Amici,
Tijdens SpaItalia is het idee gegroeid en nu neemt e.e.a. definitieve vormen aan :
-We zullen dus meedoen in de 3 laatste races van de B.E.C. (race 1, 2, 3 zijn al gepasseerd ) dit valt onder de Belcar Weekends .
Een geluk (voor ons) bij een ongeluk (Franky Boulat's rallyAstra vernield in crash) heeft hiertoe geleid :
-Franky (4x op rij VAS rallykampioen) zijn rallyseizoen zit er nu op en hij was zich aan't vervelen... Over m'n voorstel : "Gij zorgt dat de wagen weer rijklaar is en van en naar de circuits geraakt zonder dat ik daar nog familytime aan vergooi, ik schrijf de wagen in" heeft hij ongeveer 2 seconden moeten nadenken ! Franky heeft in 2005 al 2 races mogen invallen op de 156 2.0ts van Serge De Beil en 2005 + 2006 als gast van Toöra de Maserati-Trofeo meegereden : hier meer daarover .
Franky Boulat rijd alle races .
Zelf doe ik mee met onze rentree zaterdag 8-9(woensdag 5-9 19u45 is Qualifying in Zolder 2u race(WE 24u Zolder) en de 10u uiteraard .
Jef Verhulst doet mee in Spa 2u race op 29-9 (Ik had dolgraag Spa gedaan : daar kan ik net iets meer, maar opendeur weerhoud me ervan) en de 10u uiteraard : Jef is decennia Alfist en klant en heeft nu 2 Alfa's privé (147Gta & 159sw2.4jtdM Q-tr.) Jef debuteerde in 2005 tijdens de 10u op onze 156 (als enige op Slicks op'n opdrogende piste gestart : tactisch zetje van mij en na 10ronden toen iedereen binnekwam voor slicks lag hij 1 algemeen !) oorspronkelijk zou hij medio 2005 al gedebuteerd hebben op de 156 2.0ts van Serge De Beil ware het niet dat Broodcoren 'm op z'n dak gelegd had voor Jef aan de beurt was... Jef heeft toen die 10u race op 10 ronden meer geleerd dan velen op 'n hele carriere .
Jan Wouters gaat mee testen 17-8 op Zolder http://www.eranracing.be" onclick="window.open(this.href);return false; en is m'n maatje samen met Fonny Mathieu waarmee we het 156 project samen opgezet hebben en vervolmaakt, Jan rijd mee in de 10u . Jan is naast hoofdredacteur bij http://www.autocouture.be" onclick="window.open(this.href);return false; ook nog verder gegaan als proffesioneel instructeur : zo werkt hij o.a. voor de KACB (Belgische Automobielclub), Ford-Lommel, Centre de Maitrîse du volant, etc. alles is ooit begonnen toen ik'm binnenloodste bij ErAn als "istruttore" nadat Fonny & ik 'm in '97 lieten debuteren in ZTC met de Gtv6 sindsdien vertoont de autosportcarriere van Jan veel paralellen met die van mezelf, maar hij heeft ook nog eens 2 halve seizoenen Clio-Cup bij ...Racing4Belgium gereden .
Er is Franky & z'n trouwe fancrew nog wel wat werk te doen voor 17-8 (en zéker voor 5-9) :
-Nieuwe Uniballs(grotere & stevigere maat) aanmaken op voorste 3hoeken .
-Nieuwe(2e-hands van 2005) ATL-tank van 100Lit. installeren op de Achterbank (Onze 120Lit tank op reservewielplaats verviel keuring op 6-2007...) : Tanks zijn goed voor 5j en kunnen nog eens herkeurd worden voor 2 extra jaren .
-Nieuwe GFK-Motorkap (wit gespoten Gratis door Becar) monteren : Op SpaItalia besteld bij Johan Snauwaert (de eigenaar van de ex. Cannonball-Paduwa 156 Superproduzione in de Looks van Selenia Larini no3)
-Nieuwe MQ VTS2-junior( http://www.motorquality.it" onclick="window.open(this.href);return false; ) stoel installeren : de huidige stoel was +5 jaar en hup kassa dan !
-Nieuwe MQ trekkabel buitenzijde voor 6-polige hoofdstroomschakelaar (van wie ze ook komen die kabels begeven het altijd na immobilisatie)
-Gordels uit Franky's Rallyauto installeren : de onze zijn weer ouder dan 5 jaar...
-Kofferdeksel omwisselen (In de huidige zit een groot gat voor tankdoppen, nieuwe tank komt elders)
-Folie tegen versplinteren AchterRuit laten plaatsen : Becar Carrosserie doet dit Gratis voor ons
-Alle Slicks & Regenbanden van Velgen(20stuks) laten demonteren en de Velgen opschuren en laten herspuiten Gratis bij Becar : Kleur 680(van 147/156Gta o.a.) voor de Slicks(12) & kleur 651(Stromboli) voor de Regenbandjes(8) .
-Nieuwe VoorRuit plaatsen nà 17-8 : Die scheuren keer op keer opnieuw, maar de huidige is te ver gevorderd
-Nieuwe Voorbumper met Breedstralers monteren tegen 8-11 (voor mijn "Nightrider"sessie...) de huidige is trouwens gescheurd rond sleepoog door takelen na afgebroken Uniball in november 2005...(de oorzaak van de opgave doordat de cardan uit de bak getrokken was : geen aandrijving... ) .
-Belettering/Bestickering : Gulf moet plaats ruimen voor Franky's sponsor WolfOil, PilotenNamen op AchterZijRuiten, PilotenNamen + Bloedgroep op VAS-stickers op Spatbord, Pijl in contrasterende kleur naar Sleepogen en Snelsluitingen(op Motorkap en Koffer)
-KofferSpoiler : Dimensies nameten van huidige Wtcc-spoiler en zonodig vervangen door Standaard WalvisStaart
-Servovloeistofreservoir(Elektrohydraulisch ipv hydraulisch) testen op lekkage, Versnellingsbak eveneens
-Cardans terug openleggen en voorzien van speciaal vet + ontluchtingskeep
-Reglementair rood Regenachterlicht maken
-etc. nog een pak kleine details
Wij komen in de klasse E3 (Toerisme & Gt-wagens tot 2.500ccm³) terecht waar tot nu toe maar 3 deelnemers zijn, zolang we niet met 5 in de klasse zijn worden we toegevoegd aan de klasse E2 (Toerismewagens van 2.500ccm³ tot 5.000ccm³) maar de punten tellen dan weer wel voor de oorspronkelijke klasse .
Zo is de stand in onze klasse nu :
1. nr34 Geelen-Beyers Bmw 32pt 2. nr33 Van deWater-Dierckx Bmw M3 14pt 3. nr31 Frans-Van Sprundel AudiTT 11pt Xe nr35 Bens-Boulat-Verhulst-Wouters / . Je vindt alles over BEC hier
Om nog op 't einde van 't jaar over de concurrentie te geraken moeten we rekenen op de lange adem van onze wagen (mechanisch nimmer wat gehad), de grote tank en laag verbruik (30Liter per uur), de homogeniteit en speed van onze piloten (hooguit 2seconden verschil onderling én bij de beteren v.h. veld) en regen zo mogelijk .
Geelen-Beyers rijden 1'53" als snelste, Van deWater-Dierckx & Frans-Van Sprundel rijden 1'50" . Ons potentieel ? In 2005 voor de 10u reden Jan & ik op vrije training 1'56" (wel met een stoel die voor me te ver naar achter stond...geen vol gas kunnen geven) met versleten banden . In de race was de snelste tijd 1'58" : Jan reed niet mee en zelf kwam ik pas (als nachtrijder) laatst in aktie met een manke wagen (schijven krom waardoor eerst band lek trilde en nadien Uniball afbrak... We lagen 1e met 8 ronden voor op nr.2 ...) . 2006 is het circuit 2 à 3 sec sneller geworden met de nieuwe chicane, dit jaar is die weer 1 sec trager met de alweer gewijzigde chicane : ca. 1'53" 1'52" moet kunnen we hebben ook 15pk extra nu .
Maximaal te rapen punten zijn 20+20 +10(na 3u in 10u) +10(na 6u in 10u) +20 (na 10u) = Samen 80 punten dus theoretisch kan het nog alle kanten op .
Kalender :
8-9 2u BEC Zolder (24u Zolder meeting) Kwalif. 5-9 19u45 .
29-9 2u BEC Spa
10-11 10u BEC Zolder
17-8 Shakedown op ErAndag Zolder
Ik zie het echt weer zitten temeer daar ik buiten het racen zelf nagenoeg geen tijd meer in voorbereiding en "opkuis" moet steken ten koste van m'n schaarse vrije tijd die ik aan m'n gezinnetje voorbehoud .
Je vindt nog wat foto's hoe de auto(en ik de dikste van de 3 poserende piloten, de rechtse is Jef Verhulst, de middelste is John Timmermans(Gtv6)) eruit zag op SpaItalia : hier . Z'n jasje zal lichtjes wijzigen : witte motorkap, Wolf ipv Gulf & alles weer netjes opgefrist .