LENZ
Guru
Guru
Contacteer: Website

RE: SQUADRA ITALIA super race weekeinde

vr jun 08, 2007 20:53

Heel veel succes heren en dre in het bijzonder met je eerste race, kan me de spanning heel goed voorstellen, ik wou dat ik al zover was
Denk niet dat ik er bij ben om te kijken , maar probeer het zoveel mogelijk op internet te volgen

TurboMarc
Guru
Guru

vr jun 08, 2007 22:45

Heb vanavond de auto al gebracht. Wat een regen daar. De tunnel van het circuit stond onder water en er dreef een saab in!
Was al wel gezellig en druk. Wordt een superweekend, of dat is het nu al!
Dré, vorig jaar heb ik ook met een hoge auto voor gereden. Nadat ik hem had verlaagd ging ie geen seconde harder..
Was wel beter voor de looks 8) Ik zie jullie morgen, welterusten!
Scarb# 00072

Alfa 75 Turbo Evo Superleggera Racer
Alfa 75 TS CUP Racer
Alfa GTV 2.0 V6 Turbo

pepijn
Advanced Member
Advanced Member

Re: RE: SQUADRA ITALIA super race weekeinde

vr jun 08, 2007 22:48

ik heb hulp op de baan das al heel wat!!! Dat scheelt me een hoop gereedschap meenemen :lol:
op de baan?? dat moet je echt zelf doen. maar in de pit en op de paddock ben ik er voor je hoor :wink: de kofferbak ligt al vol met gereedschap ducktape, tie-rips ;) ;) ;)
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

pepijn
Advanced Member
Advanced Member

Re: RE: SQUADRA ITALIA super race weekeinde

vr jun 08, 2007 22:49

Naast is een ruim begrip :wink:

Maar jij komt niet om te sleutelen :jumping:
daar heb ie mij voor. Als ik tenminste de kans krijg. De ervaring is namenlijk dat coureurs alles beter denken te weten.................. ROFLMAO :lol: :lol: :lol:
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

niels.denotter

za jun 09, 2007 00:01

Succes gasten! Ga beide dagen kijken!
Zandvoort is altijd een goed excuus om op een niet gaye manier bruin te worden ;).

