Bestaat Squadra Italia in 2007 nog? Jullie mogen het zeggen…
Racevrienden, het eerste seizoen van Squadra Italia zit erop. Dat betekent automatisch dat we de eerste kampioen in ons midden hebben. De trouwe volgers weten nu genoeg; het is niemand minder dan Gerben Goet. Samen met zijn bloedsnelle 75 V6 heeft hij eeuwige roem verworven, dus: Gerben van harte! Je geeft het goede voorbeeld. Ferdy van Leliveld eindigde als tweede in het jaarklassement, de Cannucce broers, Marc en Peter als derde.
Deelnemers…
In het totaalklassement staan 25 verschillende coureurs genoteerd. Een fijn aantal, maar toch liet de spreiding best te wensen over. Kijk maar eens goed naar het aantal deelnemers per race:
Datum Circuit
Zondag 02 april Zandvoort 14 deelnemers
Woensdag 17 mei Zolder 5 deelnemers
Zaterdag 10 juni &11 juni Zandvoort 14 deelnemers
Woensdag 09 augustus Assen 4 deelnemers
Vrijdag 25 augustus Zandvoort 4 deelnemers
Zondag 08 oktober Zandvoort 10 deelnemers
Zelfs Stevie Wonder kan zien dat racen bij Squadra Italia een aantal keren heel erg leuk was, maar helaas ook iets te vaak saai en eenzaam…
Dit moet anders
En dat moet in 2007 absoluut anders. Zonder voldoende Alfa racers is het voor Squadra Italia einde verhaal.
Dus wat doen we er aan?
Vooraf inschrijven is niet aan de orde, want dat is juist zo fijn aan racen binnen de DNRT. Niets moet, racen mag. Toch is een beetje teamgevoel absolute noodzaak! Kijk, op de baan strijd je natuurlijk om elke plaats. Maar: het creëren van een fijn startveld doe je met elkaar. Ja, met elkaar Als er niemand is om voorbij te rijden, dan is er niets aan.
Om het groepsgevoel een handje te helpen willen wij een aantal acties ondernemen.
Een week voor de wedstrijd wordt op www.squadra-italia.nl de lijst gepubliceerd met de rijders die hebben toegezegd om te komen racen.
Zo is er geen onzekerheid en weet je precies of je Alfa kameraden ook komen stoeien.
Om de tam tam ook onderling te laten werken, zou het wijs zijn om een deelnemerslijst met telefoonnummers en e-mail adressen te verspreiden onder de bij Squadra Italia aangesloten rijders. Zo kun je eens onderling bellen of mailen om te vragen of hij of zij het Alfaatje nu echt een keer meeneemt om te racen in plaats van over racen te dromen.
Voordelen volop
Squadra Italia heeft absoluut potentie. Het is de goedkoopste en reglementair meest liberale raceklasse voor Alfaatjes. Het inschrijfgeld is laag ook zonder bonuskaart, een veiligheidtank mag maar hoeft niet en met een stoel of gordel die een paar maandjes over datum is ben je toch welkom. Plus: de racefeestjes zijn één dag, dus een hotel boeken hoeft niet. Zo zien ze je thuis ook nog eens…
Een vergelijkbare raceklasse voor Alfaatjes is er in Nederland (en daarbuiten) niet…
Racen, niet praten
Om Squadra Italia in de lucht te houden zal er een club gemotiveerde rijders moeten opstaan. Een club die echt komt racen en niet alleen over praat over racen.
Dus: als jij nu niet reageert, is het je eigen schuld dat de goedkoopste Alfa raceklasse in Nederland ophoudt te bestaan. Niet reageren mag natuurlijk, maar dan mag je nóóit meer zeuren dat racen zo duur is…
Laat ons daarom weten wat je doet:
A. Ja, ik kom absoluut alle races meerijden;
B. Ja, elk raceweekend doe ik mee en een enkele keer door de week lukt me ook wel;
C. Ja, ik ben er elk raceweekend bij, maar door de week lukt me echt niet;
D. Nee, ik kom niet (meer) omdat… of hangt af van …
Stuur je reactie naar info@squadra-italia.nl
Suggesties om de opkomst op een andere creatieve en positieve manier te verhogen zijn ook uiterst welkom. Want de mannen en vrouwen moeten van de praatstoel in het race Alfaatje!
Team Squadra Italia