Als er een 75 TS cup komt doe je dan mee ?

Peiling eindigde op zo mar 07, 2010 20:15

Ja, zonder twijfel
15%
8
Hangt af van de kosten
28%
15
Hangt af van het aantal deelnemers
11%
6
Hangt af van het regelement ivm bestaande auto
45%
24

Totaal aantal stemmen: 53
Atte
Member
Member

RE: 75 TS cup: www.alfa75cup.nl

zo jan 10, 2010 11:25

Mag de carrosserie ook doorgelast worden?

groeten, Atte

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo jan 10, 2010 12:06

Binnen het SI reglement staat juist dat de originele tank wordt aanbevolen.
dat is het DNRT regelement waar je op doelt neem ik aan.

Voordeel van een eigen regelemnt schrijven voor een bepaald type is dat je de knelpunten voor gebruik als racer eruit kan halen. Voor de rest blijven wij het DNRT regelement volgen , waarbij dan in dit geval voor TS rijders de aanbeveling is de tank te wijzigen .
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

LENZ
Guru
Guru
Contacteer: Website

zo jan 10, 2010 12:14

Ik vraag me dan af hoe veel een 1,6 of 1.8 bak gaat schelen en of dit ook niet gewoon vrij mag zijn.

TurboMarc
Guru
Guru

zo jan 10, 2010 12:16

"Eventuele constructies ter versteviging van de koets zijn toegestaan." dus doorlassen mag.

Nogmaals, we willen een competatieve klasse opstellen. Daarvoor hebben we bepaalde keuzes gemaakt en kunnen we niet iedereen tevreden houden.
De een heeft een andere bak, de ander een smallere band etc. etc. We hebben een grens getrokken, daarmee gaan we beginnen.

Als blijkt dat je met andere bak of band binnen het SI veld net zo competatief bent, kunnen we altijd nog na het seizoen conclusies gaan trekken..

De standaard TS tank is gewoon veel te gevaarlijk zo achter de bumper. Bovendien moet je hem altijd een kwart vol houden om te voorkomen dat hij gaat inhouden in de bochten.
Een V6 tank is eenvoudig te plaatsen en een betaalbaar alternatief voor een ATL tank oid.

Prijzen cup onderstel zijn nog niet bekend. Pas als het prototype gereed is.

ciao
Scarb# 00072

Alfa 75 Turbo Evo Superleggera Racer
Alfa 75 TS CUP Racer
Alfa GTV 2.0 V6 Turbo

Atte
Member
Member

zo jan 10, 2010 16:53

Ja heel mooi: 'Eventuele constructies ter versteviging van de koets zijn toegestaan'. Maak dan wel de aanvulling (a la Groep A) dat zij de contouren van de carrosserie moeten volgen. Denk je maar eens in, welke toestanden je kunt krijgen. Ik zou gewoon naast de rolkooi (goedgekeurd en met certificaat) nog een aantal buizen monteren om de zaak te verstevigen.

Nog een punt: als de veerpootbrug binnen een bepaald afstand van de kooibevestiging op de dempertoren is gemonteerd, wordt de veerpootbrug gerekend tot de rolkooi. Dat is meestal niet afgedekt door het rolkooicertificaat.
ET-waarde (ook eventueel offset noemen en de Nederlandse term 'wielbolling') hebben invloed op de spoorbreedte. Ook een maximale spoorbreedte aangeven. Als die wordt overschreden is 'er wat gebeurd'.

Onderdelen voor de rolkooi (zoals aangegeven de voetplaten) niet vanuit de organisatie leveren. Heeft te maken met productaansprakelijkheid. Je weet namelijk nooit hoe goed de lassen zijn waarmee de kooi op de voetplaten is bevestigd. Ook het lassen van de voetplaten op de koets geeft (zeker bij krokante Alfa's) nogal eens problemen. Zelf heb ik ooit een Squadra Bianca moeten afkeuren (ja, ik val nu door de mand) omdat er een mooie kooi in zat. Alleen als je aan de buizen trok, zag je de kooi met voetplaten van de dorpel wijken. Na een ongeval wordt er altijd met vingertjes gewezen; zelfs na het ondertekenen van de 'val-dood-verklaring'.

