Gebruikersavatar
guntha
Full Member
Full Member
Berichten: 287
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 18:20
Locatie: donk
Contacteer: Website

RE: 156 2.5V6 2008 DSM EnduranceCup : Bacci Quickshift gezoc

zo nov 09, 2008 19:23

Weer een praktisch vraagje, sinds de laatste race (gisteren lol) heb ik gezien dat versie dikkere draden niet helpen in de electriciteits kast. Dikke kabel waar lichten en is aangesloten is zeker ne pink dik en nog gloeiend heet. De voedingskabels ook allemaal zwart, die zijn gewisseld tijdens het terug rechttrekken van de voorbumper. Ik dacht van nu een ventilator die men in een pc plaats in de kast te zetten samen met een zenerdiode om de spanning tot 9v te houden zodat die ventilator mooi de kast koelt. Lijkt mij een theoretisch goed idee. Heeft iemand dit al eerder geprobeerd? Liep dat goed af?
Afbeelding

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

RE: 156 2.5V6 2009 DSMEC: Bacci Quickshift, Alu rad.,etc gez

ma nov 10, 2008 10:38

Zaterdag zat ik nog in (vooral financiele zak & as), nu ben ik weer strijdvaardig :
Ofwel verkoop ik de auto voor 'n gunstprijsje met 2 of 3 guestdrive's voor mij incl. aan bekenden die 'm weer tiptop willen maken ofwel ga ik achter 'n sponsor aan .
Ik wil in ieder geval bewijzen wat de auto in z'n mars heeft als ik rijd zoals ik de 2.01 reed op't laatst met 'n manke auto dan moet 1.56 makkelijk kunnen op nieuwe Pirelli's zelfs 1.54 . Op Spa moet ik makkelijk onder 3.00 kunnen maar 't toeval wil dat we op Spa telkens regen hadden als de auto prima werkte en anders zat er altijd wel iets dwars ... onofficieel hebben ze me met Spaitalia 2.58 gechronometreerd (met oude banden en 'n passagier !) .
Daarvoor wil ik geen halve maatregelen : de hele kas moet van nieuw plaatwerk voorzien worden en fris in de lak gezet .
De radiator moet toch worden vervangen : dan maar ineens 'n grote Alu zoals Ronny Sanen . De volledige elektriciteit dient te worden herzien ; ik ben voorstander om gewoon weer 'n stuurkolomhendel terug te plaatsen met alle bedieningen .
Remmen zijn op zich OK enkel mag er niet meer geracet worden met blokken die over 2/3e slijtage hebben dan geeft het metaal teveel warmte door :
Evt. om op hogere snelheid berekend te zijn ga ik toch voor de Brembo-Motorquality Conversion set met Alu Bellhouse om't onafgeveerd gewicht te verlagen .
Nu't versnellingsbakhuis moet vervangen worden is't moment mogelijk ideaal om op zoek te gaan naar 'n 2e-hands Bacci-Quickshift : weet iemand waar er aangeboden worden ?
Dunlops komen NOOOOOOOIT meer op de auto ; die 16" zijn niet berekend op't gewicht van onze Alfa (zeker niet met mij achter't stuur :oops: en volle 100Lit tank) . Ze hebben ons toegestaan om met wat anders dan Dunlop te rijden omdat ze geen betrouwbare Dunlops konden leveren, benieuwd als we volgend jaar op Spa of de 500km of de 10u plots voor't podium in aanmerking komen of ze onze punten dan ook toekennen ? :wink:
De grote financiele kater is aan de Dunlops te wijten dit jaar : 24 stuks naar de Filistijnen ... met 10 Pirelli's hadden we langer en beter gereden... :?
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
guntha
Full Member
Full Member
Berichten: 287
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 18:20
Locatie: donk
Contacteer: Website

RE: 156 2.5V6 2009 DSMEC: Bacci Quickshift, Alu rad.,etc gez

ma nov 10, 2008 11:48

yeeehaaa Wat er met de auto ook gebeurd hij zal en MOET terug rijden. Deze 10 uren ging hij op mechanish gebied perfect.

Voor electriciteit: kunnen we gewoon een kabelboom nemen van de gewone 156 en afknippen wat we niet nodig hebben? Lijkt mij een goed begin. Dan kan je nog zien hoe je dit wil bediene,, via schakelaars of gewoon aant stuur.
Onderstelvooraan moet ook eens vervangen of serieus nagekeken worden. Moeten meer grip hebben op de voorkant.
Vanachter veerpoten korten maken, hij mag gerust zijn banden van de grond heffen kan geen kwaad. (en neen dat heeft niks te maken met spoorbreedte)

Idd HEEL andere taal dan te zaterdag, zit terug vuur in. :twisted:
Afbeelding

zwoemba

RE: 156 2.5V6 2009 DSMEC: Bacci Quickshift, Alu rad.,etc gez

ma nov 10, 2008 15:41

Klote race gehad blijkbaar... Maar als ik jullie bezig hoor komt dat wel weer in orde voor volgend seizoen!

