Gebruikersavatar
TurboMarc
Guru
Guru
Berichten: 1623
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:10
Locatie: Hoogwoud

Squadra Italia 2009 ideenbus

di okt 21, 2008 09:33

Heren,

Het nieuwe seizoen staat voor de deur, de BBQ staat gepland voor eind januari.
Om aldaar voldoende gesprekstof en discussie materiaal te hebben wellicht leuk om in dit topic ideetjes voor volgend jaar te droppen.
We zijn een democratisch clubje dus voel vrij om je hier uit te leven. Bijv:

Standaard 75 TS klasse: Standaard moter met squadra chip en koni geel
105 cup voor de giulia's en bertones
Voor de klasses binnen si verplicht toyo r888, merendeel kiest toch voor "budget" toyo r888 omdat ze meer grip hebben dan de afgetrapte dunlops welke wij 2e hands kopen :wink:
Overig klasses mogen hun slicks opgummen
Aparte klasse voor turbo en v6 en bij voldoende opkomst nog een overige vrije klasse... (155 bv?)

Zijn zomaar wat iedeetje welke bij me opborrelen.

ciaooo
Scarb# 00072

Alfa 75 Turbo Evo Superleggera Racer
Alfa 75 TS CUP Racer
Alfa GTV 2.0 V6 Turbo

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

RE: Squadra Italia 2009 ideenbus

di okt 21, 2008 09:37

Niet dat ik mee zal gaan doen (lack of funding...) maar is uberhaupt een "TS Klasse" niet leuk?

Gewoon de standaard TS met chip en het maakt niet uit in welke koets je hem hangt?
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5614
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: Squadra Italia 2009 ideenbus

di okt 21, 2008 09:43

dat worden gezien d eopkomst al weer heel veel klasses.. Indeling naar type autio, niet naar type motor. anders krijg je dus een SB met ts motor die het moet opnemen tegen een 75TS?? is ook niet begrijpelijk voor publiek.
Afgelopen vrijdag reden er dus al 2 SB met TS blok. Terwijl die wel lekker in gevecht waren met andere 105-jes, en in veel mindere mate met de 75-TS-en.
Moet ook leuk zijn voor publiek, dus een klasseindeling zoals door Marc voorgesteld is wel zo overzichtelijk: 75-TS , 105, v6/turbo en de rest. Samenvoegen van klasses gebeurt aan de hand van opkomst. En dan zou ik in ieder geval de 105 en 75 klasse op de Toyo R888 willen zien.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
Hilbert
Full Member
Full Member
Berichten: 259
Lid geworden op: di dec 28, 2004 00:28
Locatie: Almere
Contacteer: Website

RE: Squadra Italia 2009 ideenbus

di okt 21, 2008 10:07

Squadra Italia in klasses verdelen lijkt mij ook zeer goed zaak.
Ik denk alleen dat bv een standaard 75TS klasse of een andere gelijksoortige klasse niet verstandig is omdat je dan bv niks leuks meer aan je wagen kunt doen, terwijl je de auto wel wilt verbeteren mischien. Bandenkeuze moet denk ik ook vrij blijven.

Ik denk dat we eens moeten kijken naar rondetijden, vermogen etc. en op basis daarvan klasses bepalen, bv A-B-C-D
Als we dan als voorbeeld maatstaf het circuit van Zandvoort nemen, Waarbij:
Klasse A sneller rijd dan 2.05
Klasse B Tussen de 2.10 en 2.05
Klasse C Tussen 2.15 en 2.10
Klasse D Tussen 2.30 en 2.15

Wij komen in seizoen 2009 met een 155 V6.
Tevens hebben we 2 TS 16V's dan raceklaar en nog een V6, alleen moeten die eigenaren hun licentie nog halen. Geen van de 155's is het zelfde en zullen ook niet in dezelfde klasse rijden.
Zo blijft er een leuke variateit en voor iedereen zijn er dan theoretische podium mogelijkheden.


En een ander dingetje,
Website van Squadra-Italia moet veel beter up to date worden gehouden, want dat is nu :(
kalender, uitslagen, rondetijden etc.
Er worden diverse prachtige verslagen geschreven hier op het forum, dat hoort ook op de website! De klasse moet veel meer gepromoot worden!
Laatst gewijzigd door Hilbert op di okt 21, 2008 10:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Hartelijke groeten,
Hilbert
http://www.hs-corse.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5614
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: Squadra Italia 2009 ideenbus

di okt 21, 2008 10:12

Wij komen in seizoen 2009 met een 155 V6.
Tevens hebben we 2 TS 16V's dan raceklaar en nog een V6, alleen moeten die eigenaren hun licentie nog halen. Geen van de 155's is het zelfde en zullen ook niet in dezelfde klasse rijden.
Zo blijft er een leuke variateit en voor iedereen zijn er dan theoretische podium mogelijkheden
het is natuurlijk niet de bedoeling een klasse-indeling te maken naar eigen behoefte :wink: . Hoewel: een bertone klasse! Al 2 deelnemers tenslotte!

