Geert Ploeger
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

RE: SI Zandvoort 17 oktober

zo okt 19, 2008 12:45

Afbeelding

12 ronden close-racing.. :thumbs: :thumbs:

Larini
Member
Member

zo okt 19, 2008 20:28

Het was inderdaad weer Hele maal Te GEK!!!
Super dag gehad! :D
Mooie gevechten gehad. leuk gevecht met Geert gehad. Was mooie Geert! Je was me echt te snel af dit keer. :P
Het was een geweldig Si jaar. Ik zou graag iedereen nog zeer willen bedanken! Wil in het bijzonder bedanken me Vader& Me Moeder. Plus Altijd mij super monteur Allert! Die mij elk uur van de dag, mij kwam helpen met de auto. En Lisette natuurlijk. Er zijn nog zo veel mensen die ik voor dit super geweldigen jaar wil bedanken maar voor dat ik die allemaal genoemd heb, ben ik morgen nog niet klaar. :P
Het was voor mij een zeer leerzaam jaar. Met allemaal mooie momenten. Daar hebben we dan ook wel hard voor moeten werken. Maar het was echt alle die lange langen avonden&daggen waart!!!!
Op naar volgende jaar! We hebben er al weer zin in!
Super mooi foto zijn er weer gemaakt zeg. (EDFO) :P

Allemaal tot de BQQ Leuk inactief.

Groetjes Lars

www.GrautoTechniek.nl
www.alfamotive.nl

Roeltje 164

zo okt 19, 2008 22:12

Hulde voor Lars, volgens mij kan die boef goed sturen,met respect voor de anderen, mooie foto's en verhalen.... :wink:

Michel vd Grinten
Guru
Guru

zo okt 19, 2008 22:20

Jezus, die foto's liegen er niet om! Wat mooi zeg!
Hulde!

juultje
Guru
Guru

ma okt 20, 2008 08:41

Na vorig jaar een 3 tal races gereden te hebben nu mijn eerste seizoen volgemaakt. Vrijdag was ook echt weer een top SI dag, leuke faire gevechten op de baan en saamhorigheid daarnaast ! Na de 1 uurs race van het spettacolo waren mijn slicks echt op en ik had dan ook besloten als voorproefje voor volgend jaar de R888 eens te gaan proberen. Ze konden er net voor de vrije training nog opgelegd worden bij Prins. Eerste ronden rustig aan de siliconen etc erafgereden en een eerste keer binnengekomen om de boel te checken. Alles zag er goed uit dus maar eens proberen, net buiten de officiele timing 2:16.4 gereden (voor mij een record). Dus dat beloofde wat. Kwalificatie ging lekker 2:15.4 dus al weer sneller. Eerste race was ik goed weg, maar net na de tarzan toch weer wat terug moeten geven. Veld (aan de achterzijde welliswaar) bleef aardig bij elkaar. Patrick reed achter me maar kreeg al snel zijn "agressie" terug en haalde me in. Ik kon goed aanhaken en merkte dat hij nogal last had van blokkerende wielen. Al snel kwam Jan Slinger achter ons aan nadat hij gespind was in de tarzan. Hij haalde ons in maar liep niet weg. Nadat ik Patrick ingehaald had begon de jacht op Jan. Op een paar plaatsen was ik sneller en uiteindeling kon ik hem er in de tarzan naastzetten, waarbij ik direct mijn koppeling en derde versnelling zo goed als sloopte. Een hoop resonantie in de auto en steeds slechter en moeilijker schakelen. Gelukkig Jan voorgebleven en uitgereden. Na de race Gauke gevraagd even te checken of en niets loszat en voor de zekerheid maar een halve liter bakolie extra erin want we moesten nog een race. Ondertussen bij de wagen van Patrick op het oog zijn sporing wat verbeterd. Chris besloot voor de laatste race nog op slicks te gaan en hij zou ons wel even wat laten zien. :? Slicks zaten nog onder de pickup/stenen van Assen en de indicatoren waren ook ver te zoeken. Ik starte achter Chris en kon er direct voorbij omdat hij alleen maar burn-outs aan het doen was ipv wegrijden. Mijn bak en koppeling werden steeds slechter en ik hoopte dat alles in dermate staat bleef dat ik wel uit kon rijden. Ik was chris kwijt en voor me zag ik Jan S, Pascal en Walter. Af en toe kwamen ze dichter bij, maar ik kon niet echt de aansluiting krijgen. Ondertussen werden de banden van Chris warm en schoner en hij begon op me in te lopen. Ondertussen was het regelmatig zoeken naar de 5e versnelling (zeker op het rechte stuk) en chris kwam dichter en dichter. Gelukkig kwam de vlag voor de laatste ronde, met flink wat gesleur en gekraak mijn ronde uitgereden met Chris om mijn hielen. We gingen samen over start finish met een gap van 0.051 seconde (hoezo close racing) maar heb gelukkig nog van hem kunnen winnen.

