Het 1e echte Weekend tussen de jonge leeuwen goed doorstaan en vertrouwen komt er weer in .
Vrij testen op vrijdag was op een natte en zeer vettige piste : Alle vuiligheid vd TruckPrix was door de regen komen bovendrijven, Als alles onder water staat heb je meer grip …
Heel voorzichtig gebleven : nieuwe remblokken inremmen lukte gewoon niet, minste aanraking vd rempedaal leidde tot blokkeren . Gewoon metertjes gedaan en alles heel gehouden .
Qualifying zijn we allemaal op regenbanden vertrokken en gebleven ondanks dat er een droog spoor begon te komen, ’t was amper 3 graden … Heel lang voorzichtig blijven opbouwen en
nauwelijks temperatuur in de regenbanden gekregen . Kwa tijden een goeie 4 seconden toegegeven op de snelste valt dan niet tegen .
Na de qualifying geconstateerd dat de auto vooraan links maximaal dicht stond (18 kliks) en rechts maximaal … open (0 kliks) + 3mm hoger …
Race 1 gestart op slicks (zoals iedereen, regenbanden achter mag niet icm Slicks vooraan) met set-up zoals’t hoort en met het idee om eerste ronden rustig aan te doen … Pits buiten gereden
20km/u 1e rechtse in en hop achterstevoren de grindbak in … zonder erg . Als een debiel aan’t ziggzaggen geweest maar zelfs tijdens het ziggzaggen ging de achterkant weg . Bij de start mooi links gebleven en de enige landgenoot vrije doortocht gegeven omdat die achteraan moest starten wegens Pitlane speeding in de qualifs … En dan beloond voor de voorzichtigheid Cencetti (kampioen 2013 en Luxemburger) ging Fontana voorbij maar sneed te kort af naar binnen, tik en knal de muur in …
In de 1e Linkse stonden plots 500’s in alle richtingen en geen doorkomen aan dus ik moest van ’t gas af en dan is’t achterkantje weg … de auto In een spin gegooid en in tegenovergestelde richting tot stilstand gekomen … zonder schade als allerlaatste weer kunnen aanpikken en dan Safetycar (de rechte lijn lag vol “ricambi”) 3 welgekome rondjes Pacecar stelden me in staat om eindelijk wat temperatuur in de achterbanden te krijgen . Bij de herstart zitten knoeien om Flaccadori (Zwitser) voorbij te geraken en toen dat eindelijk lukte was het peletonnetje gaan vliegen, zonder
mikpunt tot ik plots Darren onze Britse vriend in’t zicht kreeg die blijkbaar een stukske beach in de 1e linkse had “gevonden” . 2 Ronden later kwam die er terug voorbij om voor m’n neus weer op z’n “privestrand” te parkeren . Laatste 2 ronden een beetje gelost er was toch niemand voor me in zicht en ook niet achter me, bandjes sparen voor de 2e race .
Race 2 zo mogelijk nog voorzichtiger gestart en weer als laatste weg, maar weer achter Flaccadori blijven plakken In de 2e ronde reed ik toch mooi 1.55.846 en had aansluiting bij de groep, maar dan misschakelde ik me ipv naar 4 terug te schakelen naar 6e voor de 1e Linkse en zonder tractie momentje dwars gehad en een pak meters verloren (beter zo dan andersom
) . Ik begon er goed in te komen maar in de 4e ronde zag ik onze Italiaan Alberto Fontana op z’n dak liggen na de eerste rechtse en dan heb ik even moeten slikken en een paar mindere ronden gedraaid en zo de aansluiting volledig verloren . Toch nog de Luxemburgse AutoClub 500 met Hostert bijgebeend maar die ging dan in de 1e rechtse voor m’n neus achterstevoren … ik heb ‘m net kunnen vermijden met m’n buitenste wielen over de kerbs … Naar het einde toe weer wat uitgebold omdat er toch niks te rapen viel voor mij en achter mij Flaccadori nog de laatste ronde de boer op ging …
Veel bijgeleerd, terug een beetje vertrouwen en vooral heel tevreden Overalleke uit en hop naar Boudewijn de Groot in Hasselt schoonouders Cadeau vieren .
2014 doen we helemaal weer mee en met Rudi Steylaerts(SRD) er bij voor assistentie als’t kan iedere keer, Racen is nu eenmaal wat anders dan rijden en de truuken van de foor En knowhow leer je alleen op ’t terrein zelf .
Ik sta nu waar ik na Zandvoort hoopte te staan en vervolgens voor Spa bij de kopgroep aansluiting te vinden om in Zolder een woordje mee te spreken was het nu herleid tot Zolder alleen .
www.ris-timing.be vind je de resultaten .
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .
Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .