Omdat dit voor meerdere interessant kan zijn post ik onderstaand de mail met info over het schorsen van de Dreeser.
Heb je een licentie en wil je je racer schorsen voor onbepaalde tijd dan kan dit kostenloos. Kenteken blijft wel bestaan, en kan tegen keuringskosten weer terug gekregen worden.
Geachte heer Mollet,
Ik geeft u hieronder de informatie over het "buiten registratieplaatsen" van een kenteken. Mocht het voertuig ooit weer op de weg komen en u wilt het kenteken weer geldig in het kentekenregister laten plaatsen, dan moet het voertuig bij de RDW gekeurd worden.
Kenteken ongeldig verklaren vanwege gebruik als crossauto
Gebruik als crossauto
Als u uw auto voor de cross gaat gebruiken en er niet meer mee op de openbare weg komt, kunt u een verzoek naar de RDW sturen om het kenteken van de auto ongeldig te laten verklaren. Officieel heet dat “buiten de centrale registratie laten plaatsen”. Nadat uw verzoek is goedgekeurd, verklaart de RDW het kenteken ongeldig. Op dat moment vervallen voor u de voertuiggebonden verplichtingen (Wettelijke aansprakelijkheidsverzekering, te betalen motorrijtuigenbelasting en APK).
Verzoek indienen
Voor het buiten de centrale registratie plaatsen van uw auto stuurt u als geregistreerde eigenaar/houder een schriftelijk verzoek naar de RDW. Bij het verzoek voegt u de volgende documenten:
- Een kopie van uw geldige legitimatiebewijs
Het originele Tenaamstellingsbewijs/kentekenbewijs deel 2
Het originele Overschrijvingsbewijs/kopie deel 3 (het Voertuigbewijs/kentekenbewijs deel 1 is niet nodig)
Een kopie van een bewijs van uw lidmaatschap (licentie) van de KNAC, de Nationale Autosport Federatie, de Koninklijke Nederlandse Motorrijders Vereniging of de Motorsport Organisatie Nederland.
RDW
Unit VRD,
Postbus 30.000,
9640 RA Veendam.
Ik adviseer u om het schriftelijke verzoek plus de documenten aangetekend te versturen en van te voren voor uzelf kopieën van alle stukken te maken. De verzendkosten zijn voor uw eigen rekening.
Beëindiging registratie
Als de RDW uw verzoek inwilligt, ontvangt u een schriftelijke bevestiging van de datum waarop het kenteken ongeldig is verklaard. U kunt daarna zelf de kentekenplaten vernietigen.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Medewerker Klantenservice RDW
Hierbij dus ook een vrijkaartje om af te snijden door de grindbakken....crossauto