Gebruikersavatar
LENZ
Guru
Guru
Berichten: 1412
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:42
Locatie: voorburg
Contacteer: Website

RE: SI 8/8

ma aug 09, 2010 22:30

Maar daar zie je dat die hele snelle niet automatisch harder gaan op dat punt, de meeste gaan rond het meetpunt van het gas, maar jij remt zoveel later dan de rest.
Je teammaat zat gemiddeld rond de 162km/h, waar jij dus elke keer dik 180 haalde.
De laatste ronde haalde hij wel de 179km/h, doordat hij na het meetpunt van het gas ging.

Alfa Nord
Guru
Guru
Berichten: 1111
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 22:58
Locatie: Grou
Contacteer: Website

RE: SI 8/8

di aug 10, 2010 00:26

Ik ben gister 2 keer op 170 geklokt, ligt er aan hoe snel je bos uit door gaat. Waar word die tijd exact gemeten eigenlijk? Ik heb nul vermogen in mijn TS en moet met het breekijzer en laat remmen een beetje snelheid erin houden :wink:

Alfa Nord
Guru
Guru
Berichten: 1111
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 22:58
Locatie: Grou
Contacteer: Website

RE: SI 8/8

di aug 10, 2010 11:39

Arie heeft ook een lichte auto natuurlijk, daarom kan ie lekker laat remmen. Wat weegt jou 33 Arie, 850 kilo schat ik? Ik rem vlak voor het 50 meter bord maar ik moet wel 1.050 kilo afremmen :roll:
Ik heb eindelijk filmpjes gemaakt, het is gelukt. Camera positie moet nog even anders maar er is wat te zien in ieder geval. Zal proberen ze vanavond op joubuis te zetten. Heb een super mooie strijd gehad met DJ de 2e race, we hebben elkaar tig keer ingehaald, deur aan deur door de Gerlach, heerlijk was dat!

Gebruikersavatar
Dennis de Rooy
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 535
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:06
Locatie: Amersfoort

Re: RE: SI 8/8

di aug 10, 2010 12:04

In de training kwam Mark me in het scheivlak op twee wielen voorbij :shock:
Hoe kreeg ie dat voor mekaar dan?
'81 GTV6 3.0 QV
'91 75 TS RACER
'92 164 QV

Gebruikersavatar
aso69
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 720
Lid geworden op: di dec 28, 2004 10:09
Locatie: rotterdam
Contacteer: Website

RE: SI 8/8

di aug 10, 2010 12:37

Stoeprandje

Alfa Nord
Guru
Guru
Berichten: 1111
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 22:58
Locatie: Grou
Contacteer: Website

RE: SI 8/8

di aug 10, 2010 12:48

Gaaf, met 160 op de klok op 2 wielen door het Scheivlak :lol:

Gebruikersavatar
toyo 888
Full Member
Full Member
Berichten: 314
Lid geworden op: zo sep 07, 2008 02:00

RE: SI 8/8

di aug 10, 2010 13:20

Super ! heb vanaf de zijlijn genoten. en zoveel Alfa s .
Maar ik miste die zwarte 156 cup auto.

Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3179
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

Re: RE: SI 8/8

di aug 10, 2010 13:49

Super ! heb vanaf de zijlijn genoten. en zoveel Alfa s .
Maar ik miste die zwarte 156 cup auto.
Precies, als je de vakantiegangers en anders afhakers meetelt, kom je op een startveld van wel over de 30 auto's!
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

A-Repair
Full Member
Full Member
Berichten: 271
Lid geworden op: wo jan 05, 2005 21:31
Locatie: s-Gravenzande
Contacteer: Website

RE: SI 8/8

di aug 10, 2010 14:23

Richard, mijn 33-je weegt met mij erin 990 kg. Dat is met ong. een kwart tank benzine. De grens bij de Challenge ligt voor een boxer in de modified 2000 op 985 kg. met rijder, vandaar dat ik niet lichter ben gegaan. Inmiddels wel div. polydelen liggen, gaat wel wat opleveren denk ik. Zonder olie/benzine/koelvl.st weegt de boel 870 kg. Groeten, Arie
25 uur per dag/8 dagen per week Alfa's.
www.a-repair.nl

Gebruikersavatar
Tjerry
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 844
Lid geworden op: za dec 02, 2006 22:19
Locatie: Leidschendam-Voorburg

Re: RE: SI 8/8

di aug 10, 2010 16:31

Richard, mijn 33-je weegt met mij erin 990 kg. Dat is met ong. een kwart tank benzine. De grens bij de Challenge ligt voor een boxer in de modified 2000 op 985 kg. met rijder, vandaar dat ik niet lichter ben gegaan. Inmiddels wel div. polydelen liggen, gaat wel wat opleveren denk ik. Zonder olie/benzine/koelvl.st weegt de boel 870 kg. Groeten, Arie
Geen groot verschil in gewicht dus :wink:

Tjerry
Lidnummer 1415
156 2.5 V6 24V sportpack two, rosso 1998, 355.000 Km
Nog steeds zonder radio !
Overige klassiekers, Kreidlers van Bj. 1973-1980
Hiervoor gereden,
155 2.5 V6
33 1.7 16V QV
33 1,7 QV
33 1,5 QV
Alfasud 1,5 TI QV

Alfa Nord
Guru
Guru
Berichten: 1111
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 22:58
Locatie: Grou
Contacteer: Website

RE: SI 8/8

di aug 10, 2010 17:22

Toch een 100 kilo, de auto weegt ongeveer 1050 kg, ikzelf weeg 85 kilo. Best wel verschil zeg maar. Maar het grootste manco zit momenteel in het vermogen, schat dat er een 130 pk aan de krukas zit, er missen wat paardjes :lol: Kun je mooi zien in de filmpjes die ik vanavond ga posten, vooral de Hunzerug omhoog sta ik gewoon stil vergeleken bij de rest... Best frustrerend als je mensen in bochten voorbijgaat of uitremt en ze dan op de rechte stukken weer voorbij ziet knallen :lol: Denk eigenlijk dat het een brandstofdruk probleem is, motortje klinkt namelijk zeer fris, verbruikt nauwelijks olie enz. Boven in de toeren doet ie het wel maar van onderuit trekt ie voor geen meter...

Gebruikersavatar
Tjerry
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 844
Lid geworden op: za dec 02, 2006 22:19
Locatie: Leidschendam-Voorburg

Re: RE: SI 8/8

di aug 10, 2010 17:55

Toch een 100 kilo, de auto weegt ongeveer 1050 kg, ikzelf weeg 85 kilo. Best wel verschil zeg maar. Maar het grootste manco zit momenteel in het vermogen, schat dat er een 130 pk aan de krukas zit, er missen wat paardjes :lol: Kun je mooi zien in de filmpjes die ik vanavond ga posten, vooral de Hunzerug omhoog sta ik gewoon stil vergeleken bij de rest... Best frustrerend als je mensen in bochten voorbijgaat of uitremt en ze dan op de rechte stukken weer voorbij ziet knallen :lol: Denk eigenlijk dat het een brandstofdruk probleem is, motortje klinkt namelijk zeer fris, verbruikt nauwelijks olie enz. Boven in de toeren doet ie het wel maar van onderuit trekt ie voor geen meter...
Was even de bestuurder vergeten :oops:

Tjerry
Lidnummer 1415
156 2.5 V6 24V sportpack two, rosso 1998, 355.000 Km
Nog steeds zonder radio !
Overige klassiekers, Kreidlers van Bj. 1973-1980
Hiervoor gereden,
155 2.5 V6
33 1.7 16V QV
33 1,7 QV
33 1,5 QV
Alfasud 1,5 TI QV

Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3179
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

Re: RE: SI 8/8

di aug 10, 2010 19:12

Toch een 100 kilo, de auto weegt ongeveer 1050 kg, ikzelf weeg 85 kilo. Best wel verschil zeg maar. Maar het grootste manco zit momenteel in het vermogen, schat dat er een 130 pk aan de krukas zit, er missen wat paardjes :lol: Kun je mooi zien in de filmpjes die ik vanavond ga posten, vooral de Hunzerug omhoog sta ik gewoon stil vergeleken bij de rest... Best frustrerend als je mensen in bochten voorbijgaat of uitremt en ze dan op de rechte stukken weer voorbij ziet knallen :lol: Denk eigenlijk dat het een brandstofdruk probleem is, motortje klinkt namelijk zeer fris, verbruikt nauwelijks olie enz. Boven in de toeren doet ie het wel maar van onderuit trekt ie voor geen meter...
Dezelfde klacht hebben Rogier Aarts en ik, dus misschien is het meer het karakter van het motortje? Misschien komt het ook door de Squadrachip: sinds hij erin zit, heb ik het idee dat er een groter verschil zit tussen hoge en lage toeren.
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Gebruikersavatar
RoSolo
Member
Member
Berichten: 165
Lid geworden op: di jun 28, 2005 18:34
Locatie: Breda

Re: RE: SI 8/8

di aug 10, 2010 20:21

Toch een 100 kilo, de auto weegt ongeveer 1050 kg, ikzelf weeg 85 kilo. Best wel verschil zeg maar. Maar het grootste manco zit momenteel in het vermogen, schat dat er een 130 pk aan de krukas zit, er missen wat paardjes :lol: Kun je mooi zien in de filmpjes die ik vanavond ga posten, vooral de Hunzerug omhoog sta ik gewoon stil vergeleken bij de rest... Best frustrerend als je mensen in bochten voorbijgaat of uitremt en ze dan op de rechte stukken weer voorbij ziet knallen :lol: Denk eigenlijk dat het een brandstofdruk probleem is, motortje klinkt namelijk zeer fris, verbruikt nauwelijks olie enz. Boven in de toeren doet ie het wel maar van onderuit trekt ie voor geen meter...
Dezelfde klacht hebben Rogier Aarts en ik, dus misschien is het meer het karakter van het motortje? Misschien komt het ook door de Squadrachip: sinds hij erin zit, heb ik het idee dat er een groter verschil zit tussen hoge en lage toeren.
klopt, maar dat is op dit moment nog niet het enige dat me afhoud van snellere rondetijden :)

heb een top eerste dag gehad veel geleerd en alleen maar enthousiaster geworden om meer ervaring op te gaan doen.

Ook wel maf dat het voor kan komen in de SI dat je geen punten haalt terwijl je alle races uitrijd... 26 auto's aan de start... toch het verkeerde weekend gekozen om te starten :)

Tot in zandvoort allen! dan weer serviceteam bemanning bij de races en zelf in de sportklasse nog wat tips en trucs leren.

Ciao
75 Racer te koop: http://forum.alfaclub.nl/viewtopic.php?f=12&t=72860" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Michel vd Grinten
Guru
Guru
Berichten: 1235
Lid geworden op: vr mar 30, 2007 12:46
Locatie: In mijn iPhone

RE: SI 8/8

di aug 10, 2010 20:51

Is de SI uitgegroeid tot 26 Alfisten/ FIAT'ers?
Geweldige opkomst mannen.
Laatst gewijzigd door Michel vd Grinten op di aug 10, 2010 21:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Racen - Algemeen”