Andretti Molletti

zo jun 10, 2007 14:05

Zo weer terug uit Zandvoort.
Gezien de auto en de financien besloten maar één dag mee te doen.
Inschrijven was idd een wachtrij en na 40 minuten aan de beurt en bleken de transponders op te zijn!
Maar goed dat mocht de pret niet drukken.
Keuring was geluk... nou ja de dreeser was top in orde, maar ik kende toevallig de keurmeester erg goed... die gaf me in vol vertrouwen een sticker en klaar 8)
Daarna wat socializen en er was een behoorlijke opkomst!
Marc en Peter 75 turbo
Mark Roffelsen 75 V6
Geert Ploeger 75 TS
Arie Vreugdenhil 33 16V
Remco S 33 16V
Bartjan Giulia
Robbert Bijl 33 16V
Cees Blankenvoort 75 V6
Raffaele 75 TS
Dré Mollet 75 TS
Armando Giulia
Ed Ossendorp GTV6
12 deelnemers dus!
De training/kwalificatie was spekjes glad en ik had geen transponder..Omdat Ed al in de eerste ronde van de kwali werd getroffen door een kapotte motor en Geert een paar ronde later door een defect stuurhuis, kon ik rijden wat ik wilde, maar stond dus achteraan...startplek 11. (sterkte ed met de motor en Geert met zijn stuurhuis (maar dat is vandaag gerepareerd als het goed is))
Inmiddels was Pepijn ook gearriveerd om mij te ondersteunen 8)
In de kwali bleek al dat ik snelheid te kort had om de snelste Volvo's bij te houden die nota bene op Trampio's rijden! De baan was spekglad door al dat gerace blijkbaar.. iets wat ik ook nog nooit had meegemaakt. Maar goed ik stond dus 11e opgesteld voor de start vd eerste mance en tevens mijn eerste race.
Eigenlijk had ik achteraf dat RS setje niet op de vooras moeten zetten want deze stond nu veels te hoog, maar anderzijds als Rookie moet je rijden en rijden en rijden dus daarom ben ik wel gegaan! Het onderstuur door de te hoge achterkant was fenominaal en als ik niet oplette dan ging ik alleen rechtdoor. (eigenlijk wel leuk zo worstelen met je auto).
Wat dan weer geweldig is, is de hulp steun adviezen etc die je van iedereen krijgt... SI is een vriendelijke klasse waar de competitie alleen op de baan is en daarnaast is het een heel hecht team waar je zo in opgenomen wordt! KLASSE APART :thumbs: (met dank aan de oprichters :lol: )
De eerste race was een beetje een DNRT chaos, verteld werd dat er met een vlag gestard zou worden en dat ging natuurlijk met lichten... :roll:
Ik stond naast Armando met de veel snellere Guilia en hij stak wat duimen omhoog om mij af te leiden ;)... voor mij een aantal lege plekken maar ik was nog niet zo bij de hand om die op te vullen. Blijkbaar was het licht uit want Armando spoot ervandoor..ik erachteraan maar iets te laat..Mocht niet boeien want mijn doel was de Volvo's voor te blijven die pal na ons gestart werden...Na eigenlijk een rondje worden de slicks een beetje warmer en zie je de meeste weglopen..ondertussen wetend dat de Volvo's op Trampios de eerste ronden sneller zijn ging ik maar trappen en trappen om het gat niet te klein te laten worden. Ik gleed de baan over en merkte wel dat in de racestress je de grenzen nog verder weg legt dan tijdens trainingen cursussen or whatever.
Helaas in de laatste van de 7 ronden moest ik maar liefst 4 Volvo's laten passeren, de 5e bleef drukken maar kon ik achter me houden.. is ook wel apart, proberen voor te blijven, in je spiegels kijken en toch strak rijden..De eerste race was een feit en ik was binnen de SI 8e van de 12 inschrijvers (en 10 deelnemers maar dat klinkt minder goed :wink:
Daarna napraten bijkomen en wat gediscusieerd over de auto's. Was reuze gezellig, maar ik had wel door dat ik iets moest doen aan de wagen afstelling.
De tweede race was pas om 18.05 en was uiteraard vertraagd door uitlopen en ook nog eens ingekort tot 6 ronden.
Voor die tijd hebben Pepijn en ik besloten de makkelijke weg te kiezen en de achetrkant te verhogen :lol: . Zo zou er meer balans in de auto komen... de voorzijde verlagen was iets teveel werk op de baan met minimaal gereedschap. Al waachtende kreeg ik ook nog een smsje met: Verrassing!! en bleek mijn vriendin onverwacht te komen kijken en supporteren. Dat maakt zo'n dag echt leuk, interesse en belangstelling van je vriendin! Heerlijk. :blue_cool:
Net voor het opstellen begon het te druppelen en iedereen stond wat te twijfelen over slicks of regenbanden.
Ik hoopte maar op wat regen en heb de auto op trampio's gezet.. wel makkelijk want na de race kan ik daar gelijk op door naar huis 8) . Ik geloof dat ik de enige ben zonder trailer en dus met kenteken op de auto en gewoon rijdend naar het circuit kom. Voordeel is dan dat je profielbanden bij je hebt en dus was dat de beste keus met de dreigende bui...
Na elle lange wachttijden bij het opstellen reden we de baan op omstreeks 18:37u. (voordeel ve carkit in je auto dan zie je hoe laat het is :lol: )
De opwarmronde... en de startopstelling... Weer 11 want de uitslag van de vorige race was te moeilijk om door te geven blijkbaar??
Voor mij twee lege plekken en Armando ernaast... Al doende leert men en ik wist dat ik in de eerste ronde veel grip zou hebben. Ik zat op het licht te wachten en de tactiek was achetr Armando aan en laat of niet remmen in de Tarzan...Armando had weer een wereldstart en dus ik ook :) ik bleef lekker tot in de Tarzan achter hem en kon op het rechte eind al twee of drie man pakken... zowaar.. dat zag er al beter uit! De eerste ronde kon ik mijn plekje vasthouden en bij eerste doorkomst zat ik zowaar nog vlak achter de kopgroep 8) in ronde twee kwamen er een paar Alfa voorbij en wist ik het nog steeds aardig bij te houden. Daarna (het bleef droog :( :( :( ) liepen ze langzaam weg... Er zaten er nog twee achter me maar die heb ik niet meer gezien. Ik reed een vrij eenzame race daarna en zag in ronde 3 geloof ik Marc bovenaan de Kuhmo bocht in het grind staan..gelukkig stond hij naast de auto, alles oké dus.
In ronde 4 zat ik een beetje eenzaam te rijden en merkte dat de auto veel meer balans had nu.. verremde me nog bij de Renault bocht.... wat is dat toch met die Renaults!?!?!?!
Gelukkig hield ik hem en ging door.. weer even concentreren op de lijnen en het hard gaan... in de laatste ronde draaide ik glijdend het rechte eind op en na de finish zag ik de eerste Volvo's uit bosuit komen (nu Luyendijk geloof ik). Mijn persoonlijke doelstelling was gehaald! Ik kon de Volvo's lang genoeg voorblijven en later bleek uit de tijden dat ik op Trampio's zowaar 1 sec sneller ben dan op slicks... vreemd! Daarnaast binnen de SI van de 10 starters 7e geworden dus dat viel ook niet geheel tegen :)
Al bij al een heel leuke en leerzame ervaring... racen in het echt is toch even anders dan vrijrijden etc. Je gaat echt tot het uiterste.
Daarna de auto ingeladen (2 setjes banden gereedschap etc etc..) en lekker aangeschoven bij de BBQ van Mark :thumbs:
Om 22 uur oid langzaam aan naar huis gereden... was een topdag!

