Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

RE: SI, SRW wie rijden mee en wie blijft op circuit

ma jun 08, 2009 17:44

Weer een geslaagd weekendje racen dus!

_Pieter_
Guru
Guru

ma jun 08, 2009 17:50

Waarna ik het in de Audi S niet meer redde..ik ging niet eens echt hard maar er was totaal geen grip meer, ik planeerde over het water vol de grindbak in..
Same here, ik ging ook totaal niet hard op Audi S af, en ik was juist middenop de baan gaan rijden om niet door die plassen te rijden, en ging zeer vroeg al in de remmen.
Maar wat ik niet door had was dat de gladheid daar alleen maar toegenomen was.
Met het resultaat dat ik 150 meter lang aquaplanerend aan het proberen was om de wagen naar rechts te krijgen, weg van mijn mede-strijder Eric, het maakte me niet uit als ik maar bij hem weg kon komen. Maar niks hielp. Als op een bed van knikkers van een glijbaan af, zo hard ging de wagen rechtdoor, hij leek wel te acceleren. Naar het stuur luisteren deed ie ook niet.
Het resultaat hebben een aantal van jullie wel gezien, verschrikkelijk balen en ik schaam me echt rot dat ik dit heb aangericht. Een kater waar ik nu nog hoofdpijn van heb.

Geen idee ervan dat ik derde lag op dat moment, ik was alleen maar bezig met iedere ronde overleven, nadat ik in de 2e ronde bijna de Slotemakerbocht een nieuwe naam had gegeven door die gigantische plas die de kont van de auto een enorme zwieper gaf.

Verder was het een super race weekend, mooie faire strijd gehad en heel veel duimpjes omhoog kunnen doen na ronden lang stuivertje wisselen met andere Alfaatjes.
Ook de wagen en de ondersteuning was het hele weekend top, maar de conclusie is dat ik in de regen gewoon tekort kom.
SCARB # 4710

TurboMarc
Guru
Guru

ma jun 08, 2009 18:09

Pieter,

Volgende keer rem loslaten en opnieuw remmen :!:
Op het laatst remloslaten en insturen, heb het idd ook 2 of 3 x in de race meegemaakt.
De plas werd steeds groter..
Ik heb geluk gehad dat de baan voor me leeg was...
Scarb# 00072

Alfa 75 Turbo Evo Superleggera Racer
Alfa 75 TS CUP Racer
Alfa GTV 2.0 V6 Turbo

Geert Ploeger
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

Re: RE: SI, SRW wie rijden mee en wie blijft op circuit

ma jun 08, 2009 18:25

ik schaam me echt rot dat ik dit heb aangericht.
Dat is het laatste wat je moet doen Pieter, dit had ieder ander kunnen overkomen.
Goed dat jullie elkaar even de hand hebben geschud en dat jullie beide fysiek verder ok eruit zijn gekomen, dat is het voornaamste.
Bij JS in de tent stond ook een BMW, die werd geraakt in de Audi S en ook als was het niet eens zijn schuld, zijn collega racer wilde verhaal komen halen door met hem op de vuist te gaan..gelukkig is onze klasse een stuk relaxter .
door die gigantische plas die de kont van de auto een enorme zwieper gaf.
Zo, die was tricky inderdaad! Twee keer bijna eraf gegleden daardoor. Ook in die bocht naar rechts tussen Gerlach en Hugenholtz, daar liep ook zo'n mooi riviertje.. :shock:

Slinger
Advanced Member
Advanced Member

ma jun 08, 2009 18:46

Owning an Alfa Romeo is like having a supermodel as a girlfriend. Yes, she is a bit stupid. Yes, she is expensive but fuck it! She is soo damn HOT !!!
33 16v SW Racer

Andiamo Lesti Fumando Assai
Veni, Vidi, Veloce!

Hilbert
Full Member
Full Member

ma jun 08, 2009 19:27

Wij hebben uiteindelijk ook een super weekend gehad, welke wel begon met een terleurstelling.
De bedoeling was dat Mellis met de rode 155 het SRW zou rijden. De auto was er helemaal klaar voor. Hij had een paar week geleden de shake-down test gehad op de Vijverberg trofee, 47 ronden
zonder 1 probleem. Maar tijdens de kwalificatie ging het niet goed. De 1e 3 ronden reed Mellis door de drukte heen en reed een 2.07. In de 4e ronde uitkomen Bos Uit niemand voor zich, het ideale moment om een tijd te zetten. Maar na de Hunzerug
begon de temperatuur op te lopen. Geen zin om door te gaan, direct naar binnen.
3 rondjes rijden en het weekend voorbij, dat was niet echt leuk. Dan de zwarte 155 van Serge maar halen, maar deze was nog niet klaar. Nieuwe schokbrekers en veren er nog niet onder, remmen nog niet klaar, ruitenwisser nog niet aangesloten
brandblusser nog uit de verpakking halen en monteren, de bestelde racekleding nog niet binnen etc etc. Dit zouden we allemaal deze week doen om de auto klaar te hebben voor komend Spa-Italia. Na team overleg toch besloten alles op de zaterdag te realiseren.
Om 19:00 uur konden we inschrijven en de auto voor de keuring aanbieden! Alles ok en de goedkeurings sticker erop.

