Wie wordt Wereldkampioen 2008

Massa
54%
19
Raikkönen
9%
3
Hamilton
31%
11
Kubiça
6%
2

Totaal aantal stemmen: 35
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Contacteer: Website

Ferrari vs McLaren : Spa, Monza, Singapore vervolg...

ma sep 08, 2008 18:51

Iets wat ons fanatici ongetwijfeld geboeid heeft dit WE :

Wat is jullie mening over de ontknoping in Spa en wie gaat het halen voor de titel ?

Mijn idee :
Hamilton was de beste maar heeft een fout gemaakt door direct in de Source Raikkönen weer aan te vallen, had hij gewoon gewacht en na de Raidillon Raikkönen gepakt was er geen vuiltje aan de lucht geweest . Raikkönen speelde ook alles of niks dit Weekend en 'n ander had wél ruimte gelaten en eieren voor z'n geld gekozen .
Ik heb de opname met commentaar van de Rtbf bekeken (We hadden Delta Lancering ...) en Bas Leinders (niet m'n favoriet, maar wel ex. Minardi Testpiloot en die weet hoe e.e.a. werkt in F1) zei direct (en Français) "hier komt nog 'n staartje aan" .

Ook al wordt Hamilton's straf herroepen en Massa komt op 8 punten ipv 2 dan nog zie ik Massa het halen dit jaar ;
Raikkönen is nu echt wel out voor de titel en zal ongetwijfeld zoals Massa vorig jaar plaats maken als hij op't einde net voor Massa ligt en gas lossen om de boel heel te houden met Hamilton in de buurt deed Raikkönen dit WE al niet ... :wink:

Allemaal hebben ze fouten gemaakt, maar Massa is de meest berekende en neemt het minst risico's getuige z'n voorzichtige start in Spa waar Hamilton in ronde 2 bijna rond ging in de Source (en zo Raikkönen op snelheid er na de Raidillon over ging) en op't einde ook 3 à 4 keer net niet er af ging ... In Canada heeft Hamilton uiteraard geflaterd door op Raikkönen te knallen .
Hamilton is in Monaco in de vangrail gegaan maar de omstandigheden hebben 'm daar juist door in de kaart gespeeld, voor 1 keer was Massa beter in de regen tot die ene tijdrovende schuiver .

Raikkönen heeft geflaterd in Monaco (op Sutil) en Valencia (pit) en komt als zuiver rijder(net als Heidfeld) met de hardere Bridgestones niet op bedrijfstemperatuur, dat was ook de reden waarom Hamilton op de hardere band in koude en vochtige omstandigheden snel naderde en dan heeft Raikkönen Ridder of Mis gespeeld ...en't was mis .

Massa heeft geflaterd in Maleisie en in Silverstone en 1 uitstapje in Monaco heeft'm 'n overwinning gekost en geen komaf gemaakt met z'n niet te beste regenrijder etiket .
Doordat hij net als Hamilton wat meer "smijt" komt hij beter tot z'n recht met de hardere Bridgestones . In Hongarije heeft Massa echt wel risico's bij de start genomen, maar is niet beloond (motor stuk 3rondjes voor't einde), Raikkönen had hetzelfde Motorprobleem in Valencia maar had zichzelf in de Pit en met'n spin al naar p6 verwezen . Op Magny Cours had Massa 't geluk aan z'n zijde door de afgebroken uitlaat van Raikkönen ...

Monza verwacht ik zeker in koele condities McLaren vooraan, het Asiatisch 3-luik zal normaal in droge omstandigheden warm zijn en Ferrari beter passen net als Brazilie . Als er 'n paar regenwedstrijden bijkomen gaat dat McLaren in staat stellen om beter temperatuur in de banden te krijgen .

Ik verwacht alleszins Raikkönen in een ondergeschikte rol net zoals Kovalainen bij McLaren al langer was en Hamilton die onder druk weer foutjes gaat maken als hij de titel ruikt : Massa rijdt op behouden en dat is al meermaals lonend gebleken...
Laatst gewijzigd door BugAlfa op ma sep 29, 2008 10:47, 2 keer totaal gewijzigd.
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Robbie146
Full Member
Full Member

RE: Ferrari vs McLaren : Spa ontknoping

ma sep 08, 2008 18:57

Waar twee honden vechten om een been (Raikonen / Hamilton) gaat een derde (Massa) er mee heen......................ik zie het wel gebeuren :wink:
Robert
Spider 1.8TS 1999
Giulietta Sportiva 2013
MiTo 1.4 T-JET 2010
Octavia 4 2022 leasehok
http://www.alfarobbie.com