En nu maar wachten op de verslagen van de zondag :D

cor
Guru
Guru

zo jun 10, 2007 18:12

Poeh hé, wat een verslag!!! :thumbs:
Jij en Pep hebben de vuurdoop gehad, zal wel heel wat a Dre naline gekost hebben, denk ik :wink: :wink: En alles is heel gebleven! 8)
--2000-- Bertone Blu Olandese (1974)
159 SW Tbi TI Bianco Ghiaccio (2010)

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice

zo jun 10, 2007 19:33

Leuk om het zo te lezen Dré!!!

hopelijk bestaat de Squadra Italia nog als ik ook kan beginnen............. :shock:

Remco S
Guru
Guru

zo jun 10, 2007 23:33

De uiteindelijke uitslag van squadra italia

1 Marc Roffelsen 75 V6
2 Arie Vreugdenhil 33 16V
3 Remco S 33 16V
4 Armando Santos Supertje (bij twee dagen transponder was hij 3de geworden)

Wat een superweekend en mijn snelste tijd verbeterd naar 2,11

nu heb ik geen puf meer om te typen dus het verhaal komt nog

TurboMarc
Guru
Guru

ma jun 11, 2007 10:28

Super leuk weekend gehad, niet zo veel gereden maar dat mag de pret niet drukken..

Vrijdagavond was het nat, zie de fotos van Geert. Auto ingeschreven en gekeurd.
Zaterdag nog een beetje kunnen uitslapen. Broerlief reed kwalificatie en eerste race.
2e tijd getrained en ook eerste race zo gefinished.
Tweede race zaterdag mocht ik aan de bak. Nog geen meter gereden en vertrekken van de eertse rij.
In de opwarmronde merkte ik dat de baan spekglad was, ik ging dus wat voorzichtig van start.
Niet bij de start, want ik ging als eerste de tarzan in, maar kwam er als 3e uit :evil:
Mark had intermediates gemonteerd en ging er als een speer vandoor. Arie en ik op slicks, die hadden een paar rondjes nodig
om een beetje warm te worden. Al vechtend reden arie en ik naar mark toe, maar in ronde vier sloeg het noodlot toe.
Om de rappe 33 te verschalken wilde ik bumper aan bumper het rechte stuk op. Echte in de kumho dreigde ik arie te raken, dus ik lifte lichtjes mijn gaspedaal.
2 seconden later stond ik boven in de grindbak :?: (beeldmateriaal volgt) Helaas, want op dat moment was ik de snelste op de baan..
Wel heerlijk en fair met arie gestoeid.. Kon helaas niet bij de BBQ zijn (achteraf beter nadat ik zondagochtend BJ tegen het lijf liep [-X )
Broer peter mocht dus zondag achteraan beginnen en eindigde netjes 4e. Echter werd de moter wat te warm en was er wat koelvloeistof verdwenen :?:
Bij een check voor de 4e race ging de auto plots op 3 poten lopen. Er zit een lichte tik in het blok, Ik weet nog niet wat er mis is, maar geracet werd er niet...
Wegens andere verplichtingen helaas niet bij de prijsuitreiking geweest, maar heren =D> =D> :thumbs: .
Super gereden door Mark en ook Arie. Had me graag met de strijd voorin willen bemoeien. Wellicht de volgende keer....
Hulde aan onze debutant Dré. Gaat helemaal goed komen met die piloot :wink:
Scarb# 00072

