zo aug 08, 2010 22:55
Nou ik ben weer thuis van een lang dagje! Ondanks wat pech, erg genoten. En me eigen officieel gemeten tijd wat bijgeschaafd
Vrije training ging eig erg lekker, reedt daar een 2.10. Dat gaf me wel een goed gevoel, kan nu dus ''meteen'' die 2.10 rijden. Geen gekke dingen gebeurd eig, klein momentje van overstuur, maar was goed op te vangen!
De kwalificatie was erg druk! Zat tussen veel Volvo's, en die rijden dan toch behoorlijk in de weg
Uitendelijk toch een gaatje gevonden, en dr een 2.09 uitgehaad! Nog steeds met de standaard motor Das was goed voor een 10e startplek!
Nou race 1, start ging redelijk, gezien dr allemaal achterwielaandrijvers om me heen stonden. En de tijden zaten ook erg dicht bij mekaar, in de groep om me heen. Wel een plek of 2 verloren meen ik, maar kon daarna in een goed ritme komen. Paar ronden een leuk gevecht gehad met een zwarte 75 (Volgens mij Richard?), ma int begin ''wilde'' het remmen nog neit helemaal zoals ik wilde, dus was het een beetje stuivertje wisselen. Op een moment was ik em weer voorbij en kon ik een gaatje slaan, helaas raakte ik op een moment steeds meer grip kwijt aan de voorkant, waardoor ik ook een keertje behoorlijk wijdt ging in de Kuhmo, opzich niet zo erg normaal. Maar dat hadden dr al wat meer gedaan, dus dr zat een behoorlijke kuil daar. Met als gevolg de splitter overmidden, en de bumper beschadigd. (wist ik toen nog niet) Echter werdt de grip steeds minder en minder, dus besloten naar binnen te gaan.
Daar maar eens gekeken, het was echt puur aan de voorkant waar ik de grip verloor, op een bepaald moment alleen maar onderstuur, al deed ik niet eens zo gek/hard. Goed, wielen dr af... 1 band was wel aan ze end, fusee's nog even goed aan gevoeld, met het wiel dr op. LEEK allemaal goed vast te zitten. Andere slicks voor, spanningen gedaan, spiltter of wat daar nog van over was dr af en een noodrep. aan de bumper gedaan en dus op naar Race 2.
Race 2 starten vanaf achteraan, P26!
Start ging echt onwijs goed nu, en voor de Tarzan zat ik al op P16 Die moet wel te zien zijn op Joke dr beelden! Tarzan door (voelde toch wel dat de auto nog niet was zoals ik wilde, in de opwarm ronde al, maar dacht miss beetje temp nog dr in jagen), bij Hugenholtz nog 1 of 2 auto's gepakt, maar bij het Scheivlak aangekomen, moest ik alweer alle zeilen bijzetten! Het prob zat dr nog steeds in Heel erg jammer naar zo'n super start, had graag gekeken hoever ik naar voren had gekomen Ik ging maar meteen de pits in, ook niet meer ''geprobeerd'' na het scheivlak, want voelde echt niet goed. In de pits aangekomen, toch besloten snel de fuseebouten te controleren, en bleek toch de linkerkant wat los te zitten. Supersnel hebben ze deze voor me vast gezet (Tnx Hilbert, Mike, Mike en Erik) zodat ik iig toch nog de baan op kon, en kon kijken hoef of wat. Meteen was de auto weer super! Voelde echt toppie weer, en kon ook meteen weer een 2.10 rijden, zonder splitter nu. Toch nog een Alfa ingehaald, en niet eens als aller laatste over de streep gekomen. Meen nog 3 of 4 achter me Ik was iig blij dat de auto weer goed was! Kunnen we op SS dr weer tegen aan.
Maar eerst weer even aan de Hobby! Nieuwe splitter, Andere voorbumper, en zag ook dat ik een ashoes stuk had, maarjah dat hoort erbij.
Verder wil ik Joke feliciteren met dr geslaagde eerste race! Je hebt je goed staande gehoude, en mooie tijden laten zien! Super toppie
Ook wil ik nog MikeB bedanken, van van de Berg Catering voor het verzorgen van de tent en het gebak! Tnx m8!
You see I think a Ferrari is a scaledown version of... God! And a Porsche 911 is a jumped up VW Beetle.
- Jeremy Clarkson