yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Vreemd gaan....

do jul 16, 2009 21:54

Volgens mij zit het hem niet in de getoonde non-plus-ultra sportieve varianten dat Mercedes 'not done' is, want Mercedes heeft in dat genre ook wel zijn partijtje meegeblazen. Het karakter van een merk en de beleving daarvan bij het grote publiek wordt denk ik juist bepaald door de normale modellen die het bouwt, en een doorsnee Mercedes is eerder rustgevend dan sportief.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Vreemd gaan....

do jul 16, 2009 21:56

J.Clarckson rijd een sl 65 amg lijkt mij toch niet echt een kamper.
Da's een Engelsman... de laatste keer dat ik in de UK op stap was deed de lokale bevolking niet echt zijn best om stijlvol te zijn ;)

Dominic
Guru
Guru

do jul 16, 2009 22:03

Da's een Engelsman... de laatste keer dat ik in de UK op stap was deed de lokale bevolking niet echt zijn best om stijlvol te zijn ;)
Wie zegt dat JC stijlvol is.
Ennnnnnnnnnnnik ben de laatste die beweert dat een MB stijlvol is...................................

Hetgene wat mij boeit is waarom BMW wel en MB niet :wink:

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do jul 16, 2009 22:04

Wie zegt dat JC stijlvol is.
Ennnnnnnnnnnnik ben de laatste die beweert dat een MB stijlvol is...................................

Hetgene wat mij boeit is waarom BMW wel en MB niet :wink:
Zie mijn eerdere post...

Dominic
Guru
Guru

do jul 16, 2009 22:08

[/quote]

Je vergeet de belangrijkste!!!!!
En dat is echt wel een argument

Boeren!

Nix mis mee als mens en vak, maar de eisen die ze aan hun auto's stellen #-o[/quote]

De meeste boeren mensen rijden hier met een lamborghini.tractore

en als luxewagen in een range rover sport

Dominic
Guru
Guru

do jul 16, 2009 22:21

Volgens mij zit het hem niet in de getoonde non-plus-ultra sportieve varianten dat Mercedes 'not done' is, want Mercedes heeft in dat genre ook wel zijn partijtje meegeblazen. Het karakter van een merk en de beleving daarvan bij het grote publiek wordt denk ik juist bepaald door de normale modellen die het bouwt, en een doorsnee Mercedes is eerder rustgevend dan sportief.
Niet overtuigt.

Als je de post terug bekijkt zie je de volgende overtuiging+
BMW een merk is met autosport traditie en MB is taxi

Ik ben niet pro MB of contra BMW.

Ik probeer alleen te achterhalen wat nu eigenlijk de aversie tegen MB is

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do jul 16, 2009 22:54

Mijn overburen op het werk rijden de halve Mercedes/AMG catalogus...

SLR Spider, Maybach, ML63 AMG, ML500, C63 AMG en nog wat goedkoper spul zoals een R280 CDI of een Cadillac Escalade. staat meestal wel een paar euroton aan auto's op de stoep.

Dit zijn zo'n beetje de dagelijkse auto's van de halve familie Heesen uit Oss, echt geen kampers of boeren.. :lol: Het opperhoofd van de familie ( met de maybach en de SLR Spider voor mooi weer.. :shock: ) is begonnen met het bouwen van luxe jachten en dat heeft hem geen windeieren gelegd. :wink:

maar ik vind Mercedes oo het degelijkere, saaie merk. BMW is wat mij betreft wat sportiever/ dynamischer, vooral qua onderstelafstemming.
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

_Pieter_
Guru
Guru

vr jul 17, 2009 09:49

Het is gewoon de hele "kijk mij eens, ik kan het betalen" mentaliteit van de berijder die mij niet aanstaat, en die geldt voor alle dure duitse merken, en daar kan Range Rover tegenwoordig ook bij.

Er zijn natuurlijk wel uitzonderinging op de regel, bijv die echte fanaten met hun Audi 80 Quatro's en E30's die tot in het fijnste worden onderhouden.

Het leuke van Alfa is dat het toch gewoon grappige italiaanse gebakjes blijven, bereden door mensen die geen status ontlenen aan het stuk staal onder hun kont.
SCARB # 4710

dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

vr jul 17, 2009 09:58

Het leuke van Alfa is dat het toch gewoon grappige italiaanse gebakjes blijven, bereden door mensen die geen status ontlenen aan het stuk staal onder hun kont.
Laat me niet lachen zeg.... geen status???
Als er iets status-gevoelig is, is het Alfa-rijden.
Dan wordt het opeens héél belangrijk welk type je precies onder je kont hebt en oh wee als dat "een foute" is.
M.i. kun je beter gewoon bmw rijden, dan heb je geen last van dat gezeur.
It's not easy, being green (kermit)

Engine
Advanced Member
Advanced Member

vr jul 17, 2009 10:00

Subtiel en elegant design met sportiviteit -> Alfa
Lomp en macht uitstralend design met sportiviteit -> BMW / Audi
Lomp en macht uitstralend design met comfort -> MB