We hebben als team een fantastich seizoen achter de rug, niet zozeer in prestaties op de baan, als wel hoe alles gegaan is. Ik hoop dat we volgend jaar de stijgende lijn in het aantal deelnemers door kunnen zetten. En lekker veel squadra's ! Aan ons zal het niet liggen er komen weer een paar autos bij dus nu de rest nog. Allemaal bedankt voor een erg leuk SI-jaar en zeker tot de bbq. :wink:

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma okt 20, 2008 10:08

Nu even mijn verhaaltje. Zoals gewoonlijk weer lekker vroeg op. Ongelofelijk hoe druk het met name Utrecht naderend al is rond de klok van 6.30u...
Na arriveren op het circuit de zaak weer afgeladen, inschrijven, keuren etc. allemaal soepel. Vrije training: geen toerenbereik...niet verder dan 6000 in 4 en 5... dus slechte tijd :cry: . Maar niet getreurd, de dokter laten kijken, diagnose 1 van de 4 (nieuwe..) bougies was waarschijnlijk niet goed... Dus met goede moed naar de kwalificatie na verstellen van de dempers (stonden nog op ""Assen""-afstelling), en jawel: nieuw persoonlijk record met 2:13.1, en een 5e startplek. Heftige eerste race, goede start, tijdje 4e gelegen, en toen kwam Geert eraan.... Een tijdje heftig gevecht, resulterend in een uitstapje naast de baan bij de Gerlach... Daardoor niet alleen Geert langs moeten laten gaan, maar daar kwamen ook Pascal en Chris erlangs... :evil: Inmiddels begonnen ook de slicks eraan te gaan, met als gevolg oa dat het onderstuur weer terugkwam.. Dus ik was blij dat ik bij Pascal en Chris in de buurt kon blijven. Vervolgens laatste rondes: geen benzinedruk meer.. In de met name lange bochten fors inhouden, en geen vol toeren.. en ik wist zeker dat er voldoende benzine inzat bij vertrek!! weer :evil: ... Gelukkig verder geen plekken hoeven inleveren, maar ook geen spetterende laatste ronde meer...Had niet eerder moeten gebeuren.. Diagnose: losgetrilde benzine aansluiting bij 1 carb. Pech dus, gelukkig goedkoop. |De 2e race, startrij verder naar achter, verwarring bij de start over de opstelling, wij hadden andere lijst gekregen dan de heren op de grid?? daardoor rechts, achter Barend.. Patrick schoof naar de linker baan, naar voren, voordat ik de kans had daar te gaan staan (wat mijn oorspronkelijke plek was..) weer :evil: dacht ik maar het viel mee! want ik kon bij de start langs de muur meerdere plekken goedmaken! Vervolgens lekker in gevecht met Pascal ! ging goed , lekker uitgelopen, totdat die verrekte banden weer slechter werden.. noodgedwongen beetje minder hard, waardoor Pascal en Jan angstvallig dichterbij kwamen. Een aantal ronden gevecht, totdat Pascal er naast kwam! verder dan dat kwam hij gelukkig niet, deur aan deur op Bos-uit af, hij binnen ik buiten, heel Bos-uit hem er naast gehouden, en op vermogen er net voor kunnen komen op de finish lijn... ik meen verschil van 0,2 sec... Geheugen van d etoerenteller stond op 8200..Al met al prima dag gehad, 6e op daggemiddelde, auto heeft zich goed gehouden, met betere banden had er meer ingezeten...Dus volgend jaar maar eens de R888 eronder, andere rijders hebben goede ervaringen daarmee opgedaan. Lars is er 2e overall mee geworden. Nu plan trekken wat er aan de auto wellicht veranderd gaat worden. In ieder geval gaat de motor eruit vanwege een hardnekkige lekkage bij de koeleraansluiting, en as eruit om sper te controleren.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Geert Ploeger
Advanced Member
Advanced Member

ma okt 20, 2008 10:41

Leuke verslagen Barend en Walter, heerlijk om te lezen!

