Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8044
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: RE: 75 TS-C in de kreukels...

wo nov 23, 2011 22:02

Ja, da's die body!

In de basis is die echt prima, tuurlijk zit wat werk aan, maar welke 75 niet...
Klopt, op die lelijke van een end eraan gekleide achterschermranden na was ie behoorlijk hard weet ik nog. Heb destijds geprobeerd de auto te slijten als opknapper (was een originele 2.0 carbs!) maar is uiteindelijk toch donor geworden. Ach heeft de body toch nog een mooi 2e leven! 8)

Grtz,fRank

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4193
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

RE: 75 TS-C in de kreukels...

wo nov 23, 2011 23:03

Ja, hopelijk nog een lang en gelukkig leven, haha.

Onder de achterlichten nog hard, paravan nog hard, dorpel einden verdienen wat aandacht net als de achter binnenschermen.
Maar goed, een plaatje hier en daar erin lassen is niet zo'n punt, 90% is gewoon prima.
Ik had al het bituum er zo'n beetje uit en daar kwam geen ellende onder vandaan gelukkig.

Alfa Nord
Guru
Guru
Berichten: 1111
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 22:58
Locatie: Grou
Contacteer: Website

RE: 75 TS-C in de kreukels...

do nov 24, 2011 12:59

Hé Michel, niet om het een of ander, maar was die koets van mij niet makkelijker geweest? Daar is alles al uit namelijk, incl. bitumen. Maakt mij verder niet uit hoor, ik ben al lang blij dat je toch het "licht" hebt gezien en toch weer met een 75 gaat racen ipv. zo`n v.a.f

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4193
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

RE: 75 TS-C in de kreukels...

do nov 24, 2011 13:36

Nou, misschien, maar dan had ik deze moeten dumpen en die van jou ophalen...
Da's ook weer een dag + wat euro's, dus per saldo ontloopt het elkaar niet veel denk ik...
Is ook wel een strak koetsje natuurlijk wat je hebt staan!

Alfa Nord
Guru
Guru
Berichten: 1111
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 22:58
Locatie: Grou
Contacteer: Website

RE: 75 TS-C in de kreukels...

do nov 24, 2011 14:20

Zal per saldo niet veel uitmaken inderdaad. En als je toch al eentje hebt staan is de keus wel makkelijk. Ik bewaar hem maar voor eventuele echte klappers, zoals de ervaring nu leert is schade rijden in de SI niet uitgesloten.....

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4193
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

RE: 75 TS-C in de kreukels...

do nov 24, 2011 15:28

Nu heb je trouwens na een tijd alleen meegelezen te hebben al wel 1001 berichten gepost!

\:D/

Alfa Nord
Guru
Guru
Berichten: 1111
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 22:58
Locatie: Grou
Contacteer: Website

RE: 75 TS-C in de kreukels...

do nov 24, 2011 16:27

Ha, ha, ik ben inderdaad meer een lezer dan een schrijver :lol:

_Pieter_
Guru
Guru
Berichten: 1514
Lid geworden op: do mar 31, 2005 21:57
Locatie: Leidschendam

RE: 75 TS-C in de kreukels...

di dec 06, 2011 14:31

Hallo Michel, goed om te lezen dat je het 156 kippenhok aan de kant zet en weer een 75 opbouwt. Echte mannen rijden RWD! ;-)
Oja, ik zag ook dat je van je plannen af bent met 17 inch. Er is nog een aardig probleem met 17 inch en een 75, je krijgt die wielen amper in de wielkasten.
Je kan gewoon bijna geen castor meer zetten met 17 inch, tenzij je met custom draagarmen je fusee's naar voren brengt. Je moet dan alsnog je wielkasten verbouwen, of minder castor maar dat is juist zo belangrijk voor je dynamische camber en je grip. Ook aan de achterzijde zit je met je spoorbreedte, rijhoogte en je wielkasten te rommelen om het allemaal kwijt te raken.
Voor een straatauto allemaal hartstikke prima maar jij wil als een kogel de bocht om en dan is 17 inch echt een beperkende factor in je wieluitlijning.
Tenzij je gelijk een IMSA set monteert, dan kan je 20cm breder en is er weer genoeg ruimte...

