Zoals al door Walter gezegd: top-dag, heerlijk weer en , gezellige mensen en (dus) volop gespreks- en discussieerstof. Donderdagavond/nacht en vrijdagochtend nog de nodige nattigheid & wind, "leuk" om te constateren, ná Marc's goede voorbeeld (regenrubber thuislaten) te hebben gevolgd.. Het ging al snel de goede kant op, maar bekertjesgeil als ik ben, én niet precies wetende hoeveel deelnemers er waren de vrije training maar overgeslagen. Ik heb welgeteld drie bochten "ervaring" met slicks op het vochtig en dit leek me nou niet het uitgelezen moment hiermee verdere ervaring op te gaan doen.. Dus langs de pitmuur Alfaatjes tellen en dat gaf 1) reden tot misnoegen (15 inclusief mezelf is redelijk, maar eigenlijk 15 te weinig) en 2) reden tot "ontspanning", dan hoef je met bejaard race-rubber niet met het mes tussen de tandjes te rijden. Wel héél erg jammer dat Armando, Hans en Cees er niet bij waren met hun mooie en snelle Giulia's, zoals inmiddels wel bekend heb ik een zwak voor die 105'jes...
Voor race 1 derde tijd getraind, als tweede gefinished. Bij de start van race 2 kwam ik warempel eens een keer wél goed weg en kon ik Louis verschalken. (Of was jij slecht weg Louis ? Denk om mijn breekbare ego met je antwoord !
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
) Twee of drie rondjes op kop kunnen rijden (wat mijn LiefMeiske niet heeft gezien.. Gaat ze eens mee en vervolgens te druk met beppen met Mrs. Slop...), toen moest ik die retesnelle 33 voor laten gaan. In deze race warempel wat strijd gehad met Marc en zijn gebazen SuperLeggera, twee keer van positie gewisseld en een gaatje kunnen slaan. De ontstane ruimte in de spiegels leidde tot overmoed en zelfoverschatting: deze combi leidt doorgaans tot huilen, zo ook bij mij: anderhalve 360 graden slinger (of zo) gemaakt (met veel bandengekerm, maar gelukkig geen flat spots gereden) in de bocht naar links, vóór de S. En daar ging Marc weer.. (zonder zwaaien ???) Toch nog als derde over de streep. Race drie dus als derde in m'n witte Juul, achter de witte 33 en de witte 75. Een waar "Squadra Bianca". Helaas bleek in de eerste ronde de bocht ná het Scheivlak een soort van krap, moest Marc zien te ontwijken (wilde géén André/Eric'je), rechts leek smal, links was ruimte. En grind, maar okee, daar kun je met vol gas erop toch wel doorheen ploegen ? Nou, nee. Het was wachten op de cavalerie, en eenmaal vlotgetrokken kon het gas er weer op. Lekker geduelleerd met DJ, (zelfs een blauwe vlag gescoord ??
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
), maar de Juul begon wel te dweilen en ik heb Dirk Jan voorbij gewezen. Leuk om te zien hoe goed zijn 75 ligt ! Alleen na de Hugenholz de Hunzerug op kon ik met een slordige 30 PK extra het gat steeds snel dichtrijden. DJ wees me op zijn beurt weer voorbij: bonkend wiellager en gescheurd spruitstuk maken een 75 niet bepaald sneller. Toch wel erg leuk rijden zo hoor !
Minder leuk was het voor Wijnand, Eric, André en Dimitri, die allemaal behoorlijk schade opliepen. Iets minder-minder leuk was het voor Jouke (koppakking in de training) en Marcel (aandrijfas), hoewel Marcel race drie weer kon rijden.
De dag werd uiteraard afgesloten door de prijsuitreiking, ik mijn felbegeerde bekertje (en die is kleiner dan vorig jaar ?!?!?!) met een kenmerkend betoog van Huub. We moeten inderdaad creatief worden en actiever nadenken over het aantrekken van nieuwe rijders, of "oude" die nog een auto hebben maar er (om welke reden ook) niet (meer) naar omkijken. Tuurlijk kan het tegenzitten in het leven (privé, financieel, mij beide ook niet onbekend..) , maar dit is té leuk om niet meer te doen. Als je "veilig" 67+ bent geworden is het een soort van laat om weer eens te gaan racen. (dikke kans dat het dan nog electrisch moet ook, getver...) Dus in de winterstop behalve het reviseer/repareer/modificeer werk ook op dit gebied werk te verzetten !
Ook nu weer is een welgemeend woord van dank verschuldigd aan "Chief Mechanic" Marco van Doorn/Alfaspecials, fine-tuner Hans Vooijs/Onixx Starcraft en bandenboer Marc Frazer. Jullie hebben gezorgd voor steeds een bijna bullet-proof, überbetrouwbare en best kwieke Juul, vakwerk !!
Iedereen bedankt voor een gaafleukgeslaagd seizoen 2014 en gráág tot de eerste race in 2015 !
Ciao, Emile
Oh ja ! Ná de prijsuitreiking/de race's bleek Robert's 75 TS een toerenbegrenzer te hebben !?!?
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)