje op te zetten etc.
Kan best eens allemaal vertroebelend werken.
Maar dat gaat vast goedkomen! De auto is gewoon goed, dus het ligt echt aan de rijder in dit geval..

Ben er hoe dan ook bij de 17e, ook al rijd ik weer baggertijden! :D

Gebruikersavatar
Dennis de Rooy
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 535
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:06
Locatie: Amersfoort

RE: SI en SSAR 2008

di sep 02, 2008 09:12

Maar kan iemand me ook vertellen waar het geluid vandaan komt? Is het uitlaat of inlaat? Ik wil namelijk gezeur voorkomen op Zandvoort, daar mogen we 95 db maken, maar ik zat bij de paal op Assen op 104db :shock:
'81 GTV6 3.0 QV
'91 75 TS RACER
'92 164 QV

Gebruikersavatar
LENZ
Guru
Guru
Berichten: 1412
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:42
Locatie: voorburg
Contacteer: Website

RE: SI en SSAR 2008

di sep 02, 2008 09:46

Ik zou zeggen inlaat, zodra je bijna in de begrenzer zit is het inlaatgeluid gewoon heel hard.
Ik zat op de hoofdtribune en bij uitkomen van de chicane was het geluid hard en bij opschakelen was het flink minder door het lagere toerental.
Het was alsof je iets van het gas ging voor een evt geluidsmeting bij de pit muur, weet niet waar db's worden gemeten? Geluid werd "opvallend" stiller bij opschakelen.
www.lenjansen.nl

67 gt 1300 junior,82 sud ti qv 1.7,91 33 16v carb,96 155 2.0 Twin Spark 16v,00 147 selespeed,
01 156 2.5 V6 24V Sportwagon,03 147 Gta,04 gt 3.2,06 147 2.0 Twin Spark 16v,12 giulietta qv

Gebruikersavatar
Mark Roffelsen
Full Member
Full Member
Berichten: 323
Lid geworden op: di apr 03, 2007 09:41
Locatie: Bennekom

RE: SI en SSAR 2008

di sep 02, 2008 10:00

Ik zou zeggen de uitlaat. Dat had ik je overigens vorige week dinsdag al gezegd. In de Toerklasse bij de ZAC viel je mij al op door de hoeveelheid geluid.
www.squadra-italia.nl

"Gimme fuel / Gimme fire / Gimme that what I desire!"
"Quench my thirst with gasoline"
(Metallica - Fuel)

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5597
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: SI en SSAR 2008

di sep 02, 2008 10:08

jouw uitlaat komt toch rechts eruit Dennis?? de meetaparatuur staat op zandvoort in ieder geval rechts... Assen weet ik niet zo, maar ik geloof ook rechts op het rechte eind voor de tribunes. ook lekkere weerkaatsing op de muur natuurlijk..

gewoon pijp naar achteren met extra demper?
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
Dennis de Rooy
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 535
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:06
Locatie: Amersfoort

RE: SI en SSAR 2008

di sep 02, 2008 10:39

Ik zet er wel een extra dempertje tussen voor de zekerheid (en een mondje schuin naar achter/beneden), maar ik heb het vermoeden dat het vnl. inlaat is. Uitlaat helemaal naar achter vind ik niet echt een oplossing. Op Spa vorig jaar had ik problemen met achterremmen die heet werden, en daar had ik nu helemaal geen last van. Het bleef gewoon goed remmen. Ik denk dat ik ook maar isolatie in de motorkap ga aanbrengen. Op zondag heb ik de inlaat al voorzien van isolatie en dat bracht het geluid al 2-3 db naar beneden.
Nu maar hopen dat het goedkomt. Als dat echt niet wil, zien we wel weer verder.
'81 GTV6 3.0 QV
'91 75 TS RACER
'92 164 QV

Gebruikersavatar
Louis himself
Member
Member
Berichten: 123
Lid geworden op: vr jun 03, 2005 13:10
Contacteer: Website

RE: SI en SSAR 2008

di sep 02, 2008 11:34

Het geluid wordt gemeten boven de veenslang. (andere kant van het circuit boven het andere "rechte stuk")
De meet apparatuur hangt boven de baan onder het bord TT-Assen.
De meeste auto's ziiten daar vol in z'n 4, dus dat hebben ze wel goed bekeken.
http://www.youtube.nl/hutzezon" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Bartman
Guru
Guru
Berichten: 1138
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 11:45
Locatie: Vorden

RE: SI en SSAR 2008

di sep 02, 2008 11:50

Uitlaat, denk ik. Het geluid was hard en laag. Inlaat klinkt anders.

Ik denk dat je een grotere demper moet monteren.

Maar je kunt natuurlijk ook het inlaatgeluid ter lijf, want elke DB die je wint is winst.
De neus van mijn Squadra is al jáááren oranje! ;)

Leuk racen met je Alfaatje? Squadra Italia!

www.squadra-italia.nl

Gebruikersavatar
TurboMarc
Guru
Guru
Berichten: 1623
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:10
Locatie: Hoogwoud

RE: SI en SSAR 2008

di sep 02, 2008 11:59

Uitlaat!