Succes 8)

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

Re: RE: 156 2.5V6 2009 DSMEC: Bacci Quickshift, Alu rad.,etc

ma nov 10, 2008 16:17

yeeehaaa Wat er met de auto ook gebeurd hij zal en MOET terug rijden. Deze 10 uren ging hij op mechanish gebied perfect.

Voor electriciteit: kunnen we gewoon een kabelboom nemen van de gewone 156 en afknippen wat we niet nodig hebben? Lijkt mij een goed begin. Dan kan je nog zien hoe je dit wil bediene,, via schakelaars of gewoon aant stuur.
Onderstelvooraan moet ook eens vervangen of serieus nagekeken worden. Moeten meer grip hebben op de voorkant.
Vanachter veerpoten korten maken, hij mag gerust zijn banden van de grond heffen kan geen kwaad. (en neen dat heeft niks te maken met spoorbreedte)

Idd HEEL andere taal dan te zaterdag, zit terug vuur in. :twisted:
Met de Pirelli's(behalve die D2 op't karkas) kan ik weer vol in 5e door de Bianchi hoor ! Met de Yokohama's ook : ophanging is prima zolang je maar geen DunFlops legt :!:

En nu die sponsor die ik op't oog heb onder 4 ogen te spreken krijgen ...
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .


Gebruikersavatar
guntha
Full Member
Full Member
Berichten: 287
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 18:20
Locatie: donk
Contacteer: Website

Re: RE: 156 2.5V6 2009 DSMEC: Bacci Quickshift, Alu rad.,etc

ma nov 10, 2008 20:32


Met de Pirelli's(behalve die D2 op't karkas) kan ik weer vol in 5e door de Bianchi hoor ! Met de Yokohama's ook : ophanging is prima zolang je maar geen DunFlops legt :!:

En nu die sponsor die ik op't oog heb onder 4 ogen te spreken krijgen ...
Dat wil niet zeggen dat de ophanging niet nagekeken moet worden he. Evenals de lagering van de krukas. Die is niet opengeweest toen hij bij mij stond. Ik zou die in de winter ook eens nakijken om verrassingen volgend jaar te voorkomen.

Ahja zo ne alu radiator, pak eentje van een diesel en dat bolt ook. Zijn iets groter dus goed koel oppervlak.

Succes met die sponsor :lol:
schoon foto's yves
Afbeelding

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

RE: 156 2.5V6 2009 DSMEC: Bacci Quickshift, Alu rad.,etc gez

vr nov 21, 2008 15:52

http://www.hoofdpunten.be/nieuws/478944 ... hours.html
Hier komen we even in beeld na ca. 3min20 sec. in klasse 4 video : helaas aanrijding is weer niks beeldje van .

Samen met Ron Sanen gaan we waarschijnlijk inkopen bij www.bacciromano.com ; als er nog iemand wil aanpikken krijgen we gezamelijk meer kortingen ...
Ron rijdt donderdag 27-11 dus't moet wel snel beslist worden .
Ik wil voor de Quickshift (zonder kabels want die passen toch niet voor 6-bak) én eindreductie (pont in't Vloms...) 13/57 (4.384) gaan ...
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
guntha
Full Member
Full Member
Berichten: 287
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 18:20
Locatie: donk
Contacteer: Website

RE: 156 2.5V6 2009 DSMEC: Bacci Quickshift, Alu rad.,etc gez

vr nov 21, 2008 17:37

sponsor heeft dan gebeten.?
Afbeelding

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

Re: RE: 156 2.5V6 2009 DSMEC: Bacci Quickshift, Alu rad.,etc

di nov 25, 2008 09:34

sponsor heeft dan gebeten.?
Nee, maar toch 'n knoop doorgehakt : Ronny Sanen reed sowiso do 27-11 langs Bacci en met onze bestellingen samen kregen we 'n korting .
Er is 'n Quickshift zonder kabels (die zijn toch anders voor 6-bak) en eindreductie 4.384 (13/57) besteld .
Nu hebben we 'n eindreductie 4.062 (van 166 2.0ts16 S2) die al in de plaats vd originele 2.5V6 reductie 3.937 zat .

