Iets uitgebreider verslag van mijn kant:
Was een lekker dagje racen. Avond tevoren aangekomen en om 20u stond mijn auto gekeurd en wel in de pitbox. Toen was het wachten op de heer de Roos, die graag een sleepje naar de keuring wilde. Net voor 21u Marcel naar de keuring gesleept
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Toen op de fiets in het half donker naar mijn hotel.
Volgende ochtend zat ik er lekker in tijdens de vrije training, op mijn gemak een lage 2.07 gereden, wel merkte ik al snel dat mijn sper niets deed, elke keer met een doorspinnend wiel de bocht uit. Die maar eens aanpakken voor de race op Assen.
De kwalificatie begon nat met een langzaam opdrogende baan. Elke ronde sneller, helaas moest ik de laatste ronde van mijn gas voor een marshallauto, anders had ik nog wel een paar seconden sneller gekunt, dan mijn nu schamele 2.24, een 7e tijd.
Omdat Robert Slop helaas niet mee mocht doen vanwege geluid, mocht ik de 1e race starten vanaf een 6e startplek. Na de start lag ik 5e achter Eric van Hinte. Ik kon goed op Eric jagen en kwam langzaam maar zeker dichterbij, totdat het noodlot toesloeg en ik ineens geen gas meer kon geven. De boel bleef vaststaan in een bepaalde stand. Snel de hoofdstroomschakelaar omgedraaid en uitgerold het gras in. Hier bleek de hefboom voor de stangbediening er af gelopen te zijn, omdat het borgclipje er af was gesprongen. Na het afvlaggen heb ik de boel op zijn plek geduwd en geprobeerd terug te rijden, maar een paar bochten verder was hij er weer af, dus toen ben ik toch terug gesleept.
Terug in de pitbox met hulp van Stefan van den Oetelaar en Robert bekeken hoe we dit konden repareren, want we hadden geen borgclipje. Na diverse pogingen met een ijzer en koperdraad, uiteindelijk er een slangenklemmetje voor gezet, waardoor de hevel er niet meer af kon.
Race 2 gestart vanaf plek 7. Na de start had ik Henk Hees en Stefan al te pakken voor de 1e bocht. Een ronde later heb ik Eric van Hinte ingehaald in de 1e bocht. Daarna zijn we de hele wedstrijd in gevecht geweest waarbij Eric net niet snel genoeg was om mij echt te bedreigen. Gefinshed als 4e.
Al met al heerlijk geracet en erg jammer, dat er niet meer alfa's waren, want het is een heerlijk baantje.
Allemaal een extra dempertje in de uitlaat zetten en volgend jaar gewoon komen!!!
![Afbeelding](http://www.mupload.nl/img/zxr7de02ll7.jpg)