Wij hebben nu geen sidepipe meer om dezelfde redenen.
Extra einddemper monteren was bij ons de oplossing. Hij klinkt nu als een volvo 360 maar op Zolder hebben we voor het eerst kunnen racen!
Scarb# 00072

Alfa 75 Turbo Evo Superleggera Racer
Alfa 75 TS CUP Racer
Alfa GTV 2.0 V6 Turbo

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5597
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: SI en SSAR 2008

di sep 02, 2008 12:08

Hij klinkt nu als een volvo 360
pas maar op, straks sta je in de verkeerde rij...
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Andretti Molletti

RE: SI en SSAR 2008

di sep 02, 2008 12:19

Net een geweldige sportieve bedankmail van het ARC ontvangen.
Ik spreek denk ik namens alle SI-rijders als ik zeg dat wij het ook als enorm leuk ervaren hebben :thumbs:
Dus bedankt ARC voor de sportieve opname van ons SI-rijders binnen de ARC afgelopen weekend!

Gebruikersavatar
Tjerry
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 844
Lid geworden op: za dec 02, 2006 22:19
Locatie: Leidschendam-Voorburg

Re: RE: SI en SSAR 2008

di sep 02, 2008 12:20

Ik heb mijn ogen uitgekeken!!

Ik hoef ook niet veel toe te voegen maar het was wel GEWELDIG dat grote veld en veel acties.
Voor sommigen teleurstellend en voor sommigen feest, maar dat is racen.
Een genot werkeleijk waar en ook weer een hoop mensen leren kennen, toppertje :thumbs:
Echt Joepie om naar alles te kijken en te beleven.....
Uniek in de wereld denk ik maar zo..... :mrgreen:

Gr Roel :wink:
Zag ik jou niet met pech langs de A28 staan in het donker :?:

Tjerry
Lidnummer 1415
156 2.5 V6 24V sportpack two, rosso 1998, 355.000 Km
Nog steeds zonder radio !
Overige klassiekers, Kreidlers van Bj. 1973-1980
Hiervoor gereden,
155 2.5 V6
33 1.7 16V QV
33 1,7 QV
33 1,5 QV
Alfasud 1,5 TI QV

Gebruikersavatar
Gerrets
Guru
Guru
Berichten: 1800
Lid geworden op: zo jun 05, 2005 23:07
Locatie: Hengelo ov

RE: SI en SSAR 2008

di sep 02, 2008 18:56

Mooie Race verhalen jongens leuk om te lezen!! Roeltje is helemaal blij :D heeft toch mooi al die 164tigers bij elkaar gekregen! Klasse hoor, mooi clubje zo.

gr Tom
Groeten Tom

33 1.7 I.E. type 3 1993 (dagelijkse driver)
Spider 1600 junior coda tronca 1978 (in restauratie traject)

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5597
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: SI en SSAR 2008

di sep 02, 2008 19:16

Net een geweldige sportieve bedankmail van het ARC ontvangen.
Hier ook! voor herhaling vatbaar, volgend SS inboeken zo! Ik heb hem niet uitgereden helaas maar het 1-uurs concept werkte ook prima! Misschien wel leuk als er meer rijderswissels zijn, er zijn er niet zoveel geweest. Bij SI de gebr Rietkerk, bij Art of Racing zag ik Christian de eerste stint doen, en verder??

Dit zijn leuke startvelden, en het is leuk dat de wisselwerking die er vorig seizoen al was steeds vastere vormen aan gaat nemen.
Als we dit soort aantallen (hoeft niet eens..30-35 is denk ik al genoeg) nu ook op SRW van de DNRT krijgen, kunnen we misschien een eigen start krijgen, al was het alleen maar op SRW? (ideetje alleen nog maar hoor..)

Top in ieder geval, en 2009 weer!
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gerben
Member
Member
Berichten: 217
Lid geworden op: do sep 08, 2005 23:23
Contacteer: Website

RE: SI en SSAR 2008

di sep 02, 2008 20:03

Ik heb ook enorm genoten van de S.I en A.R.C combi.
Ging perfect met elkaar in een veld en de 1 uurs race was een absoluut succes.
Het is voor mij ook niet geheel onverdienstelijk verlopen met twee bekers als beloning.
Mooie strijd gehad met de GTV van Baggermans (weet zijn voornaam niet) en de GTV 6 van Walter Alexis.
Ook Ferdy met de 75 regelmatig op de hielen gezeten en anders om,want die kan echt gas geven.
Al met al een super weekend en ik wil ook iedereen die ons geholpen heeft bedanken voor de inzet en medewerking :!:

Groet Gerben
Gas is alles,remmen voor noodgevallen

Terug naar “Racen - Algemeen”