Om even terug te komen op waar dit topic om draait, Mercedes is gemiddeld genomen niet spannend, té degelijk, en oersaai.
En om wat olie op het vuur te gooien: Niet spannend en saai is ook van toepassing op het huidige aanbod Alfa's.
Als ik moest kiezen tussen een dikke GT of een 6 pitter 3 serie coupé dan werd het de auto met het wit met blauwe logo.
Zonder met mijn ogen te knipperen! Alfa maakt m.i. al jaren geen auto meer die serieus spraakmakend is. Zoals Yuri al aangaf
in zijn posting over de marketingparodie. Helaas, maar zo waar.
En ga nu niet roepen dat de 8C geweldig is, die is practisch voor niemand bereikbaar en bovendien voor dat geld
is het niet meer dan logisch dat het er gelikt uitziet en dito rijdt!
Patrick.
Helemaal mee eens, Alfa heeft het laten varen.
Het huidige aanbod doet me niks, het enige wat ik zou overwegen is een 147 of 156, maar hun vervangers spreken me niet aan.
Alle lof voor BMW die als één van de weinige fabrikanten doorgaat met het neerzetten van redelijk betaalbare, practische en sportive RWD'ers.
Zij durven dit tenminste nog, ze bouwen keer op keer eigen platforms en motoren wat ongetwijfeld een kostbare aangelegenheid is.
Het is zo jammer dat Alfa daarmee in '92 is gestopt. In het FWD segment is zo veel leukers en beters te koop dan waar Alfa mee op de proppen komt.
En nu de ontwerper naar VAG is overgelopen (check die nieuwe Sirocco, die is mooi!) ben ik niet voornemens om mijn centjes in nieuwe een Alfa stoppen.
.... Maar wel in mijn oude koekblik uit 1988