Aankloppen bij Alfa Romeo Nederland heeft geen zin, kan ik je nu al vertellen. Ik film onder de naam van (WEARE)RIDE die de Social Media doet voor Alfa Romeo Nederland en FIAT Nederland. We hebben een prachtig mooi format genaamd Alfa Profiles. Daarmee willen we Alfisten hun emotie en passie laten spreken samen met (één) van hun Alfa's. Zelfs hier is Alfa Romeo Nederland sceptisch over en is eigenlijk geen geld voor. Waarom sceptisch? Nouja de meeste Alfisten rijden namelijk een oude Alfa Romeo en (willen) geen nieuwe Giuliettta, Mito of 4C. En Alfa Romeo Nederland wil natuurlijk auto's verkopen, dan ben je dus met 3 video's eigenlijk alweer klaar.
Tot slot, ik wil niet vervelend overkomen, de meeste Alfa's die in de SI rijden staan er niet allemaal even strak en top bij. Ik snap dat dit niet prioriteit nummer 1 is bij racen maar voor een (potentiële) sponsor is dit wél van belang. Een sponsor wil graag zijn naam koppelen aan een mooi uitziende raceauto die opvalt bij het publiek, en dan positief opvalt natuurlijk.(je valt immers ook op bij het publiek als je hem telkens hard de muur in knalt).
Zoals hier eerder is gemeld wil Alfa Romeo Nederland zich alleen interesseren in de racerij als jullie allemaal met moderne auto's gaan racen waarbij de kijker het kan koppelen aan de auto's die in de showroom staan en dat aanzet tot koop.
Verder over filmen gesproken, sommige mensen kennen mij hier wel als dé jongen achter al dat filmen langs de baan. Onder de naam MotorsportMedia. Ik kom regelmatig bij de SI kijken en afgelopen jaar ben ik in opdracht mee geweest met Scuderia H&S Corse bij de Alfa Challenge. Ik las iets over een video kanaal voor de SI. Wat is hier precies de gedachten achter? Wat zijn de wensen hierachter? Ik wil mij hier best voor inzetten maar jullie moeten wel snappen dat dit verschrikkelijk veel tijd kost, voornamelijk de montage en dergelijk. Ik ben best geïnteresseerd als het voor mij ook interessant en haalbaar is.
Voor jullie potentiële sponsoren kan het namelijk best wel erg leuk zijn! Een stickertje op een auto tijdens een niet publieksevenement als de races van de DNRT is niet zo boeiend, weinig mensen zien het. Zie je het op een video die over Social Media verspreid wordt, is het meteen een stuk interessanter. Bovendien is er best wel een mogelijkheid dat ik dit voor kan leggen bij MotorsTV Nederland. Ik heb zeer goede banden met MotorsTV Nederland waardoor de Alfa Challenge afgelopen jaar dankzij mij op televisie is geweest en het jaar daarvoor de Saker SportsCar Challenge.
Jullie kunnen alles vinden op: https://www.facebook.com/MotorsportMediaNL
(de website is nog in aanbouw)
Tot slot, ik lees hierboven ook dat mensen denken dat het mensen aansporen tot racen niet het probleem is als ze niet willen. Daar ben ik het niet helemaal mee eens. De drempel voor de meeste mensen is denk ik het geld, tijd en ruimte en vooral het gebrek aan kennis. Het is misschien juíst interessant om mensen te laten zien hoe gemakkelijk het is om een race auto te hebben, te bouwen, te stallen, te onderhouden, te racen in het weekend en dergelijk. Wellicht een soort bedrijfsvideo/documentaire/introductie/handleiding achtig iets?