Was een superrrrrr racedag in asssen,
De dag begon lekker
kwalificatie lekker gereden na rondje of 4 naar binnen gegaan om de bandenspanning te meten, gelijk kreeg ik van Jeroen p4 door zat een paar tiende van p1 af (ik zij nog dat kan nog sneller
) dus snel baan weer op, kwam perfect op een lege baan terecht en Trappen maar...... werkte goed uit!
!! P1 jaja POLE 2;11,1
RACE 1,
lekker van start ( wel raar zonder auto's voor je) , Wijnand kwam mij al snel voorbij blazen.....,
maar al bij strubben (haakse knijpende %$%$# bocht) binnendoor en probeerde van hun weg te rijden terwijl Wijnand een beetje de rest zat op te houden
. hij was al snel in gevecht met paul en zag ze telkens op de rechten stukken weer dichterbij komen..... kon wel een aardige tijd voor ze blijven maar je doet zo weinig tegen zoveel meer pk"s ...
Toen Wijnand en Paul voorbij waren volgde een hand om tand gevecht met Elmer, gaaf racen zo!!!
Ik schakelde een keer van 3 naar 4 en toen hoorde ik en hoop gekraak en herrie, en sindsdien ineens een hele harde PPPIIIEEEEPPPP,...en slecht schakelende bak
maar gewoon doorgaan en naast elkaar naar Ruskenhoek, hoorde Elmer blokkeren en ik koos eieren voor me geld en sneed de bocht iets af om Elmer wat meer uitloop ruimte te geven. Volgende bochten ook weer naast elkaar er doorheen, uiteindelijk ik bij mandeveen weer ervoor en zo de race geëindigd,
als P3 gefinishd, helaas p5 in de uitslag ivm tijdstraf (ontwijken Elmer, afsnijden van de baan volgens wedstrijdleiding)
Ivm de enorme piep bij dachten we toen aan het koppelingsdruklager, (bleek toch in de bak zelf te zitten,
Ik kreeg het advies van de technische ondersteuning om heel voorzichtig met koppeling om te gaan en rustig van me gas af te gaan, en zo min mogelijk te schakelen. mmmmmm was niet anders,
Race2
Oke met dat advies op zak naar Race 2, Ik leek wel gek om met dat gepiep alsnog te gaan racen.
dus heel rustig gestart... plekken verlies voor lief genomen en daarna in de bochten weer plekken terug gepakt.
dat lukte toch echt heel aardig. maar toen kwam ik de auto van JW tegen met Michel achter het stuur
wat een supppeerrrr tof gevecht net karten zo, links rechts naast elkaar op en half buiten de baan..
michel was wat sneller op de rechte stukken, (ivm met voorzichtig schakelen van mij) en zijn 16V power hahaha.
en in de bochten kwam ik weer lekker dichterbij voorbij of ernaast.
brillljanttt super gereden Michel
. P5
Race 3
zelfde verhaal als race 2, maar nu met JW, maar toen ik hem voorbij was kon ik uiteindelijk aanhaken bij Elmer.
ineens zagen we Paul in het grind staan en Wijnand langzaam rijden. vollll de druk op elmer gezet, ervoorbij, maar elmer had ook plek weer terug geclaimd. en liep op mij uit. toen dacht ik laat maar gaan ik ga dat laatste rondje
de boel niet verder stuk maken ik moest en zou de finish halen dus lekker uitgereden.
uitloop ronde was echt een HELLL wat een gefluit kan er uit een versnellingsbak komen zeg, niet normaal echt een wonder dat ik de finish bereikt had hahahaha.. ik kon mijn vreugde niet op dat hij was heel gebleven
P2
ondanks een fluitconcert, en einde versnellingsbak, was het een top dag, gezellig en lekker gereden.
p3 overall best tevreden
Onboard race 1:
https://youtu.be/lCzdb-GEavo
Onboard race 2:
https://youtu.be/_GRDMIoSRus?t=5s
Onboard race 3:
https://youtu.be/owqFEsQtilU helaas pas halverwege opgenomen....
OP naar de Finale races