19e in BGDC & Ronny gewoon 1e !
http://www.raceresults.nu/uitslagen//20 ... 20Race.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Bij m'n 2e tankbeurt zat de tankdarm gedraaid waardoor ze maar 15Lit getankt hebben ipv 35 daardoor kreeg ik na 25min uitvallen motor in de 90°(ik dacht 1st dat de voorbanden op waren ...) en toen ik motor voelde haperen was het rood licht in de tankzone waardoor ik voorbij moest ... 3min stop gemaakt en veel uitleg kunnen geven ; communicatie was vanaf mijn stint uitgevallen (na 1u45 ben ik ingestapt) en ook m'n drankslang was zoek vanaf't begin (2u45 aan 1 stuk achter 't stuur zonder lippen te kunnen bevochtigen ...
) .
Dan ben ik na 1 vd 3 verplichte 3min stops gedaan te hebben weer buiten gereden maar in de afdaling naar de Villeneuve droog gevallen, wel leep de auto dik in de weg gezet
.
Gelukkig slepen ze binnen maar samen met ditmaal wél voltanken 13min rondetijd ...(en in en outlap ook 3min) ca. 6 ronden verloren zo ... Tel 6 rondjes erbij en we waren 6e Algemeen geeindigd en 4e in de 2Lit klasse .
Maar de 509 is wél kampioen in de Abarth 500 Trofeo endurance en ik ben kampioen bij de piloten met 114 punten, voor Corthals met 108, Marchiafava met 85, Arne Kümmelberger = 4e met 61 punten, Cencetti volgt met 59 punten, Dan Ronny Sanen met 53 als 6e, Donniacuo met 49, Maxime Soulet 33, etc. ...
Het meeste plezier hebben we gehad met de strijd met Corthals die er vol voor ging ; begon bij de qualifs al ; Corthals & Marchiafava samen gezet op de 501 omdat de 503 voor de qualifs al uitgeschakeld was (Corthals is een Pro(meervoudig Euro ClioCup(en Benelux) winnaar, WTCC, etc.) en Marchiafava heeft vorig jaar de 2 Sprintraces op Zolder gewonnen !) .
Bijna had ik de beste tijd maar de laatste ronde gingen ze nog net voor de vlag over de streep en werd ik net afgevlagd en aangezien mijn laatste rondje sneller was dan hun voorlaatste ... 5 punten voor hun, 3 voor ons : Corthals tot op 2 punten van mij... Race moesten we dus winnen ook al kreeg je voor de snelste ronde nog 3 punten, 25punten voor de 1e tov 18 voor de 2e = 7 verschil en ere wie ere toekomt Corthals heeft de snelste ronde gezet (maar met nieuwe slicks die na 1u30 OP waren en remblokken OP na 2u30 ; wij hebben gebruikte slicks volledig wedstijd gedaan en geen remblokken hoeven vervangen ! Verbruik deden wij 50min met 1x 35Lit tank(1x met Pacecar ik zelfs 1u12min ! iedereen in de stress in de box
) zij 40min(Machiafava 45) ... Turbo behoeft nochtans geen toeren (produktkennis
) .
In de race kwam Corthals altijd met grootlicht eraan gestormd (dacht ik dat het de Porsche van Derdaele was
) maar dan pikte ik aan én kreeg hij me er niet meer af en telkens ging hij in de fout 3x Villeneuve afgesneden, 3x alle 4 wielen in de lucht op de chicane naar't sacrament, 1x rond aan de Jacky Ickx onder de druk die ik uitoefende
hij dook ook in gaatjes die er geen waren ; sprintertje hè ... en 1x is hij op 'n Bmw geknald . Marchiafava reed veel verstandiger maar is ook 1x in de Jacky Ickx rondgegaan en band vd velg gereden ; ook leuk moment achter de Safety Car reed ik achter Marchiafava en dan naast hem ; elektrische ruitjes naar beneden en 'n klapke gedaan
De buit is binnen de 509 staat nu voor de showroom met de beker op't dak (Het is dit WE Renegade opendeur)
Volgend jaar Trofeo met de 512 & talenten met centen en ook de 509 maar niet alles en op tijd klaarmaken voor de 24u met Arne én Ronny (die moet
trouwens Dallara gekocht dan stop je niet met racen hè
) .
De 512 zal dan achter de box staan als compleet magazijn .
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .
Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .