Zoals velen van jullie vast wel weten studeer ik op dit moment HTS Autotechniek in Arnhem. Traditiegetrouw wordt er elk jaar (in samenwerking met school) een circuitdag op Zandvoort georganiseerd. Voor deze dag kunnen alle studenten zich inschrijven en een dag heerlijk over zandvoort scheuren. Zoals julie vast wel begrijpen zijn dit op een enkeling na geen van alle echt circuitbakken. Ik durf haast wel te zeggen dat het eigenlijk (bijna) allemaal gare bakken zijn die voor een zo laag mogelijk bedrag ergens vandaan gehaald zijn. Niemand heeft een race-licentie en daardoor gaat er zo af en toe nog wel is wat mis.
http://www.circuitdag.nl/agenda/index.php?id=12
Desondanks is dit natuurlijk hartstikke gaaf om aan mee te doen. Tot nu toe heb ik elk jaar toe staan kijken, en dacht ik steeds: waarom zie ik geen Alfa's?! Dit jaar heb ik twee klasgenoten zo gek gekregen mee te doen en hebben we besloten dat er gewoon een Alfa op de baan moet komen. Wij zaten zwaar te denken aan een 33 1.7 16V. Wederom geldt natuurlijk dat het aan alle kanten zo cheap mogelijk moet. Studeren is tegenwoordig reteduur, en voordat jullie denken dat pa en ma alles betalen en we aan de studiefinanciering overhouden <--- tijden veranderen...
Het gaat om een dagje fun, en niet om de beste rondetijd. Bovendien bestaat de kans dat de auto door een andere, niet oplettende bestuurder kort gereden zal worden. Een 33 is goedkoop, snel en makkelijk aan te komen. Natuurlijk zou een 75 leuk zijn maar dat zit er op dit moment even niet in.
UPDATE 1:
Code: Selecteer alles
De eerste 16V was zo rot als een mispel. Bovendien bleek dat de verkoper nog een hele hoop verzwegen had.... Helaas voor ons, maar natuurlijk gaat onze zoektoch gewoon door :)
De tweede 16V was beter maar helaas liep de motor knap beroerd, en was een van de dorpels RA aan het rotten. Hierdoor hebben we besloten hem te laten staan.
Afgelopen vrijdag ben ik bij Gerben wezen kijken, hij had toevallig nog een 33 16V staan. Zag er goed uit en was met behulp van een brug van alle kanten te aanschouwen. Dit gaat hem dus worden!
Ons plan tot nu toe:
-Repareren wat noodzakelijk is
-Interieur e.d. eruit, 2 kuipstoelen en vierpuntsgordels er in.
-Bestaande remblokken vervangen voor Ferodo DS2500.
-Nieuwe Dot 5.1 remvloeistof
-Carterpan modificieren
-Luchtfilter vervangen (zelf een air-intake via koplamp o.i.d.)
-Luchtkoeling maken (via mistlampen een buis naar de linker en rechter remschijf)
-15 inch velgen met Yokohama ADVAN (semi)-slicks
-Veren voor en achter vervangen + wielstanden voor veranderen
Het lassen van een kooi is moeilijk (geen van ons kan lassen) bovendien kan je er later dan niets meer mee. Hier wordt nog over nagedacht...
Misschien weten julie nog meer/betere (low budget) aanpassingen die een dagje zandvoort met de 33 ten goede kan komen. Alle tips en trucs zijn welkom!