Bij deze mijn onboard filmpje van race 2

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma okt 20, 2008 10:51

leuk!! en ja dat is een SB (eigenlijk SR) op de eerste startrij! (geen compressor of dubbele turbo voor nodig, well done Armando!)
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Geert Ploeger
Advanced Member
Advanced Member

ma okt 20, 2008 11:26

Misschien een wat saai ogend filmpje voor anderen, maar dat komt omdat de hete adem van Lars niet zichtbaar was.
Als je op mijn achteruitkijkspiegel let zie je dat ik ongeveer drie keer per seconde achter me kijk, dus dat geeft wel aan hoe verhit het er aan toe ging :D

Ik wacht nog even op het onboard filmpje van Lars en dan wil ik 'm als splitscreen editten zodat je het vanuit de oogpunten van zowel Lars als mij ziet 8)
Met afstand de leukste en spannendste race van het jaar voor mij. Sprak al iemand die een TS aan het opbouwen is (bij Barend) en als Dré er nou ook weer bij is dan hebben we al bijna een eigen mini-klasse :driving:

toyo 888
Full Member
Full Member

Re: RE: SI Zandvoort 17 oktober

ma okt 20, 2008 14:11

Na vorig jaar een 3 tal races gereden te hebben nu mijn eerste seizoen volgemaakt. Vrijdag was ook echt weer een top SI dag, leuke faire gevechten op de baan en saamhorigheid daarnaast ! Na de 1 uurs race van het spettacolo waren mijn slicks echt op en ik had dan ook besloten als voorproefje voor volgend jaar de R888 eens te gaan proberen. Ze konden er net voor de vrije training nog opgelegd worden bij Prins. Eerste ronden rustig aan de siliconen etc erafgereden en een eerste keer binnengekomen om de boel te checken. Alles zag er goed uit dus maar eens proberen, net buiten de officiele timing 2:16.4 gereden (voor mij een record). Dus dat beloofde wat. Kwalificatie ging lekker 2:15.4 dus al weer sneller. Eerste race was ik goed weg, maar net na de tarzan toch weer wat terug moeten geven. Veld (aan de achterzijde welliswaar) bleef aardig bij elkaar. Patrick reed achter me maar kreeg al snel zijn "agressie" terug en haalde me in. Ik kon goed aanhaken en merkte dat hij nogal last had van blokkerende wielen. Al snel kwam Jan Slinger achter ons aan nadat hij gespind was in de tarzan. Hij haalde ons in maar liep niet weg. Nadat ik Patrick ingehaald had begon de jacht op Jan. Op een paar plaatsen was ik sneller en uiteindeling kon ik hem er in de tarzan naastzetten, waarbij ik direct mijn koppeling en derde versnelling zo goed als sloopte. Een hoop resonantie in de auto en steeds slechter en moeilijker schakelen. Gelukkig Jan voorgebleven en uitgereden. Na de race Gauke gevraagd even te checken of en niets loszat en voor de zekerheid maar een halve liter bakolie extra erin want we moesten nog een race. Ondertussen bij de wagen van Patrick op het oog zijn sporing wat verbeterd. Chris besloot voor de laatste race nog op slicks te gaan en hij zou ons wel even wat laten zien. :? Slicks zaten nog onder de pickup/stenen van Assen en de indicatoren waren ook ver te zoeken. Ik starte achter Chris en kon er direct voorbij omdat hij alleen maar burn-outs aan het doen was ipv wegrijden. Mijn bak en koppeling werden steeds slechter en ik hoopte dat alles in dermate staat bleef dat ik wel uit kon rijden. Ik was chris kwijt en voor me zag ik Jan S, Pascal en Walter. Af en toe kwamen ze dichter bij, maar ik kon niet echt de aansluiting krijgen. Ondertussen werden de banden van Chris warm en schoner en hij begon op me in te lopen. Ondertussen was het regelmatig zoeken naar de 5e versnelling (zeker op het rechte stuk) en chris kwam dichter en dichter. Gelukkig kwam de vlag voor de laatste ronde, met flink wat gesleur en gekraak mijn ronde uitgereden met Chris om mijn hielen. We gingen samen over start finish met een gap van 0.051 seconde (hoezo close racing) maar heb gelukkig nog van hem kunnen winnen.

We hebben als team een fantastich seizoen achter de rug, niet zozeer in prestaties op de baan, als wel hoe alles gegaan is. Ik hoop dat we volgend jaar de stijgende lijn in het aantal deelnemers door kunnen zetten. En lekker veel squadra's ! Aan ons zal het niet liggen er komen weer een paar autos bij dus nu de rest nog. Allemaal bedankt voor een erg leuk SI-jaar en zeker tot de bbq. :wink:
je drukgroep red het niet . de engie oplossing is een tilton met een licht vliegwiel ASW heeft het bij mij geregeld

en ook jij en of jullie bedankt voor de top dag

Slinger
Advanced Member
Advanced Member

ma okt 20, 2008 17:28

Na vorig jaar een 3 tal races ..... SI-jaar en zeker tot de bbq. :wink:
je drukgroep red het niet . de engie oplossing is een tilton met een licht vliegwiel ASW heeft het bij mij geregeld

en ook jij en of jullie bedankt voor de top dag
ARS, Pa ;)
Owning an Alfa Romeo is like having a supermodel as a girlfriend. Yes, she is a bit stupid. Yes, she is expensive but fuck it! She is soo damn HOT !!!
33 16v SW Racer

Andiamo Lesti Fumando Assai
Veni, Vidi, Veloce!

Michel vd Grinten
Guru
Guru

ma okt 20, 2008 22:13

Deze, van Walter, door Edwin, is zoooooo mooi gedaan:

Afbeelding

Copyright Edwin Nieuwenhuis / www.edfo.nl

evo-racing

ma okt 20, 2008 22:16

Hoi SI racers.
Na alle opmerkingen afgelopen vrijdag dat ik meer Fiat rijders moest gaan strikken voor de SI ben ik maar druk aan de slag gegaan. Ik heb een standje op Auto Moto Italia kunnen regelen (1 & 2 November) waar we de klasse kunnen promoten. Gedachte is om mijn Fiat en een 2de auto er neer te zetten, tevens stelt Huub Vermeulen het een en ander aan promotiemateriaal samen wat we ook kunnen gebruiken.
Jullie voelen hem al aankomen: heeft iemand interesse om zijn raceauto daar tentoon te stellen en/of de stand te bemannen?

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma okt 20, 2008 22:19

Hoi SI racers.
Na alle opmerkingen afgelopen vrijdag dat ik meer Fiat rijders moest gaan strikken voor de SI ben ik maar druk aan de slag gegaan. Ik heb een standje op Auto Moto Italia kunnen regelen (1 & 2 November) waar we de klasse kunnen promoten. Gedachte is om mijn Fiat en een 2de auto er neer te zetten, tevens stelt Huub Vermeulen het een en ander aan promotiemateriaal samen wat we ook kunnen gebruiken.
Jullie voelen hem al aankomen: heeft iemand interesse om zijn raceauto daar tentoon te stellen en/of de stand te bemannen?
=D> Mooi Initiatief!!

Grtz,fRank

LENZ
Guru
Guru

ma okt 20, 2008 22:31

Had je het beest in de fiat losgelaten?
Waren het de slicks of eindelijk een chip of was het wat anders, ging in ieder geval heel lekker zo te zien.
www.lenjansen.nl

67 gt 1300 junior,82 sud ti qv 1.7,91 33 16v carb,96 155 2.0 Twin Spark 16v,00 147 selespeed,
01 156 2.5 V6 24V Sportwagon,03 147 Gta,04 gt 3.2,06 147 2.0 Twin Spark 16v,12 giulietta qv

Terug naar “Racen - Algemeen”