Pagina 47 van 118

RE: 75 TS-C SI blowercup!

Geplaatst: wo jul 27, 2011 14:33
door Alfa Nord
Alsof een doorgezette achteras veel opleverd :lol: Paar tienden onder de juiste omstandigheden schat ik.

RE: 75 TS-C SI blowercup!

Geplaatst: wo jul 27, 2011 15:35
door Michel75
O, dan kost het veel meer montagetijd dan ik er op de baan ooit mee ga terugverdienen! :lol:

RE: 75 TS-C SI blowercup!

Geplaatst: wo jul 27, 2011 17:27
door TurboMarc
Daarom heeft ook iedereen het :wink:

RE: 75 TS-C SI blowercup!

Geplaatst: wo jul 27, 2011 17:32
door Michel75
Nouja, het is algemeen bekend dat iedereen elkaar naaapt in de racerij... :lol:

RE: 75 TS-C SI blowercup!

Geplaatst: wo jul 27, 2011 18:07
door Alfa Nord
Het is dat ik mijn remmerij aan de buitenkant heb zitten van de huidige as maar anders ging er voor volgende week een gewone as onder zetten om te bewijzen dat het echt weinig scheelt :lol: Dan was ie helemaal weer standaard geweest nu ik met torsies en Bilsteins race...

RE: 75 TS-C SI blowercup!

Geplaatst: wo jul 27, 2011 18:40
door Michel75
Hee, remmen aan de buitenkant heb ik ook niet!
Anders sleutelen we het vrijdag even om tussen het rijden door! :lol:

RE: 75 TS-C SI blowercup!

Geplaatst: ma aug 01, 2011 23:10
door Michel75
Vanavond -eindelijk- eens mijn LC1 gemonteerd... instellingen in de Megasquirt geklopt en getest.
Woensdag nog even de draden opbinden en de dashboard meter aansluiten.

Vrijdag de eerste training even gebruiken om te onderzoeken of de autotune functie werkt...

RE: 75 TS-C SI blowercup!

Geplaatst: di aug 02, 2011 07:55
door mverhari
Ik zal wel een leek zijn of nog niet wakker maar wat doet een LC1 ?
(niet een te simpel antwoord geven dan voel ik me zo dom) :oops:

RE: 75 TS-C SI blowercup!

Geplaatst: di aug 02, 2011 13:46
door Michel75
Da's een breedband Lambda kit van Innovate Motorsport en die vervangt de standaard Lambdasonde.

Grootste en belangrijkste verschil met een standaard Lambdasonde is dat deze ook in het vollast gebied werkt en mijn Megasquirt ECU daardoor dus in het gehele gebied de brandstofinspuiting kan bijregelen op de Air-Fuel-Ratio (AFR).
Wat dus theoretisch moet leiden tot een nog mooiere afstelling van de motor. Ook zit er een dashboardmetertje bij waardoor je in de gaten kan houden wat het systeem doet.

Op een eerdere pagina had ik meen ik al iets erover geschreven, vandaar dat ik het nu zo kort even noemde.

RE: 75 TS-C SI blowercup!

Geplaatst: di aug 02, 2011 19:41
door mverhari
O ja ik had het moeten weten en dus ook minder kans op motor schade door slecht mengsel
Goed bezig.

RE: 75 TS-C SI blowercup!

Geplaatst: di aug 02, 2011 21:38
door Michel75
Ja, thanx, daar is het vooral ook voor bedoeld!
De ts is nu al wel een poos betrouwbaar trouwens...
Stuk of 9 racedagen loopt ie al erg fijn!

RE: 75 TS-C SI blowercup!

Geplaatst: wo aug 03, 2011 23:29
door Michel75
Meter zit, spulletje draait!
Meter geeft dezelfde waarde aan als de Megasquirt, dus daar zal ik de calibratie goed hebben gedaan.

Plaatje van m'n rommelige dash:
Afbeelding

Loopt hier wat arm trouwens, was wat aan het spelen met de laptop en de benzinedruk.

En ook nog olie ververst!

RE: 75 TS-C SI blowercup!

Geplaatst: do aug 04, 2011 10:57
door Het-Licht
Succes morgen man ! Kan er helaas niet bij zijn, kon geen vrij krijgen. Anders ligt de zaak helemaal plat !

RE: 75 TS-C SI blowercup!

Geplaatst: do aug 04, 2011 21:55
door Michel75
Jammer JW!

Altijd gezellig als je dr bij bent!

RE: 75 TS-C SI blowercup!

Geplaatst: vr aug 05, 2011 18:18
door brolli21
Ging lekker vandaag Michel 8)