Andretti Molletti

Re: RE: ex Sandra van der Sloot Alfa 156 2.0 TS Cup te koop

wo aug 04, 2010 15:18

Ik reed toen met een originele Cup uitvoering met harde Dunlop's 2:06 maar dat is in den beginne van mijn R-carriere 8) Weet niet of die van jouw sneller en of lichter is gemaakt. De Challenge reed toen met zachte Michelin's, dus dat kun je dan niet vergelikjen. Heb je de originele Drent Bak, dan moet je wel met 15"velgen het dek op :roll:
Ja het is de originele Drenth bak. Ik snap daar alleen nog niet veel van. Het is toch starten in zijn vrij (!) links voor in zijn 1, en vervolgens al rijdende, zonder te koppelen, linksachter 2, midvoor 3, mid4achter en revoor 5. EN terug schakelen 5,4,3,2 toch? Je kan dan toch schakelen zonder koppelen? Het is immers een rechtgetande bak. En je dient dan toch het schakelpatroon te volgen? Je kan immers niet van 5 ineens naar zijn 2.....

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Kom maandag maar weer eens langs dan voor een bakrevisie :-D

Gebruikersavatar
Michel vd Grinten
Guru
Guru
Berichten: 1235
Lid geworden op: vr mar 30, 2007 12:46
Locatie: In mijn iPhone

RE: ex Sandra van der Sloot Alfa 156 2.0 TS Cup te koop

wo aug 04, 2010 16:53

Mag een bak koffie ook goed zijn? Deze bak is net gereviseerd :P

Gebruikersavatar
GTIm
Full Member
Full Member
Berichten: 461
Lid geworden op: wo nov 12, 2008 12:59

RE: ex Sandra van der Sloot Alfa 156 2.0 TS Cup te koop

wo aug 04, 2010 22:27

vergeet em na z'n 5 niet in de R van Race te zetten maar eerst in het midden van de H goed roeren, dat gaat stukken makkelijker! Was je serieus of niet? Je moet gewoon blijven koppelen en het patroon is net als bij een straat versie. Weet even niet meer of je hem zo in z'n achteruit kon zetten of dat er een veiligheids pal voor zat. De Schakel kabels op de foto zijn trouwens niet de Cup originele maar daar hoef je niet rouwig om te zijn. Waren 1,500 Gulden per stuk :cry: en gingen best wel eens stuk [vandaar dat bik de prijs nog weet] Er zijn trouwens geen onderdelen meer voor deze bakken! De bak zou sneller schakelen en de vertanding kon beter het vermogen opvangen maar was alles bij elkaar niet sneller dan de Straat bak. Wel was het verwijderen van de tunnel een gewichtsbesparing maar stond niet in verhouding met wat de "upgrade" additioneel koste want in het 1ste jaar zaten deze er dus nog niet in. Wellicht als er een paar gelijktijdig bestellen wil Drent nog wat produceren. Anders, er wordt overwogen om nieuwe tandwielen te maken daar wij in het team dus een 156 Challenge hebben die op 17" rijd en aan een aanpassing zit te denken.
147 Cup 3.2V6, Bertone GT Veloce Gr. II

Gebruikersavatar
Michel vd Grinten
Guru
Guru
Berichten: 1235
Lid geworden op: vr mar 30, 2007 12:46
Locatie: In mijn iPhone

RE: ex Sandra van der Sloot Alfa 156 2.0 TS Cup te koop

wo aug 04, 2010 23:06

Ja ik was serieus :) dus gewoon koppelen all the way. Snap dan alleen niet waarom deze bak zo speciaal is.... ook niet van de rechte tanding...meende altijd dat je daarom niet hoefde te koppelen. Ook een misvatting mijnerzijds.
Welk team rijdt jij Tim? De 156 van Carel?

Herbieyy
Member
Member
Berichten: 185
Lid geworden op: do nov 22, 2007 18:02

RE: ex Sandra van der Sloot Alfa 156 2.0 TS Cup te koop

do aug 05, 2010 09:39

Volgens mij is het idee van de rechte vertanding alleen dat deze meer krachten kan opvangen. Als je zonder te koppelen wilt rijden kun je beter een standaard bak nemen, die krijg je er makkelijker in (door de "niet rechte" vertanding) gok ik zo ;)