Alfa 75 Turbo Evo Superleggera Racer
Alfa 75 TS CUP Racer
Alfa GTV 2.0 V6 Turbo

aso69
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

di jun 12, 2007 08:12

leuk weekeind gehad, beetje jammer dat er geen tijdwaarneming voor mij was in kwalificatie en 1e race, daardoor vanaf de laatste plaats gestart in 1e en 2e race.In de 1e race toch nog als 4e over de finish (alleen in de "officiele "uitslag laatste), 2e race weer achteraan gestart en op de 3e plaats beland.... alleen niet als 3e over de finish; in de laatste ronde op een suffe manier zitten blunderen waardoor er nog twee voorbij kwamen (Remco en BJ). races op zondag een beetje proberen aan te haken bij Mark en Arie maar die gaan nog ff te snel voor mij, denk dat mijn oude giulia wel sneller kan maar mij lukt dat (nog?) niet! moet wat meer rijden/oefenen maar heb daar niet altijd gelegenheid toe, zaterdag snelste ronde 2;09 en dat moet eigenlijk wel wat sneller.
bbq op zaterdagavond niet meegemaakt en da's na het zien van BJ met zijn kater misschien beter geweest ook
opkomst was nu redelijk maar hoop toch dat er meer alfa's aan de start gaan verschijnen

Remco S
Guru
Guru

di jun 12, 2007 19:44

hierbij de tot nu toe enige foto's die ik op internet ben tegengekomen van squadra italia
http://www.autosportnews.nl/photopost/s ... hp?cat=594

Mark Roffelsen
Full Member
Full Member

di jun 12, 2007 20:55

Mannuh,

Super om alle verslagen te lezen. Drè, je enthousiasme is prachtig om zien. Om te leren moet je gewoon komen rijden. De perfecte auto bouwen en er dan zijn is gewoon niet aan de orde. Al rijdende moet je er achter komen wat werkt en wat niet en dan worden de to do lijstjes vanzelf gevuld. Er is dan toch niets mooier dan dat te doen in een klasse waar je bij je collega's om raad kunt vragen?

Mijn weekeinde was natuurlijk super. Alhoewel ik dat gevoel na de kwalificatie niet had. Ik reed achter Arie (Vreugdenhil) en Marc/Peter aan en had nou niet het idee dat ik een goed rondje heb gehad. Na de aanpassingen die we na de eerste race op zandvoort hadden gedaan had ik betere tijden verwacht dat de tijden die op mijn laptimer verschenen. Toen we uiteindelijk de tijden onder ogen kregen zag ik dat ik pole had. Arie zat er vlak achter op ik meen 3 tiende, gevolgd door Marc en Peter met de 1.8T. Tijdens de eerste race verprutste ik mijn start en kwam als tweede de Tarzan door, achter Arie met zijn 33. Ik was echter veel sneller en het duurde niet lang of ik kon hem uitremmen in ik meen de malboro bocht. Ik liep vrij gemakkelijk weg en de eerste overwinning zat in de tas.

