Gebruikersavatar
Michel vd Grinten
Guru
Guru
Berichten: 1235
Lid geworden op: vr mar 30, 2007 12:46
Locatie: In mijn iPhone

Re: RE: Squadra Italia 2009 ideenbus

wo okt 22, 2008 23:12

.... Bij welke andere raceorganisator kun je tenslotte tot in de pitstraat komen? .....
Je bent van harte uitgenodigd, bij het andere Alfa spectakel daarvoor ;) Kom gerust eens kijken bij de Challenge. Wat je maar wilt kan je daar zien. Van Alfaas natuurlijk ;)

_Pieter_
Guru
Guru
Berichten: 1514
Lid geworden op: do mar 31, 2005 21:57
Locatie: Leidschendam

RE: Squadra Italia 2009 ideenbus

vr okt 31, 2008 11:49

Haha, al die discussie! Super mannen, het is te lezen dat de passie voor het racen er overduidelijk is.

Maar even een ander vraagje, wanneer is de BBQ? Is er al een locatie voor?

My 2 cents na 2 seizoenen SI:

Een Klasse-indeling voor de punten en (fictief?) podium is een goed idee om de instap laagdrempelig te houden & om het voor de meer std rijders sportief interessant te houden.
Ik ben tegen technische restricties als verplichte banden. Een set ouwe dunlops kost maar €100 en daar rij je echt bijna 1 seizoen mee als je geen gekke uitstapjes maakt. Hier kan geen toyo tegenop!
Ook moet je kunnen sleutelen aan je auto, op veel modellen zijn een hoop aanpassingen te doen die het racen beter en goedkoper maken, zoals bijv achterremmen aanpassen op de 75.
Coilovers heeft (bijna) iedereen, dus dat moet gewoon vrij blijven. Kost ook de wereld niet en maakt het racen gewoon veel leuker als rijder.

De enige zinnige restrictie die ik zie is de standaard TS als klasse (en wellicht ook in de 155 als die even hard gaan) omdat dat de kosten gigantisch kan drukken.

De 155 is wellicht ook de SI alfa van de toekomst gezien de naderende zeldzaamheid en toenemende kosten van de 75?
Dus nieuwe cheap-ass Alfa's moeten een kans krijgen om zich in te passen. Als de 155 prima past en betrouwbaar blijkt, kan dat een hoop nieuwe racers opleveren die hun modified straat 155 offeren voor het echte werk.

Wellicht het overall klassement behouden voor de 'echte' SI trofee, en de telling voor de sub-klassementen alleen doen bij voldoende auto's?

Maar: De ene 105 is de andere niet, de ene TS de andere niet... Etc er is nooit een perfecte oplossing die voor iedereen!

Voor de toeschouwers overigens maakt het allemaal geen bal uit natuurlijk, die moeten gewoon VEEL alfa'tjes (en fiatjes) rond zien knallen!

Tot op de BBQ,

Groeten, Pieter
SCARB # 4710

Gebruikersavatar
Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2452
Lid geworden op: do apr 21, 2005 20:29
Locatie: Utrecht

RE: Squadra Italia 2009 ideenbus

vr okt 31, 2008 11:56

Hmmm, als de 155 toegelaten wordt in de SI, moet ik nog maar eens overwegen of ik mijn auto wel wil verkopen :lol:
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

Gebruikersavatar
Bartman
Guru
Guru
Berichten: 1138
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 11:45
Locatie: Vorden

RE: Squadra Italia 2009 ideenbus

vr okt 31, 2008 12:21

Alle Alfa's zijn toegelaten bij SI (op de echte exoten na)!
De neus van mijn Squadra is al jáááren oranje! ;)

Leuk racen met je Alfaatje? Squadra Italia!

www.squadra-italia.nl

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8048
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: RE: Squadra Italia 2009 ideenbus

vr okt 31, 2008 12:33

Alle Alfa's zijn toegelaten bij SI (op de echte exoten na)!
Waarom zou je bv een JZ Conrero uitsluiten BJ?Of TZ2? :?