Animale Bianco
Full Member
Full Member

ma sep 08, 2008 19:11

Als Massa dit jaar zijn kans niet grijpt, lukt het hem denk ik nooit meer. Ik mag hem wel onwijs, maar in tegenstelling tot de andere twee vind ik hem net geen pure killer wat de andere twee meestal wel zijn (of in het geval van Raikkonen: was). Raikkonen vooral en ook Hamilton hebben echter dit jaar teveel foutjes gemaakt, waar Massa van heeft kunnen profiteren nadat hij zelf een erg moeizame start van het seizoen heeft meegemaakt.

Als Hamilton het dit jaar niet lukt, moet het gek lopen dat hij niet in de toekomst alsnog wereldkampioen wordt. Bij Massa schat ik dat niet zo in, ik denk echt dat dit zijn one shot is. Beetje zoals Irvine in 1999... maar ik hoop natuurlijk dat ik het mis heb

Raikkonen staat ver achter, net als vorig jaar. Het grote verschil met een jaar geleden is dat hij gewoon niet goed uit de verf komt, het ziet er niet gedreven uit, er mist iets. Gisteren lijkt het een hele tijd weer goed te zijn, maar die laatste ronden waren ondanks de omstandigheden voor mij onbegrijpelijk. Denk dat hij toch last van de druk had en daardoor iets teveel met zijn voeten ipv zijn verstand reed toen hij Hamilton niet achter zich kopn houden. Per se geen tweede willen worden, is hem wel gelukt...
Spec: 258pk / 287Nm
Tune: KW Var.2 - Carbon GTA-Line tube - EtaBeta 20" Tettsut black - 225/30 R20 - SkyTune 2x TwinOval - Novitec soundpipe - Momo Millenium Evo - Ferodo DS2500 - CTF grooved discs - carbon plenum - F430 throttle body - BMC CDA

Robbie146
Full Member
Full Member

Re: RE: Ferrari vs McLaren : Spa ontknoping

ma sep 08, 2008 19:19

Per se geen tweede willen worden, is hem wel gelukt...
:jumping:
Robert
Spider 1.8TS 1999
Giulietta Sportiva 2013
MiTo 1.4 T-JET 2010
Octavia 4 2022 leasehok

Robbie146
Full Member
Full Member

ma sep 08, 2008 20:33

En wat gaat dit nu weer opleveren?
Een poging om gemaakte fouten te verdoezelen of oprecht een reguliere controle :?: :?: :?:

http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2008/0 ... ntroleren/
Robert
Spider 1.8TS 1999
Giulietta Sportiva 2013
MiTo 1.4 T-JET 2010
Octavia 4 2022 leasehok

Botty
Member
Member

di sep 09, 2008 21:16

Het was in ieder geval bl**dy exciting!

http://www.dailymotion.com/video/x6ovii ... kimi_sport

:shock:
Kapé 2.0-20 VT. Nu nog een Alfa :roll:

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...

wo sep 10, 2008 10:35

Het was in ieder geval bl**dy exciting!

http://www.dailymotion.com/video/x6ovii ... kimi_sport

:shock:
Absoluut een van de mooiste F1 "momenten" van de laatste 10 jaar!

En ik maar denken dat ik van het weekend BLOEDSTOLLENDE onboard beelden geschoten had... :lol: :lol: :lol: :lol:
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo sep 10, 2008 11:14

nu ik de onboard beelden zie vind ik de straf voor hamilton niet meer dan logisch, normaal verlies je na een bocht meters omdat je later op het gas kan, nu verloor hij niets en kon zodoende bij de 1ste bocht de ferrari inhalen....
domme actie van hamilton die nu in de volgende race als torenhoge favoriet zeer waarschijnlijk weer in de fout zal gaan, want het is nu zo'n beetje de laatste race dat hij in het voordeel is...

daarom massa kampioen
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Andretti Molletti

wo sep 10, 2008 11:27

nu ik de onboard beelden zie vind ik de straf voor hamilton niet meer dan logisch,
Hamilton is briljant aan het racen, doet alles volgens het boekje en gebruikt de regels op de meest effciente manier.

