Tsja, waar zal ik eens beginnen... ik heb wel een positief gevoel overgehouden aan de dag, maar echt geweldig liep het niet...
De training was nog een beetje onwennig, auto erg instabiel en een gasklep die bleef hangen... Remmen over de emmer en een paar spins. Rondetijd 2:11 nog wat.
Wel even goed kunnen voelen wat de auto deed, zodat ik een idee had wat te veranderen aan de veren. Uitwegen was er niet van gekomen en links en rechts even lang is bij deze auto dus geen goed begin
Tussen de training en kwalificatie dus druk gesleuteld aan de gaskabel en de veerpoot linksvoor wat langer gemaakt.
Toen de kwalificatie! De baan op en de auto voelde stabieler, dus dat was vast mooi. Alleen halverwege het rondje begon ie te sputteren en kwam er geen gang meer in.
Pits in gereden, even gekeken of alle kabels nog vast zaten en met hulp van de 105 crew weer gestart, want er moest geduwd worden
Weer een paar bochten goed, toen weer gesputter en de pits weer in gereden. Toen ik m'n maatje Leo uit wilde leggen hoe en wat, wilde ik m'n rechter raam open doen (elektrisch) en viel alles uit.
Hmm, geen spanning dus, dacht eerst massa oid. Nou goed, weer even sleutelen, Dré gebeld, spanningsregelaar misschien? Gelukkig kwam eerst Jan Willem aan gelopen, dus hulppost 1 was aangekomen
De 145 erachter gezet om op te starten en te kijken wat er gebeurde, 11,zoveel volt op de accu, niet goed dus... Gelukkig kwam ook Buddy vd Wereld nog aangereden en die meette 14 volt in de kabel voor het plusverzamelpunt en 11 erna.
Hmm, alles van dat punt geschroefd, boutje door de oogjes, tape erom en rijden maar weer!
Toen de eerste wedstrijd, achteraan beginnen, want geen tijd gereden in de kwalificatie... 28ste gestart, ik kon het licht niet eens zien! De rode ex-Mellis 155 ook niet, want die ging maar vast
En hij stopte ook weer toen hij zag dat de rest nog even wachtte.
Dus stond hij wel midden tussen ons in en rechtsvoor mij. Het mooie was dat ik hem wel een hele poos kon volgen en hem na een aantal ronden ook voorbij kon gaan in bocht 8. Precies toen ik dat wil de doen begon het geemmer met die gaskabel weer, 75 breekt uit en gelukkig raakte ik hem niet. Even gezwaaid naar hem, sorry kan gebeuren... Vervolgens bleef het gas dus weer vaak hangen en gingen de remmen ook weer te warm worden, dus ik moest bij hem afhaken. Toch 11de gefinisht, dus dat was wel positief en ik had heel veel zin in de 2de wedstrijd!
Tussen de wedstrijden weer tijd zat om wat te sleutelen aan die gaskabel, even getankt, bandenspanning bekeken. Bleek dat de motor lang niet volgas kon door wat we de eerste keer aan de gaskabel hadden gedaan. Hmm, dat bood perspectieven. Ding op tijd klaar en lekker op tijd naar de opstelling om nog even in het zonnetje te kunnen kleppen met de collega rijders! Wat had ik zin in die 2de wedstrijd zeg! Eindelijk mochten we de baan op! Toen volgde de grootste teleurstelling van de dag... voor bocht 8 plots een piepende riem en een berg rook onder de kap. Motor uit en niet meer starten... Wel pvd!! Compressor stuk gelopen bleek achteraf. Dus nu op zoek naar een andere M45. Ik denk zelf dat hij te warm is geworden door het lange stationair draaien voor de start van race 2. Maar ik schroef hem er deze week wel even af om te kijken.
Voor 30 april zijn er in elk geval nog genoeg dingen te doen weer!