:jumping:
Grtz,fRank

Andretti Molletti

Re: RE: Squadra Italia 2009 ideenbus

vr okt 31, 2008 13:17

Alle Alfa's zijn toegelaten bij SI (op de echte exoten na)!
Italia toch?

DUs alle Italiaanse auto's zijn toegestaan, of wil je eric buiten sluiten??


Eerdaags komen er een hoop oude Masers vrij uit de cup. :twisted:

We hebben wel heel vaak geroepen dat het uit productie zijnde auto's moesten zijn.

Maar goed, nadenkend over de R888 Toyo kom ik toch tot de conclusie dat dat geen optie is... ze zijn net zo snel als slicks dus geen reden om ze te nemen... maar voor de sterkere motoren krijg je problemen op een profielband, dat gaat zwabberen en heeeel snel slijten, daar heb ik iig geen budget voor.

Een klasse indeling lijkt onafwendbaar, want er zijn echt te grote verschillen om competief te zijn onderling.
De hamvraag is dan welke klasse indelingen?? En dat zal niet simpel zijn...

_Pieter_
Guru
Guru
Berichten: 1514
Lid geworden op: do mar 31, 2005 21:57
Locatie: Leidschendam

Re: RE: Squadra Italia 2009 ideenbus

vr okt 31, 2008 14:51

Hmmm, als de 155 toegelaten wordt in de SI, moet ik nog maar eens overwegen of ik mijn auto wel wil verkopen :lol:
Hoe meer racers te beter, de 155 is wat mij dunkt een goede basis voor de SI, iig lekker goedkoop en plaatwerk kost niks.
Of het hard gaat maakt in de SI gelukkig niet veel uit, als je maar voor de Volvo's kan blijven (2:16 en sneller) en dan kan met bijna elke Alfa. :D

Groeten, Pieter
SCARB # 4710

Gebruikersavatar
Bartman
Guru
Guru
Berichten: 1138
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 11:45
Locatie: Vorden

RE: Squadra Italia 2009 ideenbus

vr okt 31, 2008 14:56

Ik ben zelf voorstander van zo min mogelijk regels, dus banden vrij en technisch reglement ook.

Maar jongens, laten we nou gewoon lekker gaan rijden met z'n allen...

De startvelden waren veel beter in 2008, maar nog niet volwaardig.

DAT moet het doel zijn voor 2009!!
De neus van mijn Squadra is al jáááren oranje! ;)

Leuk racen met je Alfaatje? Squadra Italia!

www.squadra-italia.nl

Andretti Molletti

RE: Squadra Italia 2009 ideenbus

vr okt 31, 2008 17:50

Absoluut eens Bartjan, we moeten rijden en liefst allemaal en zoveel mogelijk.


Maar indien iemand (of wij allemaal) leuke regels bedenken of iets anders om het NOG aantrekkelijker te maken dan moeten we dat zeker doen.

Een klasse sponor die de startgelden verlaagd: een bedrijf dat dus een leuk bedrag inlegd waardoor wel elke keer een vast bedrag van het startgeld af kunnen trekken:
laagdrempeliger maken dus.
Dat geeft dan wel het recht een mooie grote reclame sticker op de beide zijkanten vd auto te zetten oid.
Die sticker kost twee keer zoveel als de korting op het startgeld en zodoende leveren de mensen die één keertje komen trainen nog geld op voor de rest...
Mensen die vaak komen halen de aanschaf er makkelijk uit (criteria 2 keer komen of meer)

dit soort dingen denk ik dus aan.

A-Repair
Full Member
Full Member
Berichten: 271
Lid geworden op: wo jan 05, 2005 21:31
Locatie: s-Gravenzande
Contacteer: Website

RE: Squadra Italia 2009 ideenbus

vr okt 31, 2008 22:25

Laagdrempeliger dan SI (DNRT) bestaat er niet, boys en girls, goedkoper kun je echt niet racen op een circuit. Waar het idee vandaan komt dat R888 net zo snel is als een slick weet ik niet, maar dat klopt natuurlijk niet. Het zijn twee totaal verschillende banden die niet te vergelijken zijn. Als je niet hard genoeg op een slick rijdt, krijgt hij nooit de goede grip ivm de te lage temp. in de band, eea afhankelijk van de compound. Dan is de slick niet de oorzaak, maar de combinatie band/auto/rijder. In dat geval kun je meer grip verwachten van een R888, die een hogere temp.bereikt bij dezelfde belasting. Een R888 of soortgelijke wordt gebruikt in een cup-klasse zoals de E30's/ Golf endurance/Westfield. Dit is gedaan om de running kosten lager te houden en iedereen gelijke banden te laten gebruiken. Overigens kun je wel hard op R888, kijk maar naar de E30's. Groeten, Arie
25 uur per dag/8 dagen per week Alfa's.
www.a-repair.nl

Gebruikersavatar
Martin116
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 701
Lid geworden op: wo jun 08, 2005 20:59
Locatie: Apeldoorn

RE: Squadra Italia 2009 ideenbus

vr okt 31, 2008 23:53

Mooie discussie :lol:

Ik ben van plan volgend jaar SI al weer te verlaten... echter zou ik het wel leuk vinden af en toe nog eens een race mee te rijden :) zie toch dat er meer sneller spul komt ook, die 155 v6 is niet traag :lol: :wink:
Klasse indeling klinkt het beste zoals BJ het voorstelt volgens mij... :)

Hoor ook graag waar wanneer en hoe laat de BBQ is, altijd gezellig :D
2005 GT 2.0 Twin Spark Racer

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5614
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: Squadra Italia 2009 ideenbus

za nov 01, 2008 10:04

even een opmerking langs de zijlijn:

De meesten binnen SI rijden met oude (tot zeer oude) gebruikte slicks. Dan is een frisse toyo r888 welegelijk sneller. Het verhaal van Arie klopt helemaal, als je van nieuwe slicks uitgaat, en die zie je (bijna) niet bij SI.
Daarnaast zijn de meeste ex squadra`s eigenlijk opgezet voor de 14"" toyo. Dan past een r888 beter bij de wielophanging dan een slick, en dan zie je dus ook verschillen optreden. Meest gehoorde opmerking is dat ie wel wat meer glijdt, maar wel meer controle over de auto is.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4214
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

RE: Squadra Italia 2009 ideenbus

zo nov 02, 2008 15:11

Klopt, om een voorbeeld te noemen: mijn slicks zijn antiek...
Drastisch wat beters nodig!

Andretti Molletti

RE: Squadra Italia 2009 ideenbus

zo nov 02, 2008 17:11

Bestaat niet en kan niet en is trager...


Mijn woordenboek gaat in mogelijkheden :wink:

Dus het idee om het nog laagdrempeliger te maken even uitbreiden:
Juist bedrijven zoals A-repair hebben baadt bij een goede mond op mond reclame ... en die start bij het zien als A-repair als klasse sponsor!!
Als we eens alle bedrijfjes die hier sluikreclame maken een stickertje en een paar honderd euro vragen te doneren...
Om de startgelden te verlagen dus.. Als A-repair meerijdt heeft hij er zelf voordeel van!!! :-D
Ik kan zo 4 gelijksoortige bedrijfjes opnoemen, wat taxateurs, makelaars, poetsbedrijven, etc etc

Dat R888 verhaal is inmiddels wel duidelijk dacht ik zo: banden vrij!
My 50cts ;)

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4214
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

RE: Squadra Italia 2009 ideenbus

zo nov 02, 2008 17:56

Haha, ja, daar zit Arie op te wachten denk... :wink:
Ik ben voor wat klasse sponsoring, maar wie wil er nou geld betalen om mij in m'n budget-racer te zien rijden..?

Terug naar “Racen - Algemeen”