Die looser in die ferrari die hem er afdrukt zou een straf moeten krijgen, maar die is zo dom zichzelf te straffen ..;)

Hamilton wordt wereldkampioen... dat is het antwoordt op de vraag hierboven...

Perfecte uitleg van het incident: http://nl.youtube.com/watch?v=TzKMyFCaZy0

Persoonlijk heb ik liever Massa op het eindpodium en als wereldkampioen, maar of dat realistisch is????

Het blijft zo iig wel erg spannend!

marc7eleven
Advanced Member
Advanced Member

wo sep 10, 2008 11:40

nu ik de onboard beelden zie vind ik de straf voor hamilton niet meer dan logisch,
Hamilton is briljant aan het racen, doet alles volgens het boekje en gebruikt de regels op de meest effciente manier.

Die looser in die ferrari die hem er afdrukt zou een straf moeten krijgen, maar die is zo dom zichzelf te straffen ..;)

Hamilton wordt wereldkampioen... dat is het antwoordt op de vraag hierboven...

Persoonlijk heb ik liever Massa op het eindpodium en als wereldkampioen, maar of dat realistisch is????

Het blijft zo iig wel erg spannend!
Mooie analyse

Het is duidelijk wie er sneller was. Als er echter een grindbak of gras had gelegen na de busstop, was hamilton iets meer van het gas gegaan en achter Kimi aangesloten (nix uitwijken om een collision te vermijden, gewoon instinct, hij had een reden om af te snijden, bij gras of grind had hij een andere keuze gemaakt , rechtdoorrijden in Eau rouge is ook niet toegestaan, wel sneller, dat asfalt is alleen voor de veiligheid er neergelegd), dat had hem meer momentum gekost en minder dicht achter hem gebracht voor La Source. Maar dan nog, had hij hem wel gepakt, zo lijkt het mij, want het snelheidsverschil is groot.
Alfa romeo: The art of the machine!

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...

wo sep 10, 2008 11:42

Hou eens op zeg! Die Italian Shitboxes zorgen wel voor een groot gedeelte van mijn inkomen! :twisted: :twisted: :twisted:
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Dinky Boy
Miniaturista

wo sep 10, 2008 11:43

Kan ik me helemaal in vinden. Voor het publiek is het waardeloos als de uitslag via een commissie moet worden bepaald.

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo sep 10, 2008 12:02

niet mee eens, dan zou je dus de chicane rechtdoor kunnen nemen en iets kunnen liften waardoor je vlak achter je voorligger kan komen (dichterbij dan wanneer je de chicane daadwerkelijk zou nemen) met als gevolg dat je de bocht erna iemand kan uitremmen...

domme actie gewoon van hamilton die dan ook nog verklaard dat hij voorbij kimi was tijdens zijn actie, hij was bij het aanremmen er voorbij, dan krijg je de bocht en zat kimi voorbij hamilton (voorwielen hamilton waren op de hoogte van kimi zijn achterwielen) en dan mag je je lijn verdedigen...

natuurlijk was hamilton sneller, maar waarom wacht hij niet tot het juiste moment?

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Andretti Molletti

wo sep 10, 2008 12:30

even om het complex te maken, ik ben vóór Ferrari, tegen Mercedes, vóór Massa en vóór Hamilton en vind Raikonen niet boeiend. :!: :lol: 8)

Ik zou dus heel graag Ferrari zien winnen, wie er achter het stuur zit boeit me minder.
Als coureur vind ik Hamilton er toch wel bovenuit steken. Ik vond Schummi ook altijd top. De personen zelf daargelaten, ze rijden beide mooi en hard...echt hard.
De actie van Hamilton kan bediscussieerd worden, maar dom is hij zeker niet, briljant.. want hij weet wel de wedstrijd te winnen.

Hamilton Wereld kampioen en Ferrari bij de constructeurs....

Zoiets als: je hebt een briljante, ultime rijder nodig om met McLaren-Mercedes te winnen, maar omgekeerd kan iedereen kampioen worden in een Ferrari (en dan een foto van Raikonen erbij :twisted: )

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo sep 10, 2008 12:36

voor wie je bent doet niet ter zake: hamilton heeft een fout gemaakt (niet de eerste) en is hiervoor bestraft

vind hamilton daarintegen ook een goede coureur, maar ik vind dat van kimi ook (maar die lijkt wel wat af te zwakken, vroeger had ie meer ballen)

Terug naar “Racen - Algemeen”