De tweede race is een ander verhaal... Tegen de tijd dat we moesten gaan opstellen werd het donkerder aan de hemel en begon er een spatje regen te vallen. In overleg met Erik besloot ik de intermediates (waarmee ik op Assen geschaatst heb 8) ) te monteren, enerzijds om te kijken wat het doet op een koude en droge baan en wanneer de regen zou doorzetten was ik zeker in het voordeel. Een gok dus. Die pakte de eerste helft van de rae goed uit. Marc zat nog aan de binnenkant bij het ingaan van de tarzan (nadat ik weer mijn start had verprutst en niet lekker wegkwam) ik pakte hem buitenom en had mijn eerste stek bij de gerlach weer terug. Ik kon vervolgens heel gemakkelijk bij Arie en Marc weglopen. Ik had na twee rondejes een gat van een seconde of 8 (schatting). en toen begon het.... ik kreeg last van onderstuur en niet zo weinig ook. Ik zag Marc en Arie in mijn spiegels dichterbij komen en toen ik vanuit de Kumho de Arie Luyendijk bocht in wilde draaien zag ik Marc door het grind vliegen. Arie (Vreugdenhil) gaf zijn 33 de sporen omdat hij zag dat ik langzamer en langzamer werd. Hij kwam dan ook rap dichterbij en ik begon hem te knijpen want als ie op mijn bumper zou komen te zitten was er geen houden aan geweest. Gelukkig voor mij was de race na zes ronden over en was de winst binnen.

Race drie kan de annalen van de SI als een van de mooisten. Dit keer had ik gewoon slicks gestoken en kwam ik fatsoenlijk weg bij de start. Arie zat op mijn bumper maar die kon ik afblokken voor de tarzan. Links van mij dook ineems Armando op die van P5 was gestart. Ik dacht nog wat doet die gozer g#@&* hier? Armando had echter de buitenlijn en ik kon hem achter mij houden. Ik kwam op P1 de Tarzan uit, Arie op P2 en Armando op P3. Arie en ik liepen vervolgens weg van Armando en toen ontspon zich een gevecht dat ik niet licht zal vergeten. Ik head verwacht dat ik Arie net zoals op zaterdag redelijk los zou kunnen rijden, maar niets was minder waar. Hij zat als een pitbull in mijn achterbumper te bijten en wat ik ook deed ik kon niet los komen. Ik heb zeven rondjes in mijn spiegels zitten kijken om te zien waar Arie in godsnaam uithing. Het was een spannend en fair gevecht en wat Arie ook probeerde, Slipstreamen richting tarzan en uitremmen, uitremmen aan het einde van het scheivlak, hij kwam er gewoon niet voorbij. Tijdens dat gevecht reed Arie een 2:06.999 de snelste tijd van het weekeinde in de SI, Well done :!: 8) . Ook ik draaide mijn beste ronde ooit op zandvoort, een 2:07.4. Op de meet was het verschil 0,182 seconde. f#@* unbelievable. Na de finish kwam Arie langzij met een enorme grijns op het gezicht en met opgestoken duimen. Beide hadden we genoten van het gevecht op de baan.

Als ik al had gedacht dat ik in race vier van Arie af was dan had ik het mis. Ik zat weer in geklemd tussen Arie en Armando en kwam als tweede de tarzan uit. Arie was niet te houden en was in no time ca 4, 5 seconden los. Ik had besloten dat ik mij zou concentreren op het goed rijden van mijn lijnen en dat ik dan wel zou zien of ik Arie nog te pakken kon krijgen. Tot dat we ronde 4 ingingen. Ik had wat meer vertrouwen in mijn remmen (dat ging in race drie niet helemaal lekker) gekregen en remde bij de Tarzan en de audi S zomaar 25, 30 meter later. Ik merkte al in ronde drie dat Arie niet verder wegliep en zag daarna dat ik steeds dichterbij kwam. Aan het eind van ronde vier remde ik bij de audi S al een groot stuk van het gat dicht en bij de Tarzan remde ik de rest van mijn achterstand weg. Daarna volgde een ronde lang een gevecht van bumper op bumper. Op het rechte stuk dook ik naar rechts in een poging er naast te komen en Arie bij de Tarzan uit te remmen. Arie gooide de deur dicht voor dat ik er naast kon komen en er restte niets anders dan op zijn bumper gaan zitten om hem in een foutje te dwingen. Bij het ingaan van de Tarzan liet hij een gaatje open aan de binnenkant en ik dook erin. We kwamen naast elkaar de tarzan uit en Arie trok iets sneller weg zodat ik half naast hem zat bij het aanremmen van de Gerlach. Ik liet Arie de ruimte en sloot achter hem aan richting de hugenholtz. Ik was in staat Arie te volgen door de slotenmakerbocht richting het scheivlak en had besloten het daar weer te proberen. Arie zat helemaal links en ik kon mijn auto er rechts naast remmen. Ik was er voorbij! Ik had daarnaa al gauw in de gaten dat Arie niet kon volgen en concentreerde mij op mijn lijnen. De overwinning kwam niet meer in gevaar.