Zondagmorgen race 1. Het was gelukkig droog en goed weer. Auto op slicks en een afstelling op de gok aangezien de auto nog geen meter had gereden. Tevens was het ook het race debuut van Serge die afgelopen maart z'n licentie had gehaald.
Aangezien we niet gekwalificeerd hadden moesten we achteraan starten, waar we zeer blij mee waren. We wilden race 1 gebruiken om te kijken hoe de auto reed en zo kon Serge ook even inkomen in zijn 1e totaal ongeplande race.
Alles verliep erg goed. Jammer dat er maar 7 ronden waren want toen Serge een beetje gewend was ging hij ook sneller. Een nette 2.09 noteerde hij in de laatste ronde.
Dik tevreden kwam hij binnen. Auto lag al best goed eigenlijk. Op het gemak het onderstel wat verder afgesteld voor de race van 's middags.
's Middags rond de klok van 16:15 opstellen voor de 2e race. De lucht zag er dreigend uit. Auto stond op slicks maar we hadden de regenbanden wel bij ons en dat was goed gegokt want het ging helaas regenen en hard ook.
Met Serge overlegd wat we gingen doen. Hij wilde starten maar aangezien het onderstel nog op een droog weer setup stond, zou hij binnenkomen als het niet goed voelde. De race starte en alles ging best goed. Serge reed rustig en save over de baan.
Na een ronde of 4 kwam hij binnen. Gelukkig was Arie in de pitstraat om te vragen wat er was, het was behoorlijk nat in de auto aan het worden, maar dat was normaal zei Arie! Door rijden! Goede beslissing bleek uiteindelijk. 3e geworden en de snelste
race ronde. We zijn dik tevreden.
Echt heel balen van de schades aan de zwarte 75 en de Fiat Coupe van Erik in de laatste ronde.

Een paar foto's die m'n dochter Lindsay heeft genomen.

Race 1 nog droog
Afbeelding

Race 2 in de regen

Afbeelding

Afbeelding

Meer foto's van SI - SRW komen zsm op de SI site
Hartelijke groeten,
Hilbert
http://www.hs-corse.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Michel vd Grinten
Guru
Guru

ma jun 08, 2009 19:39

2.07 in een welhaast standaard 155 2.0 16V?
Chapeau! :thumbs:

JP6
Member
Member

ma jun 08, 2009 19:46

Goed weekend, en lekker gereden.
HOE HOUDEN JULLIE DIE VOORRUIT CONDENS VRIJ?????
Tips en tricks welkom.

Ik zag in 4e manche bij de start al niets meer en kan met mijn hand niet bij de voorruit en zeker niet bij de achterruit. Heb maar besloten na 4 rondjes naar binnen te gaan om geen brokken te maken. Toch jammer want de auto voelde best goed in de regen.
Al met al tevreden weer iets sneller, 4 seconden, dan eerste SI race. Zit veel meer in, auto kon niet vol op het gas na rechter bochten, dat zijn er veel, door benzine gebrek. Heb een GTV6 tank erin met aansluiting rechtsonder.
Dus ik ga maar een catchtank monteren. Met volle tank rijden kan natuurlijk ook maar is nie goe veur 't gewig.

grt. Jon
drive classic cars http://www.auto-gt.nl

GTV6 3.1

3.2 V6 made in Germany

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma jun 08, 2009 19:49

Die 155-s zijn echt een aanwinst jongens! leuke rondetijden, mooi opgebouwd.

Mag ik alle rijders maar zeker ook de hulptroepen die erbij waren bedanken EN feliciteren met een goed groot veld, sportieve wedstrijden, de gezelligheid op en naast de baan. SI heeft zich van zijn beste kant laten zien lijkt mij!

en Marc weer bedankt voor organisatie van de BBQ!
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Geert Ploeger
Advanced Member
Advanced Member

ma jun 08, 2009 19:50

Goed debuut dan van Serge, hulde!
Erg mooie 155 ook, zowel van buiten als onder de kap.

Ook Freek (die ik nog niet eerder had gezien of gesproken) met de standaard straat-TS, hij reed een nette 2.14 daarmee begreep ik.

Mooi om de vele nieuwe auto's en mensen te zien!

Michel vd Grinten
Guru
Guru

ma jun 08, 2009 19:52

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma jun 08, 2009 20:25

Rain X is de klassieker ja! nu aandelen kopen, de verkoop zal deze week omhoog schieten!
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Slinger
Advanced Member
Advanced Member

ma jun 08, 2009 20:32

Tips en tricks welkom.

grt. Jon
HIERRRRRR
Een soort 12v Föhn achtig ding op een standaardje.
Wordt veel gebruikt in boten.
Misschien ook in NL bij watersportwinkels.

Beetje zoeken op google levert wel wat op: HIEEERRRR
Owning an Alfa Romeo is like having a supermodel as a girlfriend. Yes, she is a bit stupid. Yes, she is expensive but fuck it! She is soo damn HOT !!!
33 16v SW Racer

Veni, Vidi, Veloce!

Slinger
Advanced Member
Advanced Member

ma jun 08, 2009 20:43

Tips en tricks welkom.

grt. Jon
HIERRRRRR
Een soort 12v Föhn achtig ding op een standaardje.
Wordt veel gebruikt in boten.
Misschien ook in NL bij watersportwinkels.

Beetje zoeken op google levert wel wat op: HIEEERRRR
Weet trouwens niet of dat uberhaupt wel een beetje gaat werken :roll:
33 16v SW Racer

Veni, Vidi, Veloce!

TurboMarc
Guru
Guru

ma jun 08, 2009 20:44

5 minuten voor opstellen Rain x voor binnen en buiten gesmeerd, hielp voor geen meter.

Beste truuk is raam vettig maken door intesmeren met afwaszeep. Wellicht groene zeep werkt wellicht ook..
Scarb# 00072

Alfa 75 Turbo Evo Superleggera Racer
Alfa 75 TS CUP Racer
Alfa GTV 2.0 V6 Turbo

Terug naar “Racen - Algemeen”