Michel vd Grinten
Guru
Guru

RE: SI seizoensopening 5 april a.s.

vr apr 03, 2009 19:28

Zon, sochtends de kou, zenuwen, het geronk van motoren, de geur van rubber, olie en remvoering.......het is tijd om te RACEN !
Veel plezier mannen!

Slinger
Advanced Member
Advanced Member

Re: RE: SI seizoensopening 5 april a.s.

vr apr 03, 2009 23:22

He das niet zo mooi mensen die afhaken, het lijstje wordt dan volgens mij:

Armando
Walter
BartJan
Chris
Eelco
Johan
Barend
John
Wijn+kit
Jan Slinger
Owning an Alfa Romeo is like having a supermodel as a girlfriend. Yes, she is a bit stupid. Yes, she is expensive but fuck it! She is soo damn HOT !!!
33 16v SW Racer

Andiamo Lesti Fumando Assai
Veni, Vidi, Veloce!

Aernoudt
Guru
Guru
Contacteer: Website

za apr 04, 2009 14:13

Veel plezier en succes morgen allemaal !
(Als het een beetje meezit kom ik nog even kijken :) )
* 936 1/2 (822) * http://www.vimeo.com/4510549 *

Rudolph
Guru
Guru

za apr 04, 2009 21:00

PLOEF !
Laatst gewijzigd door Rudolph op wo aug 25, 2010 10:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Registro storico Alfa Romeo 155 Superturismo
Socio della Scuderia del Portello

Rudolph
Guru
Guru

zo apr 05, 2009 20:34

PLOEF !
Laatst gewijzigd door Rudolph op wo aug 25, 2010 10:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Registro storico Alfa Romeo 155 Superturismo
Socio della Scuderia del Portello

juultje
Guru
Guru
Contacteer: Website

ma apr 06, 2009 13:19

Leuke fotos rudolph, denk dat ik weet wie je bent aan de fotos te zien :wink:

Gisteren weer een erg leuke start gehad van het nieuwe seizoen, ondanks mijn verwachting toch nog een leuke opkomst (15 autos) en weer lekker een hoop Squadra's !
Wel ontzettend vroeg 4:30 uur vetrekken. om 6:30 aangekomen en direct (als eerste) ingeschreven en gekeurd. Ondertuusen waren Rogier en Axel de pitbox aan het inrichten en kwamen ook de andere auto's op de trailer aan. De wagen van Chris wilde niet starten dus moest dat eerst opgelost worden voor de keuring. Training was echt weer wennen. Sinds oktober niet meer gereden en dan is het weer voelen. Ook de motor liep nog niet perfect, er zit een dip tussen de 4000 en 5000 toeren en daar kom je toch regelmatig na de bocht op uit. Kwalificatie liep al wat beter als je maar zorgt dat je tussen de 7500 en 7900 rpm schakeld val niet zover terug en dan ging ie wel.
Eerste race; weer lekker weg bij de start en even een tijdje deur aan deur gestreden met Chris, maar hij blijft te snel 9e gefinished. 2e race weer chris ingehaald bij de start en nu zaten we in een leuke stukje met 3 squadra's (JanS , Chris en ik). leuk opgereden. Chris uiteindelijk voorop, laatste 2 rondes hadden we een fijne seat die rondjes van 5 seconden langzamer reed maar iedere keer het gat dichtgooide (ondanks dat we niet eens raceten samen) toen de aansluiting met chris en Jan verloren maar 8e gefinished. We weten weer wat we aan moeten passen aan de auto voor het SRW. Verder een leuke dag, als team ging het gesmeerd. Onze beide nieuw coureurs hadden het ook erg naar de zin, Johan in de ex-Pieter GTV krijgt het al aardig te pakken en Eelco verkend ook het terrein naast de baan (bij voorkeur bovenin het Scheivlak) nog even maar die komt er ook wel. de laatste sessie was erg laat dus het was 22:45 toen alle wagens weer gelost in de loods stonden en we eindelijk klaar waren.
Foto's volgen wel als Rosolo weer uitgeslapen is :wink:

RoSolo
Member
Member

ma apr 06, 2009 13:43

iets beter kijken juultje :lol:

Op onze eigen website www.105workshopracingteam.nl staan vanaf vanochtend al een aantal foto's van de super dag gisteren!