Ik heb super genoten dit weekeinde. Naast het racen heb ik genoten van de BBQ, het was super gezellig, het vlees was in no time op en de kratten bier overigens ook. We hadden er goed weer bij en we hebben gelachen. wat mij betreft de ware SI spirit en de reden waarom ik in deze klasse actief ben. Competitie op de baan, kameraadschap ernaast.

Komende weekeinde nog even lekker brullen op de sponsordag en dan gaan we weer aan de auto werken. Ons to do lijssie is ook weer in omvang gegroeid.

Groet

Mark
www.squadra-italia.nl

"Gimme fuel / Gimme fire / Gimme that what I desire!"
"Quench my thirst with gasoline"
(Metallica - Fuel)

Remco S
Guru
Guru

di jun 12, 2007 21:33

Mijn verslagje dan.

Voor het eerst met mijn "nieuwe" 33 op zandvoort en gelijk kwalificatie rijden. Omdat de auto nog nieuw voor mij was elke bocht een beetje gekeken wat hij deed totdat Raf mij uitremde in de tarzan bocht :x gelijk de achtervolging ingezet en raf weer in gehaald na de gerlach bocht. De gehele kwalificatie met Raf in gevecht geweest. Mijn tijden leken nergens op (snelste was 2.18) maar wat heb ik een lol gehad in de kwalificatie (en om lol draaid bij mij het racen)

De eerste wedstrijd als zesde gestart en na de tarzan bocht zat Raf(ik dacht dat hij op de 5de plaats starte) gelijk op mijn bumper (ik dacht daar gaan wij weer) na twee rondes met pijn en moeite Raf achter mij gehouden te hebben heb ik waarschijnlijk het licht gezien en reed van Raf weg. In de verte heb ik de hele wedstrijd Bartman zien rijden maar kon het gat niet meer dicht rijden.

De tweede race heb ik ongeveer de gehele race achter bartman op de bumper gezeten en ik meen ook nog een keer ingehaald te hebben maar even later de positie weer moeten vergeven aan bartman die daarna gelijk de aanval op Amando opende. Dit heeft ronde lang geduurd en ik hing er maar een beetje achter. Totdat in de laatste ronde Amando een foutje in de vodavone bocht maakte en op het vuil terechtkwam. Op dat moment haalde Bartman hem aan de binnekant in en ik haakte gelijk op de bumper. Het laatste stuk de longen van mijn 33 er ongeveer uitgetrapt om op 0,154 seconde achter Bartman te eindigen.

De derde race Bij de start heb ik gelijk Bartman in gehaald die ongeveer de gehele race dicht in mijn binnespiegel te zien was, totdat ik mij bijna verremde in de marlboro bocht. Op dat moment ging Bartman rond en hij was verdwenen uit mijn binnenspiegel.

De vierde race Bij de start nummer 1,2,3 na de gerlach uit het oog verloren en Bartman was na 3 rondes uit mijn spiegels verdwenen. Dus de rest van de rondes geheel alleen :cry: rondjes gereden op een gladde baan (zovaak heeft de 33 nog nooit uitgebroken :lol: )

Al met al lekker veel competitie gehad en met een uitgeput maar voldaan gevoel naar huis gekeerd om vervolgens de maandag de geheldag op de bank te liggen omdat ik geheel gesloopt was (conditie he :wink: )

see you next time

jeroen75
Advanced Member
Advanced Member

di jun 12, 2007 22:14

complimenten voor jullie verslagen! :thumbs: supergaaf dat jullie plezier gedeeld wordt met de forummers!
Ik hoop dat er dit jaar in Zolder een grote opkomst is, dan kom ik jullie zeker aanmoedigen!

Terug naar “Racen - Algemeen”