Zo weer terug uit Zandvoort.
Gezien de auto en de financien besloten maar één dag mee te doen.
Inschrijven was idd een wachtrij en na 40 minuten aan de beurt en bleken de transponders op te zijn!
Maar goed dat mocht de pret niet drukken.
Keuring was geluk... nou ja de dreeser was top in orde, maar ik kende toevallig de keurmeester erg goed... die gaf me in vol vertrouwen een sticker en klaar
Daarna wat socializen en er was een behoorlijke opkomst!
Marc en Peter 75 turbo
Mark Roffelsen 75 V6
Geert Ploeger 75 TS
Arie Vreugdenhil 33 16V
Remco S 33 16V
Bartjan Giulia
Robbert Bijl 33 16V
Cees Blankenvoort 75 V6
Raffaele 75 TS
Dré Mollet 75 TS
Armando Giulia
Ed Ossendorp GTV6
12 deelnemers dus!
De training/kwalificatie was spekjes glad en ik had geen transponder..Omdat Ed al in de eerste ronde van de kwali werd getroffen door een kapotte motor en Geert een paar ronde later door een defect stuurhuis, kon ik rijden wat ik wilde, maar stond dus achteraan...startplek 11. (sterkte ed met de motor en Geert met zijn stuurhuis (maar dat is vandaag gerepareerd als het goed is))
Inmiddels was Pepijn ook gearriveerd om mij te ondersteunen
In de kwali bleek al dat ik snelheid te kort had om de snelste Volvo's bij te houden die nota bene op Trampio's rijden! De baan was spekglad door al dat gerace blijkbaar.. iets wat ik ook nog nooit had meegemaakt. Maar goed ik stond dus 11e opgesteld voor de start vd eerste mance en tevens mijn eerste race.
Eigenlijk had ik achteraf dat RS setje niet op de vooras moeten zetten want deze stond nu veels te hoog, maar anderzijds als Rookie moet je rijden en rijden en rijden dus daarom ben ik wel gegaan! Het onderstuur door de te hoge achterkant was fenominaal en als ik niet oplette dan ging ik alleen rechtdoor. (eigenlijk wel leuk zo worstelen met je auto).
Wat dan weer geweldig is, is de hulp steun adviezen etc die je van iedereen krijgt... SI is een vriendelijke klasse waar de competitie alleen op de baan is en daarnaast is het een heel hecht team waar je zo in opgenomen wordt! KLASSE APART

(met dank aan de oprichters

)
De eerste race was een beetje een DNRT chaos, verteld werd dat er met een vlag gestard zou worden en dat ging natuurlijk met lichten...
Ik stond naast Armando met de veel snellere Guilia en hij stak wat duimen omhoog om mij af te leiden

... voor mij een aantal lege plekken maar ik was nog niet zo bij de hand om die op te vullen. Blijkbaar was het licht uit want Armando spoot ervandoor..ik erachteraan maar iets te laat..Mocht niet boeien want mijn doel was de Volvo's voor te blijven die pal na ons gestart werden...Na eigenlijk een rondje worden de slicks een beetje warmer en zie je de meeste weglopen..ondertussen wetend dat de Volvo's op Trampios de eerste ronden sneller zijn ging ik maar trappen en trappen om het gat niet te klein te laten worden. Ik gleed de baan over en merkte wel dat in de racestress je de grenzen nog verder weg legt dan tijdens trainingen cursussen or whatever.
Helaas in de laatste van de 7 ronden moest ik maar liefst 4 Volvo's laten passeren, de 5e bleef drukken maar kon ik achter me houden.. is ook wel apart, proberen voor te blijven, in je spiegels kijken en toch strak rijden..De eerste race was een feit en ik was binnen de SI 8e van de 12 inschrijvers (en 10 deelnemers maar dat klinkt minder goed
Daarna napraten bijkomen en wat gediscusieerd over de auto's. Was reuze gezellig, maar ik had wel door dat ik iets moest doen aan de wagen afstelling.
De tweede race was pas om 18.05 en was uiteraard vertraagd door uitlopen en ook nog eens ingekort tot 6 ronden.
Voor die tijd hebben Pepijn en ik besloten de makkelijke weg te kiezen en de achetrkant te verhogen

. Zo zou er meer balans in de auto komen... de voorzijde verlagen was iets teveel werk op de baan met minimaal gereedschap. Al waachtende kreeg ik ook nog een smsje met: Verrassing!! en bleek mijn vriendin onverwacht te komen kijken en supporteren. Dat maakt zo'n dag echt leuk, interesse en belangstelling van je vriendin! Heerlijk.

Net voor het opstellen begon het te druppelen en iedereen stond wat te twijfelen over slicks of regenbanden.
Ik hoopte maar op wat regen en heb de auto op trampio's gezet.. wel makkelijk want na de race kan ik daar gelijk op door naar huis

. Ik geloof dat ik de enige ben zonder trailer en dus met kenteken op de auto en gewoon rijdend naar het circuit kom. Voordeel is dan dat je profielbanden bij je hebt en dus was dat de beste keus met de dreigende bui...
Na elle lange wachttijden bij het opstellen reden we de baan op omstreeks 18:37u. (voordeel ve carkit in je auto dan zie je hoe laat het is

)
De opwarmronde... en de startopstelling... Weer 11 want de uitslag van de vorige race was te moeilijk om door te geven blijkbaar??
Voor mij twee lege plekken en Armando ernaast... Al doende leert men en ik wist dat ik in de eerste ronde veel grip zou hebben. Ik zat op het licht te wachten en de tactiek was achetr Armando aan en laat of niet remmen in de Tarzan...Armando had weer een wereldstart en dus ik ook

ik bleef lekker tot in de Tarzan achter hem en kon op het rechte eind al twee of drie man pakken... zowaar.. dat zag er al beter uit! De eerste ronde kon ik mijn plekje vasthouden en bij eerste doorkomst zat ik zowaar nog vlak achter de kopgroep

in ronde twee kwamen er een paar Alfa voorbij en wist ik het nog steeds aardig bij te houden. Daarna (het bleef droog

) liepen ze langzaam weg... Er zaten er nog twee achter me maar die heb ik niet meer gezien. Ik reed een vrij eenzame race daarna en zag in ronde 3 geloof ik Marc bovenaan de Kuhmo bocht in het grind staan..gelukkig stond hij naast de auto, alles oké dus.
In ronde 4 zat ik een beetje eenzaam te rijden en merkte dat de auto veel meer balans had nu.. verremde me nog bij de Renault bocht.... wat is dat toch met die Renaults!?!?!?!
Gelukkig hield ik hem en ging door.. weer even concentreren op de lijnen en het hard gaan... in de laatste ronde draaide ik glijdend het rechte eind op en na de finish zag ik de eerste Volvo's uit bosuit komen (nu Luyendijk geloof ik). Mijn persoonlijke doelstelling was gehaald! Ik kon de Volvo's lang genoeg voorblijven en later bleek uit de tijden dat ik op Trampio's zowaar 1 sec sneller ben dan op slicks... vreemd! Daarnaast binnen de SI van de 10 starters 7e geworden dus dat viel ook niet geheel tegen

Al bij al een heel leuke en leerzame ervaring... racen in het echt is toch even anders dan vrijrijden etc. Je gaat echt tot het uiterste.
Daarna de auto ingeladen (2 setjes banden gereedschap etc etc..) en lekker aangeschoven bij de BBQ van Mark
Om 22 uur oid langzaam aan naar huis gereden... was een topdag!
En nu maar wachten op de verslagen van de zondag