Gebruikersavatar
Morsche
Full Member
Full Member
Berichten: 407
Lid geworden op: do feb 25, 2010 15:26
Locatie: Heiloo(NH)
Contacteer: Website

RE: 75 TS-C in wederopbouw!

do jan 19, 2012 11:40

Ja hoor, ga maar lekker door! :D
http://www.motorsportmedia.nl/ Dé multi-media website geheel gewijd aan motorsport!

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4193
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

RE: 75 TS-C in wederopbouw!

wo jan 25, 2012 21:48

Vanavond nog ff twee uur gesloopt:
- 2 linker deuren er ook uit.
- interkoeler eruit (stuk)
- radiator eruit (stuk)
- compressor eraf
- stoel en gordel eruit

Blower nog heel:
Afbeelding

Auto niet:
Afbeelding
Ook de dwarsbalk onder is op 2 plaatsen geknikt!

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4193
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

RE: 75 TS-C in wederopbouw!

za jan 28, 2012 18:08

Zo wordt de kooi in de nieuwe 75:

Afbeelding

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2286
Lid geworden op: do sep 08, 2005 15:02

RE: 75 TS-C in wederopbouw!

za jan 28, 2012 20:01

heftig kooitje Michel, mooi!!

_Pieter_
Guru
Guru
Berichten: 1514
Lid geworden op: do mar 31, 2005 21:57
Locatie: Leidschendam

RE: 75 TS-C in wederopbouw!

za jan 28, 2012 21:37

Mooi kooitje!
Maar de voorste schokdemper opname punten zou ik lager zetten.
Eerder onder de feitelijke schokdemper montagepunten dan er boven.
Hoe meer dat schuin naar boven loopt, des te meer dat effectief is in krachten naar de kooi leiden.
Zo'n horizontale verbinding dir je nu hebt is niet slecht maar brengt minder stijfheid in de constructie.
SCARB # 4710

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4193
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

RE: 75 TS-C in wederopbouw!

za jan 28, 2012 21:53

Thanx, dat wordt inderdaad wel wat!

De meeste stijfheid gaat voorin komen van de buis die schuin over het blok komt.
Het verlies dat de buisjes naar voren te hoog zouden zitten zijn verwaarloosbaar vergeleken wat die pijp gaat brengen.
Bovenin de motorruimte is ie veruit het slapst...

Gebruikersavatar
Het-Licht
Guru
Guru
Berichten: 1329
Lid geworden op: di aug 30, 2005 17:09
Locatie: Afval aan den Rijn

RE: 75 TS-C in wederopbouw!

za jan 28, 2012 23:37

Nais!

Gebruikersavatar
Maurizio
Guru
Guru
Berichten: 1306
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:44
Locatie: Z-Limburg, 161 km to Exmuhle (N'ring)
Contacteer: Website

RE: 75 TS-C in wederopbouw!

zo jan 29, 2012 13:19

Afbeelding

Waarschijnlijk hoef ik dit niet eens te vertellen, maar voor max stijfheid:
altijd proberen alleen trek of druk in de staven te brengen, dus altijd alles in knooppunten bij elkaar laten komen.

Ideale wereld: rood of alternatief oranje als je de instap laag wil houden.
Of dit ook echt past in een 75 is een ander verhaal.
Banned..... :twisted: Daily mule ==> bmw 325D
AR75 24v, 75TS & E36M3 Ringtool, AR Spider 2000 veloce '79, SCARB 00114

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4193
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

RE: 75 TS-C in wederopbouw!

zo jan 29, 2012 13:31

Ja, zo zou het moeten, maar alles is natuurlijk een compromis op het ideale:
-Voor zit je al snel met je wielen tegen de buizen.
-Rechts komt toch ook een kruis in de deur.
-Het kruis is voor de instap aan voorzijde verlaagd.
-De V in het dak, in plaats van de diagonaal, is voor eventuele passagiers.
-De diagonaal boven de motor is niet ideaal ivm remcilinder en ruitenwissermotor.

Vandaar dus zo. :lol:

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4193
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

RE: 75 TS-C in wederopbouw!

zo jan 29, 2012 13:36

Ik zou nog gussets kunnen laten plaatsen op de minder ideale plaatsen natuurlijk.
Maar ik denk dat het al een prima kooitje wordt, vergeleken waarmee ik reed zeker...

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6936
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: 75 TS-C in wederopbouw!

zo jan 29, 2012 14:40

Enige dat ik niet terugzie in het model is de verbinding naar de tunnel waar de bak onder zit, midden op de tunnel net voor de achterbank zeg maar. Die zie ik bij heel veel anderen wel terugkomen. :?

Maar al met al een leuk klimrek. 8)
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

_Pieter_
Guru
Guru
Berichten: 1514
Lid geworden op: do mar 31, 2005 21:57
Locatie: Leidschendam

Re: RE: 75 TS-C in wederopbouw!

zo jan 29, 2012 15:06

Enige dat ik niet terugzie in het model is de verbinding naar de tunnel waar de bak onder zit, midden op de tunnel net voor de achterbank zeg maar. Die zie ik bij heel veel anderen wel terugkomen. :?
Die verbinding heb ik me al veel over verbaasd want die is overbodig in mijn ogen.
De bak hangt al aan een bikke bint die van links naar rechts door de auto loopt.
Wat je daar nou nog aan zou willen versterken is me een raadsel.
SCARB # 4710

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4193
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

RE: 75 TS-C in wederopbouw!

zo jan 29, 2012 15:29

Mijn hoofdbeugel komt ook iets verder naar achteren, precies waar die dikke balk loopt.
Dus die lijkt mij ook niet geheel nodig.

Enneuh, een works EVO wordt het toch niet, maar wel zo leuk mogelijk binnen een vrij beperkt budget! :lol:

_Pieter_
Guru
Guru
Berichten: 1514
Lid geworden op: do mar 31, 2005 21:57
Locatie: Leidschendam

Re: RE: 75 TS-C in wederopbouw!

zo jan 29, 2012 16:32

Mijn hoofdbeugel komt ook iets verder naar achteren, precies waar die dikke balk loopt.
Dus die lijkt mij ook niet geheel nodig.
Dat is idd waar je m hebben wil, met de standaard OMP schroefkooi die ik heb komt ie ook daar te staan.
Zo kan je maximaal naar achteren met je stoel en hou je ruimte boven je hoofd, en staat ie op het sterkste punt van de dorpel dus mocht er een klap op komen dan kunnen de krachten nog ergens heen.
Wel zie ik wat in de opmerkingen van Maurizio, ik zou proberen om de krachten zo veel mogelijk door te laten lopen op duw en trekkrachten op rechte buizen. Mbt die passagier, aangezien je in het dak er rekening mee houdt, kan je ook aan die kant een kruis doen om de krachten mooi door te geleiden en om de hooggewaardeerde sponsor ook een veilig gevoel te geven ;-)
Maar lekker bezig hoor, wordt een karretje om rekening mee te houden!
Groet, Pieter
SCARB # 4710

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4193
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

RE: 75 TS-C in wederopbouw!

ma jan 30, 2012 20:21

Ja, zoals je hierboven kan lezen, komt er rechts ook een kruis!
Is een voorsteltekening van de bouwer, waar we nog even over hebben overlegd.
Wordt hopelijk een lekker racertje, lichter, veiliger en hopelijk snellere rondetijden :lol:

Veranderingen t.o.v. de oude:
- Betere remmen met goedkopere grotere voorremblokken.
- V6 benzinetank tov standaard ts tank.
- Lexaan rondom
- Vanuit een lege koets beginnen, dus lekker niks monteren wat er niet in hoeft.
- Bituum is eruit
- Dikkere interkoeler
- Mooiere rolkooi dus
- Slicks ipv Toyo's
- Enneuh, wit!

Terug naar “Racen - Algemeen”