Sponsor die ik op't oog heb is ook klant maar ik wil't niet te vingerdik er op leggen, dus wacht ik af tot hij eens passeert .
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
guntha
Full Member
Full Member
Berichten: 287
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 18:20
Locatie: donk
Contacteer: Website

Re: RE: 156 2.5V6 2009 DSMEC: Bacci Quickshift, Alu rad.,etc

di nov 25, 2008 18:03

sponsor heeft dan gebeten.?
Nee, maar toch 'n knoop doorgehakt : Ronny Sanen reed sowiso do 27-11 langs Bacci en met onze bestellingen samen kregen we 'n korting .
Er is 'n Quickshift zonder kabels (die zijn toch anders voor 6-bak) en eindreductie 4.384 (13/57) besteld .
Nu hebben we 'n eindreductie 4.062 (van 166 2.0ts16 S2) die al in de plaats vd originele 2.5V6 reductie 3.937 zat .

Sponsor die ik op't oog heb is ook klant maar ik wil't niet te vingerdik er op leggen, dus wacht ik af tot hij eens passeert .
Op bellen tis jaarlijks nazicht voor zijn auto he 8) :lol:
Wat gaan we doen met de voorkant? Rechttrekken ( wat me onmogelijk lijkt) of vervangen?
Afbeelding

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

RE: 156 2.5V6 2009 DSMEC: planning

wo nov 26, 2008 09:22

Eerst richten, dan vervangen ...

Sponsor heeft 1 maand geleden z'n Hummer vervangen door 'n nieuwe...
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
guntha
Full Member
Full Member
Berichten: 287
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 18:20
Locatie: donk
Contacteer: Website

Re: RE: 156 2.5V6 2009 DSMEC: planning

wo nov 26, 2008 13:55

Eerst richten, dan vervangen ...

Sponsor heeft 1 maand geleden z'n Hummer vervangen door 'n nieuwe...
Komt nog goed uit :lol: die inloop olie moet een van dees vervangen worden :P

Tot te zaterdag zeker
Afbeelding

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

Re: RE: 156 2.5V6 2009 DSMEC: planning

za nov 29, 2008 10:00

Eerst richten, dan vervangen ...

Sponsor heeft 1 maand geleden z'n Hummer vervangen door 'n nieuwe...
Komt nog goed uit :lol: die inloop olie moet een van dees vervangen worden :P

Tot te zaterdag zeker
1e beurt na 1000-1500km is met hydraulische klepstoters, e.d. al lang niet meer aan de orde, bij JtdM is de 1e pas na 35.000km en die verbruiken ook geen drup olie, Hummer zal wel iets sneller zijn maar toch 15.000km ...
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Clubman
Newbie
Newbie
Berichten: 45
Lid geworden op: za nov 24, 2007 14:15
Locatie: Deurne

RE: 156 2.5V6 2009 DSMEC: planning

di dec 09, 2008 15:47

quote : (bleek dat Sam Pirelli's had meegegeven die 80% versleten waren ipv 80% goed) unquote .


Hé Sjarel, dat klopt niet helemaal hé : ik had duidelijk gezegd dat Franky ALLES mocht meenemen wat ie wou,
OOK diegene die nog op de 155 stonden. aangezien we toch nog velgen met straatbanden hadden kon dat zonder probleem : ttz dan moesten ze er wel AFgehaald worden.
Die op de auto waren namelijk de beste D4 en D2 die ik nog had .

Een beetje gehaast geweest misschien ? :roll:

Dat alles wil wel zeggen dat ik nog een losse reserve D5 heb liggen. ( en nog wat ander Pirelli's)

Ter info : bij ons werkten de Dunlops en Yokohamas prima : als een van de enigen vertrokken op slicks en na 45 minuten hadden we al 10 plaatsen goedgemaakt.
Er zat meer in , als we gewoon onze tijjden bleven bollen misschien zelfs een Top 10 algemeen, maar toen ..................................................... 96,1 dB. :evil:
Twee pieken en daarvoor en daarna amper over de 90.
Wat moet je daar nu mee ? Als je constant aan de geluidlimiet zit dan weet je het, maar nu ...................................
Wellicht extra geluidsdemping aan de luchtfilter breien en een Supertrapp , er zit niks anders op.
Ik heb niet eens de Yoko/dunlop combi kunnen proberen, noch eens goed knallen in het donker met de extra verstralers.
Toch speciaal hé ; had dat nog nooit gedaan en op zaterdag was vrije training ook van 17 tot 18 ( was wel knudde weer en omdat we de racing wets wilden sparen, reden we op straatbanden . Géén goed idee ( misschien wel met Yokoh A48 maar niet met Roadstones :shock: ))
Racing for Fun

Terug naar “Racen - Algemeen”