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

Re: RE: ex Sandra van der Sloot Alfa 156 2.0 TS Cup te koop

do aug 05, 2010 09:45

Ja ik was serieus :) dus gewoon koppelen all the way. Snap dan alleen niet waarom deze bak zo speciaal is.... ook niet van de rechte tanding...meende altijd dat je daarom niet hoefde te koppelen. Ook een misvatting mijnerzijds.
Welk team rijdt jij Tim? De 156 van Carel?
De rechte vertanding zorgt voor minder vermogensverlies in de bak en kan meer koppel aan dan een schuine. Het niet hoeven koppelen heeft te maken met de keuze van de synchro's in een bak. Als je "normale" synchro's pakt, passen delen die de tandwielen aan de as fixeren altijd precies in elkaar en is er geen tussenruimte. Als je synchro's dan niet goed meer werken krijg je een "krakende" versnellingsbak oftewel het "tandenpoetsen" omdat deze delen proberen in elkaar te schuiven, maar ze verschillen nog van snelheid. Bij een "dog engagement" (niet te verwarren met dog leg pattern) zitten er een paar zwaar uitgevoerde "blokken" op deze delen en verder loze ruimte. Als je dan de versnelling er in "ramt" is de kans vrij groot dat je al in de loze ruimte terecht komt, anders zal je door het snelheidsverschil tussen de delen al binnen een paar honderdste seconden alsnog in deze loze ruimte terecht komen en kan je de versnelling inschakelen. Het resultaat is dan dat de twee delen met een behoorlijk snelheidsverschil op elkaar zullen ingrijpen. Dit geeft een harde "klak" uit de bak en het materiaal krijgt een behoorlijke opdonder. Dat geeft niets als het maar zwaar genoeg uitgevoerd is, maar het komt wel lomp over en het hele voertuig zal door deze plotselinge verandering in aandrijvingskracht ook beinvloed worden.

Zie ook het erg goede engelse artikel hier: http://www.carbibles.com/transmission_bible.html

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

RE: ex Sandra van der Sloot Alfa 156 2.0 TS Cup te koop

do aug 05, 2010 10:01

Als je geen nieuw binnenwerk bij Drenth vindt is er nog altijd Bacci : Zij hebben verschillende mogelijkheden kwa overbrenging en werken met "helical teeth" die zouden naast radiaal ook axiaal gesecured zijn . Wel heb ik begrepen dat Drenth bakken uitgefreesd zijn om de gearing te laten passen .
Destijds hebben wij onze 156 2.0ts group N bij Beek laten tunen naar 147 cup spec (helaas wisten we niet dat daar 102RoN in moest en hadden we beter 156 cup spec genomen, maar dat is 'n ander verhaal) . Volgens Beek gaf onze std. bak op de rollen minder weerstandsverlies dan de Drenth van hun cup auto's .
Met Bacci Quickshift heb je een vergrendelingspin voor de achteruitversnelling trouwens .
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

RE: ex Sandra van der Sloot Alfa 156 2.0 TS Cup te koop

do aug 05, 2010 10:44

Bacci Quickshift compleet met kabels op Uniball kost trouwens € 1.361, de kabels apart heb je voor € 350 .
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
Michel vd Grinten
Guru
Guru
Berichten: 1235
Lid geworden op: vr mar 30, 2007 12:46
Locatie: In mijn iPhone

RE: ex Sandra van der Sloot Alfa 156 2.0 TS Cup te koop

do aug 05, 2010 14:25

Maar eh, bedankt voor de info. Dat zal echter voor de nieuwe eigenaar zijn.
Deze is verkocht. :idea:

Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3179
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

RE: ex Sandra van der Sloot Alfa 156 2.0 TS Cup te koop SOLD

do aug 05, 2010 14:39

Rij je zondag nog wel op Zandvoort?
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Gebruikersavatar
Michel vd Grinten
Guru
Guru
Berichten: 1235
Lid geworden op: vr mar 30, 2007 12:46
Locatie: In mijn iPhone

RE: ex Sandra van der Sloot Alfa 156 2.0 TS Cup te koop SOLD

do aug 05, 2010 16:02

Helaas niet.
Toen we eventjes met de156 net over de normale weg reden, zat ik wel te overwegen de koop uit te stellen. Maar, dat was heel even.
Auto is opgehaald.
No race for me next sunday.

Gebruikersavatar
marc7eleven
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 949
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 15:16
Locatie: Lochem

RE: ex Sandra van der Sloot Alfa 156 2.0 TS Cup te koop SOLD

do aug 05, 2010 17:06

Alfa romeo: The art of the machine!

AG
Full Member
Full Member
Berichten: 274
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 04:27
Locatie: Dieren

RE: ex Sandra van der Sloot Alfa 156 2.0 TS Cup te koop SOLD

do aug 05, 2010 18:00

He verkocht mooi , dus geen service meer nodig zondag?

AG

Gebruikersavatar
Michel vd Grinten
Guru
Guru
Berichten: 1235
Lid geworden op: vr mar 30, 2007 12:46
Locatie: In mijn iPhone

Re: RE: ex Sandra van der Sloot Alfa 156 2.0 TS Cup te koop

do aug 05, 2010 18:39

You're driving on the wrong side of the road, You dummy ! :D

vrouwen en dogboxen?????

Terug naar “Racen - Algemeen”