Vanavond zal ook de Squadra Italia website geupdate worden...

Het was een lange maar zeer geslaagde eerste racedag van het seizoen!!

Groet
Rogier
75 Racer te koop: http://forum.alfaclub.nl/viewtopic.php?f=12&t=72860" onclick="window.open(this.href);return false;

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma apr 06, 2009 21:07

goed, mijn ervaringen van 5 april, 1e SI race 2009. Erg vroeg eruit, want inschrijven was erg vroeg, had achteraf gezien een half uurtje langer kunnen blijven liggen, maar ja. Dus om 5.00u naast het bed, de honden hadden nog niet eens zin in een wandelingetje , om 5.30 naar de stalling, auto inpakken , trailer aanhaken en rollen maar... Om even over 7.00u aangekomen op het circuit, na mij eerst door de dikke mist geworsteld te hebben. A-dagen waar wij nu rijden zijn druk...erg druk. Dus geen pitbox meer te krijgen, maar gebruik kunnen maken van de gastvrijheid van Barend en team, zodat wij (GR autotechniek en rijders Bart Jan en ondergetekende) wel wat meer faciliteiten hadden dan alleen asfalt om op te staan. Barend had naast zichzelf en Chris als oude bekenden ook 2 nieuwe rijders meegenomen, Johan met de ex-Pieter GTV, die wij vanaf vandaag dus de Johan-nu GTV gaan noemen, en Eelco met de ex-Ronald van Maanen 75 TS. Naast deze 2 nieuwe rijders ook de ex-Patrick Giulia met achter het stuur Raf (nu geheel wit) , een heel fors geprepareerde Alfetta sedan met turbo van Wijnand, en de heel fraai geprepareerde Alfetta GTV van Jon van Auto-GT. Ook een 147 van Edwin Konijn, natuurlijk Armando , Pascal Giacomini en Jan Slinger om de ex-squadra`s compleet te maken. Al met al dus 7 Giulia`s en 1 bertone, dus 8 105-jes, meer dan 50% van het veld (totaal 15 auto`s, niet slecht voor een eerste race denk ik). nog meer cijfers: 5 (ja 5!) nieuwe rijders. Nadat iedereen gekeurd had bleek door de mist de vrije training uitgesteld, begon veel later, met fors inkorten van de tijd tot gevolg. Wel bleek al dat de aanpassingen van de voorgaande week geholpen hadden! in de tijdtraining daarna werd dat helemaal duidelijk met structureel 3 rondjes (van de 5 totaal) achter elkaar onder de 2.13. Ik was tevreden, want het was goed voor een 4e startplek, achter achtereenvolgens Edwin Konijn (147), Pascal (Giulia) en Wijnand Loohuizen (Alfetta Turbo). Niet verkeerd dus! En dan afwachten tot je mag starten, om 1500u pas. Eerst een puinhoop bij de startopstelling, want 4 groepjes: de sportklasse zelf, de BMW compacts, de 10 langzaamste BWM E30`s (want het veld daarvan was te groot!) en wij... Bedenk dat de snelste sportklasseauto`s een 2.00 rijden globaal, en de langzaamste nog altijd god zijn voor een 2.10. Dus je weet dat je , als laatste groepje startend, toch wel vrij vlot ingehaald gaat worden door de snelle jongens, maar ook zelf op de E30`s gaat inlopen.. Met een als ik het goed begrepen heb meer dan 50 auto`s op de baan... leuk... en je kent elkaar ook nog niet goed. Respect trouwens voor de snelle jongens, die zijn gewoon snel voorbij, hoeft geen tijd te kosten ook voor beiden als je even goed oplet.
Race 1: de start. Opgesteld einde Bos-uit, biten beeld van de brug, dus een eigen starter met vlag! Ik was slecht weg, maar kon snel goedmaken, en na enige tijd een gevecht met Wijnand kon ik de derde plek zeker stellen. Bij inlopen van de BMW`s kon Pascal (en uiteraard Edwin) helaas verder uitlopen dan ik wilde, ik kon geen aansluiting meer krijgen. Achter mij zag ik Armando in gevecht met Wijnand, uiteindelijk in het voordeel van Armando beslist. Race uitgereden met handhaving van positie, maar wel een beetje saai: Pascal te ver voor, de rest ver genoeg achter om geen bedreiging te vormen mits ik geen fouten zou maken. Dus oppassen dat je lekker constant blijft rijden, en geen risico`s aangaan.
Race 2: derde startplek, achter Edwin en Pascal! Lekker gevoel, dat was lang geleden. Wijnand was klaar door turboproblemen (pakking meen ik) , Armando naast mij, Bart Jan achter mij... De start was uiteindelijk door ongevallen bij andere races bijna een uur later. Nu wel een goede start. Er lag een oliespoor op de baan van Gerlach tot bovenaan Hunzerug, wel zand gestrooid maar toch.. Edwin was voorzichting waardoor Pascal een tijdje 1 lag, en Edwin toch wel enige moeite had erlangs te komen. Achter mij Armando in de nek, die zich druk aan het maken was erlangs te komen. Uiteindelijk het pleit beslecht , hij kwam erlangs en uiteindelijk ook langs Pascal, waar ik in ieder geval bij kon blijven, en zelfs een beetje inlopen. Race 2 was 2 ronden ingekort, helaas, anders had een derde plek er misschien nog wel in kunnen zitten.. In de laatste paar rondjes hard geprobeerd er langs te komen, maar verder dan hem er naast zetten lukte niet helaas. Bijna is nog steeds niet genoeg....Dus uiteindelijk Edwin , Armando, Pascal en ik als 4e over de streep. dus ook 4e dagoverall Squadra Italia, een mooi begin, goed voor de punten nu het nog kan. Diverse 75`s met TS of turbo , en de beloofde 155 (`s) waren nog niet af. Ik hoop wel dat wij een 50-50 verdeling moderner/klassiek kunnen handhaven . En op naar de 20+ rijders! Naar ik begreep hebben de nieuwe rijders zich kostelijk vermaakt, ondanks hun aanloopproblemen, dus mensen: doorbouwen!
Wel werk te doen voor Superraceweekend, de eerstvolgende race, en als het droog is hopelijk 17 april testen bij de HARC met de volgende aanpassingen.
En mijn complimenten voor Eric, de coupe was niet klaar, maar hij was er wel, met een seicento! that`s the spirit! En hij staat ook niet onderaan in de totaallijst van de DNRT (niet uitgesplitst naar klasse)
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma apr 06, 2009 21:16

gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Roeltje 164

di apr 07, 2009 01:35

Leuk te lezen wat een enthousiasme dat is dus mede aanleiding om een volgende keer als ik niet hoef te werken om te komen kijken, mooie pic's op de site van de 105 workshop 8) , see you next time en euhh is mijn BBQ mobiel al klaar??? :?: :roll: :wink:

Gr Roel :wink:

youri

di apr 07, 2009 10:18

Jongens,bedankt voor de leuke races... jammer dat race 2 zo lang uitgestelt werd,maar dat maakt de pret niet minder
als jullie foto's willen van het weekend moeten jullie mij even mailen: youriracefotos@live.nl

ik heb zin in het volgende weekend
youri
www.youriracefotos.web-log.nl

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di apr 07, 2009 10:44

Youri, graag gedaan! Jamme dat je weinig foto`s van Alfa`s hebt gemaakt.

youri

Re: RE: SI seizoensopening 5 april a.s.

di apr 07, 2009 11:01

Youri, graag gedaan! Jamme dat je weinig foto`s van Alfa`s hebt gemaakt.
op mijn site staat er niet veel maar op mijn pc wel :wink: zo een 77 foto's van jullie dag... ook van vorig jaar staat me pc vol
je staat er altijd wel op :wink:

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di apr 07, 2009 11:18

OK! you`ve got mail!

Duc
Guru
Guru

di apr 07, 2009 17:03

Leuk veld zo! Leuk filmpje op de SI site.
RWD german daily, Mito on the side.

Ducati 1098 racer
Ducati 996R racer
Ducati 748 Senna
BMW R 1150 GS Desert FOX
SUZUKI VStrom 650 XT Adventure
"racing because, football, golf and tennis only require 1 ball"

Terug naar “Racen - Algemeen”