Mocht je nog een keertje wat hulp willen met je opbouw, mijn auto staat binnenkort bij Intrax voor wat kleine modificaties :roll: dus heb ik tijd zat om jou te helpen. :wink:
Groet, Pieter
SCARB # 4710

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4193
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

RE: 75 TS-C in de kreukels...

di dec 06, 2011 21:14

Jaja, toch maar weer een 75 TS-C....

Als de body terug is ga ik een begin aan de sloop maken en daarna ook een begin aan de opbouw.
Alles wat eruit komt ga ik onderhanden nemen en opfrissen, aanpassen of weglaten.
Less is more!

Dus tsja, een IMSA set... er komt überhaupt geen plastic ombouw op...

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4193
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

RE: 75 TS-C in de kreukels...

vr dec 16, 2011 09:03

Nu toch aan het twijfelen geslagen omtrent het plastic...

Zie poll :lol:

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8903
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

RE: 75 TS-C in de kreukels...

vr dec 16, 2011 10:00

Ik zeg TS-plastic. Waarom?

1) Het geeft je de ruimte voor een flinke spoorbreedte/brede banden, wat 'zonder plastic' lastiger is
2) Het is niet zo lelijk als Evo-plastic
3) Het is niet zo zeldzaam als Evo-plastic, dus eventuele kleine schades zijn voor een knaak en een Bounty te herstellen
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8044
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: RE: 75 TS-C in de kreukels...

vr dec 16, 2011 11:05

Ik zeg TS-plastic. Waarom?

1) Het geeft je de ruimte voor een flinke spoorbreedte/brede banden, wat 'zonder plastic' lastiger is
2) Het is niet zo lelijk als Evo-plastic
3) Het is niet zo zeldzaam als Evo-plastic, dus eventuele kleine schades zijn voor een knaak en een Bounty te herstellen
+1.
Als je echter niet wilt fiddelen met de spoorbreedte ga ik voor geen plastic. Hoef je niet te vervangen na een collision en een (marginale) gewichtsbesparing... :wink:

Grtz,fRank

Gebruikersavatar
Het-Licht
Guru
Guru
Berichten: 1329
Lid geworden op: di aug 30, 2005 17:09
Locatie: Afval aan den Rijn

RE: 75 TS-C in de kreukels...

vr dec 16, 2011 11:23

Ts plastic! Ziet er net effe dikker uit en niet zo prijzig als evo plastic.

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4421
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

Re: RE: 75 TS-C in de kreukels...

vr dec 16, 2011 13:04

Ik zeg TS-plastic. Waarom?

1) Het geeft je de ruimte voor een flinke spoorbreedte/brede banden, wat 'zonder plastic' lastiger is
2) Het is niet zo lelijk als Evo-plastic
3) Het is niet zo zeldzaam als Evo-plastic, dus eventuele kleine schades zijn voor een knaak en een Bounty te herstellen
+1.
Als je echter niet wilt fiddelen met de spoorbreedte ga ik voor geen plastic. Hoef je niet te vervangen na een collision en een (marginale) gewichtsbesparing... :wink:

Grtz,fRank
+1. Maar ik zou zeker voor max spoorbreedte gaan. Kan ook makkelijk als je torsi's meer hebt. Er zijn maar weinig dingen die eigenlijk altijd beter zijn aan een racer, en breder is er een van. (mits wielgeometrie niet totaal in de war raakt, en dan nog, zolang het sneller is en de handling blijft acceptabel maar niet optimaal is het nog steeds beter op een racer, toch?)

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: 75 TS-C in de kreukels...

vr dec 16, 2011 15:11

evo aan de voorkant (dus bumper en verbreders) en de rest TS

waarom, gewoon omdat EVO voorkant toch wel voordelen heeft en er erg dik uit ziet! :!:
achterkant zou ik TS houden + de gehele achterbumper aanpassen met een diffuser
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Terug naar “Racen - Algemeen”