Daarom ligt BMW qua beleving dichter bij Alfa dan MB.
Moet wel zeggen dat als je dit per model bekijkt het niet altijd klopt, wel de algemene merk identiteit.
2-boxer: '65 Panhard 24BT
4-boxer: '75 AlfaSud
3-cil: '06 C1
4-cil: '81 Suzuki Sc100
4-cil: '97 Alfa Romeo 164
4-cil: ;21 Citroen/Possl campervan
4-cil: '22 Alpine
V-4: '73 Saab
V-8: '88 Corvette
EV: '21 Ioniq5

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr jul 17, 2009 10:10

Subtiel en elegant design met sportiviteit -> Alfa
Lomp en macht uitstralend design met sportiviteit -> BMW / Audi
Lomp en macht uitstralend design met comfort -> MB

Daarom ligt BMW qua beleving dichter bij Alfa dan MB.
Moet wel zeggen dat als je dit per model bekijkt het niet altijd klopt, wel de algemene merk identiteit.
In de jaren 70/80 lag het toch nog wat dichter bij elkaar qua design, in grote lijnen. Kijk maar eens naar een Alfetta en een E12. Ik zie aardig wat overeenkomsten.

_Pieter_
Guru
Guru

vr jul 17, 2009 10:36

Laat me niet lachen zeg.... geen status???
Als er iets status-gevoelig is, is het Alfa-rijden.
Dan wordt het opeens héél belangrijk welk type je precies onder je kont hebt en oh wee als dat "een foute" is.
M.i. kun je beter gewoon bmw rijden, dan heb je geen last van dat gezeur.
Dat is alleen binnen de Alfa rijders gelederen die uberhaupt weten over wat voor een auto er staat, en natuurlijk is er verschil tussen een bertje en een 146.
Maar voor de gewone man/vrouw in de straat heeft een Alfa geen status. Die zien geen verschil hoor. Die weten alleen dat die nieuwe auto met de seconde minder waard wordt, het probleem lost zich bij Alfa vanzelf op :D
Vertel mij maar eens een Alfa die poenerig is (oke op de 8C na dan)

Enne, ik weet niet of jij weet wat er in BMW land over de E36 gezegd wordt? :lol:

Dat is het leuke van een BMW en Mercedes, ongeacht hoe oud en afgetrapt, de steeds jongere berijder (auto leeftijd en berijder leeftijd zijn ongekeerd evenredig) blijft zichzelf nog steeds status toedichten met de bijbehorende attitude omdat ie er één heeft, ookal kan je het merkje op de kofferklep niet meer zien door de blauwe walm afkomstig uit de 3-dubbele Autostyle uitlaat.
SCARB # 4710

stof
Guru
Guru

vr jul 17, 2009 11:19

waarom zijn mercedessen taxi's en bmw's niet? denk dat dat het verschil aardig uitlegt...
Nu met 2, 4 èn 8 cilinders in L, B en V-opstelling!

WAARSCHUWING: Dit bericht kan ironie of sarcasme bevatten. Stop met lezen als U humeurschommelingen, misselijkheid of verhoogde bloeddruk ervaart.

Engine
Advanced Member
Advanced Member

vr jul 17, 2009 12:07

Vroeger waren Mercedessen betrouwbaar (echt stukken beter als de rest) en hadden ze veel ruimte op de achterbank. Ik geloof dat de Skoda Superb nu de ideale taxi is, je ziet hem ook heel erg vaak als taxi (VAG is redelijk betrouwbaar, beter dan meeste jonge MBs, en de Skoda is goedkoop en heeft veel ruimte op de achterbank)

Tja, heb je wel eens achterin een 3 of 5 serie gezeten? Ruimte valt erg tegen vergeleken met de grootte van de auto.
2-boxer: '65 Panhard 24BT
4-boxer: '75 AlfaSud
3-cil: '06 C1
4-cil: '81 Suzuki Sc100
4-cil: '97 Alfa Romeo 164
4-cil: ;21 Citroen/Possl campervan
4-cil: '22 Alpine
V-4: '73 Saab
V-8: '88 Corvette
EV: '21 Ioniq5

Patrick
Guru
Guru
Contacteer: Website

vr jul 17, 2009 15:19

Ik heb in Londen én Bristol meer stijlvolle mensen gezien en gesproken dan waar dan ook ter wereld waar ik geweest ben.
Daar kunnen wij nog wat van leren.
Dus je vliegertje gaat wat mij betreft niet op. :wink:

Om even terug te komen op waar dit topic om draait, Mercedes is gemiddeld genomen niet spannend, té degelijk, en oersaai.
En om wat olie op het vuur te gooien: Niet spannend en saai is ook van toepassing op het huidige aanbod Alfa's. :!:
Als ik moest kiezen tussen een dikke GT of een 6 pitter 3 serie coupé dan werd het de auto met het wit met blauwe logo.
Zonder met mijn ogen te knipperen! Alfa maakt m.i. al jaren geen auto meer die serieus spraakmakend is. Zoals Yuri al aangaf
in zijn posting over de marketingparodie. Helaas, maar zo waar.
En ga nu niet roepen dat de 8C geweldig is, die is practisch voor niemand bereikbaar en bovendien voor dat geld
is het niet meer dan logisch dat het er gelikt uitziet en dito rijdt!

Patrick.
Don Bubbles! = Patrick.

Teveel Alfa's, een mid-life Harley, en veel te weinig tijd....

.

Terug naar “Racen - Algemeen”