Okee, behalve de eer van het vooraan rijden dan.
Maar een opstapklasse voor de DTM is het nog steeds niet.
Wel erg leuk budget racen, wat leuk en budget kan blijven als iedereen daar aan meewerkt.
Top, eindelijk iemand die het weet, helpt de mannen de goede richtingIk ga ook niet terugtunen, toch een paar opmerkingen.
Als iets een 75 een echt veel meer in balans zijnde auto maakt (en beter sturend, met name in de snelle bochten) is het een doorgezette achteras wel. Gewoon dus wel doen en liefst gewoon gezamenlijk inkopen (allemaal dezelfde,kun je mooie prijs onderhandelen etc.). Het zou echt jammer zijn als je dat niet doorvoert. Dan komt namelijk het rollcenter wat meer in lijn met de vooras (dat toch al veel te laag ligt bij de gemiddelde 75 racer).
En als je dan toch een voor iedereen gelijke set schokbrekers en dempers wilt (laten) maken, dan zou ik zeker een instelbare set laten maken of kiezen, want afstellen hoort ook bij racen en kan heel veel voordeel opleveren en is gewoon erg leuk om mee bezig te zijn. Oja, en wat voor stabi mag je dan voor? hol? of massief enz. Geef toch lekker vrij, dan heb je nog wat te experimenteren.
1100 kg met rijder en benzine is al best ambitieus.
Als je de kosten laag wilt houden moet je ook echt andere remtangen achter toestaan, want die gaan allemaal naar de klote. Dus supertangetjes toe staan.
Versnellingsbak: Ik zou pleiten voor een compromis: 1.8 met sper, past goed bij een 2l ts in de voorgestelde configuratie en er zijn er nog heul veul van. Overigens: met de sper kun je heel veel verschillen krijgen (maar een beetje rijder kan dat gemakkelijk compenseren, zonder sper kun je ook hard).
Kunstof voorschermen helpt aan de goede kant (de neus) gewicht eraf, kosten te overzien en blijven meerdere kleine aanvaringen in shape (en zorgen niet voor aanlopende wielen). waarom niet.
Misschien schiet me nog wat te binnen. Komt het hier wel bij.