groeten, Atte

Alfa Nord
Guru
Guru

zo jan 10, 2010 18:50

Zeer binnenkort gaan we een meeting houden met mensen die mee gaan (of interesse hebben) doen aan de 75 TS Cup. Dan kunnen we nog dingen bespreken die wellicht anders moeten/kunnen. Als alles helder is en we het in grote lijnen eens zijn (er zullen altijd discussiepunten blijven natuurlijk) en we hebben het startgewicht + max. vermogen vastgesteld word het regelement vastgelegd. Dan is het dus concreet en word er niet meer van afgeweken. Alles wat er nu in staat lijkt me vrij helder te zijn, doorlassen van de koets mag dus, is helemaal vrij. Diegene die zijn koets dus helemaal wil doorlassen/verstevigen e.d gaat zijn gang maar, is niet bevordelijk voor het gewicht. Achterdeuren dichtlassen heb ik ergens gelezen: gaan we niet toelaten, ook mede uit veiligheidsoverwegingen. Moeten we dus nog expliciet aangeven in regelement. Maximale spoorbreedte moet ook nog vastgelegd worden, dit weten we pas als het onderstel klaar is. Verder is er veel discussie over de versn.bak verhouding: uit practische en kosten overweging hebben we gekozen voor de standaard TS eindoverbrenging. Natuurlijk wil iedereen liever met een 1.6 bak rijden maar daar zijn er zo weinig van te vinden en je moet daar nog een sperdiff. in monteren wat weer veel geld kost. En we willen gewoon geen verschil hebben in eindoverbrengingen om scheve gezichten te voorkomen! En met een TS bak gaat het echt ook prima. Diegene die nu alleen niet mee zouden doen omdat ze een andere bakverhouding hebben begrijp ik niet helemaal, wat kost een TS bakje nu nog? Je hebt er alleen wat werk van maar dat lijkt me toch niet zo`n groot probleem. En de andere bak raak je wel weer aan iemand kwijt die niet in de TS Cup racet, kost het dus feitelijk niks...

Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo

ma jan 11, 2010 20:54

Wat houdt zo'n gecamberde achteras in en wat kost zoiets om te maken? Ik hoop dat het low-budget idee wel behouden blijft?
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Andretti Molletti

Re: RE: 75 TS cup: www.alfa75cup.nl

ma jan 11, 2010 21:36

Wat houdt zo'n gecamberde achteras in en wat kost zoiets om te maken? Ik hoop dat het low-budget idee wel behouden blijft?
Slijptolletje erin en de wieltjes schuin zetten en weer vastlassen... sommige durven daar wel ruim 200 euro voor te vragen ;)

Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo

ma jan 11, 2010 21:52

Ah, ok! Vast tricky: lassen aan een as? Knap als je dat aan allebei de kanten in dezelfde hoek weet te krijgen?
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Andretti Molletti

ma jan 11, 2010 22:10

Ah, ok! Vast tricky: lassen aan een as? Knap als je dat aan allebei de kanten in dezelfde hoek weet te krijgen?
das idd wel fijn, vandaar die prijs... ;)
er zijn er maar weinig die dat echt kunnen, maar het is wel een must om mee te komen!

wijn+kit
Full Member
Full Member

di jan 12, 2010 12:45

jan buijs van multi-tech in benthuizen kan het.
heeft het voor mij ook gedaan.
hij heeft de mallen liggen
alfetta-turbo racer
gtv-turbodelta racer in opbouw

aso69
Advanced Member
Advanced Member

di jan 12, 2010 13:30

als iemand nog zo'n proef triangel (of hoe heet dat ding) zoekt, die heb ik wel liggen kaal en zo te verbeunen

_Pieter_
Guru
Guru

di jan 12, 2010 18:27

als iemand nog zo'n proef triangel (of hoe heet dat ding) zoekt, die heb ik wel liggen kaal en zo te verbeunen
Wel handig want je moet om m in de mallen te klemmen meestal de beide naven eerst verwijderen.
En dan weer opbouwen met frisse lagertjes... :-)
SCARB # 4710

Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

Re: RE: 75 TS cup

wo jan 13, 2010 09:48

Ron 95 mag natuurlijk ook wel, maar wie doet dat?
Is afhankelijk van je mapping van je ecu natuurlijk... een auto gaat niet harder lopen van 3 puntjes octaan...

1050kg is niks mis mee... eerst maar eens wegen en dan roepen?

Om gezeik te voorkomen over wel of niet originele benzinedrukregelaars zou ik zeker de benzinedruk specificeren...

de eerste truuc is al aan mijn brein ontsproten: retourleiding knijpen zodat er meer benzine is... (de truuc met de bankschroef en de benzinedrukregelaar vertel ik lekker niet ;) )

Mail me maar als je binnen de regels serieus snel wilt gaan :lol:
Verdachte snelheidsverschillen zijn natuurlijk het makkelijkst op te sporen, maar als je binnen de regels wat slimmer kunt zijn dan de rest, tsja dan zal ik dat niet op kunnen merken.
Het keurmeesterschap moet wat betreft deze cup ook nog in een vat gegoten worden. Het gaat erom dat we lol hebben, ik ga er vooralsnog niet vanuit dat iemand lol heeft door de kluit te belazeren in een cup waar behalve het prijzengeld geen eer te behalen is...

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo jan 13, 2010 09:57

wel eer te behalen hoor: rookie of the year bv (maar daarvoor hoef je natuulrijk niet per se de cup te rijden..)
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Terug naar “Racen - Algemeen”