Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

RE: 75 TS-C

vr mei 14, 2010 22:47

De donor ontdaan van bak en as...

Afbeelding

Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

zo aug 29, 2010 20:40

Zaterdag lekker naar het SSAR geweest en weer zin verzameld om aan de racer verder te gaan!

Dus weer eens aan de Compressore bezig geweest.
Vandaag de voorwielophanging begonnen te demonteren om te wisselen voor de door DJ aangepaste draagarmen en fusees waar de fusees bovenop komen en om de coil-over set te plaatsen.
Kwam ik erachter dat de bovenste draagarm links zo krom als een hoepel is... dus een goede reden om die ook gelijk maar aan te passen, of aangepast te kopen...

Dus er gebeurd wel wat aan de 75, maar hard gaat het nog niet.

Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

di aug 31, 2010 21:45

Edit op bovenstaande:

Ik vind het allemaal wel prima met deze koets, wat een bak ellende. Alles rot, vast, krom, of een combinatie van hiervoor.
Ga hem klaar maken voor nog een paar wedstrijdjes/trackdays en dan finito.
Ga ik ondertussen verder aan de nieuwe koets die ernaast staat. Komen daar de aparte fratsen wel op.

Vanavond direct maar de RS voorveren/dempers gemonteerd, wat een boutsysteem zeg...
Hoe kan je die nou straks nog op hoogte stellen, de moeren zitten nu in de bovenste draagarm!
Dat terwijl de asbokjes nu onder de fuseekogels staan... iemand ervaring ermee?

Andretti Molletti

di aug 31, 2010 22:22

Vroeger toen ik klein was en ook aan dreeser sleutelde heb ik eens wat overlegd met Maurizio hiero en wat afgekeken daaro...
Een foto wil ik je niet onthouden want beter goed gejat dan eeeeuh niet gejat????

Afbeelding

Er zijn ook open draagarmen dus alleen een C zeg maar. O.a. die van Jaco
Ik heb mijn draagarmen opgeruimd door de binnenkant weg te slijpen en weer dicht te lassen als volledig kokerprofiel.... dus schokdempergat is groter en arm toch stijver!

Had je van het weekend maar bij mijn raampje moeten hangen en niet bij dat van Rachel :lol:

Goed dat je weer begonnen bent!!!!

Andretti Molletti

di aug 31, 2010 22:23

Afbeelding
zo dan?

Andretti Molletti

di aug 31, 2010 22:24

Oja en dont forget de rubberbus is gelijk aan de stalen bus (unibal lagering oid) als de onderste 105 draagarmen!!! cheap en good!

Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

di aug 31, 2010 22:48

Okee, die draagarmen rekende ik tot de fratsen die ik op de nieuwe wil monteren...
Dus eigenlijk moet ik nu maar weer de gele koni's eronder knopen?

Andretti Molletti

Re: RE: 75 TS-C

di aug 31, 2010 22:51

Okee, die draagarmen rekende ik tot de fratsen die ik op de nieuwe wil monteren...
Nee dat kan niet die heb je geruild voor een hapje bij mij aan de nieuwe tafel :twisted:

Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

di aug 31, 2010 22:59

Nee dat kan niet die heb je geruild voor een hapje bij mij aan de nieuwe tafel :twisted:
O, ja das waar... Dan monteer ik wel de reserve set...
Maar conclusie: die RS set is waardeloos zonder aangepaste draagarmen, of de RS set is waardeloos, punt.

Andretti Molletti

di aug 31, 2010 23:02

Nou als toetje dan maar: het past wel als het moet alleen kun je dan niet echt je castor naar wens stellen, maar meer op "t moet passen".
Ik heb op een RS set gereden en dat is zeker niet slecht en t.ov. gele koni's een enorme verbetering!!
Dus waardeloos is het niet, hooguit die bovenste draagarm. Maar die modificatie van de foto is toch echt zo gebeurt hoor...!?!
ik zeg doen!

Maurizio
Guru
Guru
Contacteer: Website

wo sep 01, 2010 07:48

Afbeelding
zo dan?
Bekend plaatje, wel namaken als de rechter in het plaatje, linker heb je weinig aan als je geen nieuw gat voor de castorstang maakt :wink:

Om een beetje meer ruimte te krijgen kan je ook de bovenste fusee kogel onder de bovenste draagarm monteren ipv erop, zoals het standaard zit.
Banned..... :twisted: Daily mule ==> bmw 325D
AR75 24v, 75TS & E36M3 Ringtool, AR Spider 2000 veloce '79, SCARB 00114

Alfissimo
Guru
Guru
Contacteer: Website

wo sep 01, 2010 09:29

Afbeelding
Even off topic, maar die achterste velgen, welke zijn dat? heeft iets Ferrari-achtig, dacht in eerste instantie Lancia Thema 8.32?
SCARB 6276
'72 Giulia Super 1.3
'88 Spider 2.0 Quadrifoglio
'91 75 2.0 TS Numerata nr.2988
'92 Spider 2.0 USA

Squadra Alfisti - Classic Alfa Romeo Parts

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

wo sep 01, 2010 10:16

Oja en dont forget de rubberbus is gelijk aan de stalen bus (unibal lagering oid) als de onderste 105 draagarmen!!! cheap en good!

Nee, dat is alleen zo bij 105 serie. Daar kan je onder ook in boven monteren. Bij 75 past onder niet in boven. En onder van 105 past ook niet in 75. Helaas. Zelf hobbyen dus.

Gr DJ

Andretti Molletti

wo sep 01, 2010 10:28

Oja en forget de rubberbus is niet gelijk aan de stalen bus (unibal lagering oid) als de onderste 105 draagarmen!!!
Zeg ik toch ? :mrgreen:

:oops: ben zelfs de Alpha romeo's wat ontgroeid :o

_Pieter_
Guru
Guru

wo sep 01, 2010 11:21

Om een beetje meer ruimte te krijgen kan je ook de bovenste fusee kogel onder de bovenste draagarm monteren ipv erop, zoals het standaard zit.
Dat is idd een mooi trucje idd om je draagarmgeometrie wat aan te passen zodat je meer progressief negatief camber krijgt bij het inveren :idea:
Oh, en is bij die sloper het plaatwerk onder de rechter achterdeur (buitenkant wielkast) nog fris?
Groet, Pieter
SCARB # 4710

Terug naar “Racen - Algemeen”