De DNRT filosofie is natuurlijk indeling naar rondetijden , echter voor publiek is een indeling naar model oid overzichtelijker, imho. Maar goed, daarom moeten we er ook even over brainstormen. Komen de 155-rijders straks ook naar de BBQ?
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
juultje
Guru
Guru
Berichten: 1169
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:48
Locatie: Rijsbergen
Contacteer: Website

Re: RE: Squadra Italia 2009 ideenbus

di okt 21, 2008 10:14

dat worden gezien d eopkomst al weer heel veel klasses.. Indeling naar type autio, niet naar type motor. anders krijg je dus een SB met ts motor die het moet opnemen tegen een 75TS?? is ook niet begrijpelijk voor publiek.
Afgelopen vrijdag reden er dus al 2 SB met TS blok. Terwijl die wel lekker in gevecht waren met andere 105-jes, en in veel mindere mate met de 75-TS-en.
Moet ook leuk zijn voor publiek, dus een klasseindeling zoals door Marc voorgesteld is wel zo overzichtelijk: 75-TS , 105, v6/turbo en de rest. Samenvoegen van klasses gebeurt aan de hand van opkomst. En dan zou ik in ieder geval de 105 en 75 klasse op de Toyo R888 willen zien.
Lijkt me een goede indeling, waarbij voor de 75 wel de mogelijkheid tot aanpassing in ophanging mogelijk moet zijn want de meeste rijden met RS of iets anders denk ik. Verder kun je natuurlijk altijd de regel maken dat wanneer iemand bijvoorbeeld 2 racedagen met zijn SB-TS meer strijd met de 75's heeft hij dan over moet naar de andere klasse bijvoorbeeld.

Heb overigens contact gehad met Toyo.

Gebruikersavatar
TurboMarc
Guru
Guru
Berichten: 1623
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:10
Locatie: Hoogwoud

RE: Squadra Italia 2009 ideenbus

di okt 21, 2008 10:29

Veel nieuwe rijders maken gedurende het seizoen progressie (bijv. Eric met zijn Fiat).

Daarom is wellicht een klasse indeling leuker dan rondetijden, maar goed, de opkomst zal de indelingen gaan bepalen...
Een standaard 75 ts klasse lijkt me een leuke budget klasse ala volvo en heel laagdrempelig.
We weten nog geen rondetijen van een 155 ts, wellicht zijn ze even snel :lol:

De tijd zal het leren. In 3 jaar SI 2x V6 kampioen en 1x Turbo (bij gebrek aan v6 8) )
Eigen klassement geeft TS rijders dan ook een kans :wink:
Scarb# 00072

Alfa 75 Turbo Evo Superleggera Racer
Alfa 75 TS CUP Racer
Alfa GTV 2.0 V6 Turbo

Gebruikersavatar
Hilbert
Full Member
Full Member
Berichten: 259
Lid geworden op: di dec 28, 2004 00:28
Locatie: Almere
Contacteer: Website

Re: RE: Squadra Italia 2009 ideenbus

di okt 21, 2008 10:37

Uiteraardt niet naar eigen behoefte, dat is logisch.
Een klasse indeling ala Dutch Super Car Challenge kan ook, er zijn meerdere mogelijkheden.

Het moet mi naar eerlijkheid en gelijkwaardigheid, want dat was bij menigeen duidelijk te proeven in een dicussie van een tijdje terug mbt oa. de 147's.
De snelle 75 van de SI kampioen is toch ook geen partij voor een 155 met een TS-je erin om maar een voorbeeld te geven.

Squadra Italia staat mi. niet voor klassieke Italiaanse auto's, maar voor italiaanse race auto's.
Het moet voor iedereen met een Alfa of Fiat ongeacht het type, uitvoering, vermogen etc mogelijk zijn om mee te kunnen racen en te kunnen strijden met gelijkwaardige concurenten wat op de baan vanzelf wel gebeurd.
Het is voor Squadra Italia van belang om zo groot mogelijke startvelden te krijgen, waar het publiek ook meer van zal genieten. Die hebben meestal toch geen idee welk model sneller is als de ander etc.

Wij zijn zeker van plan om naar de BBQ te komen!
Wij komen in seizoen 2009 met een 155 V6.
Tevens hebben we 2 TS 16V's dan raceklaar en nog een V6, alleen moeten die eigenaren hun licentie nog halen. Geen van de 155's is het zelfde en zullen ook niet in dezelfde klasse rijden.
Zo blijft er een leuke variateit en voor iedereen zijn er dan theoretische podium mogelijkheden
het is natuurlijk niet de bedoeling een klasse-indeling te maken naar eigen behoefte :wink: . Hoewel: een bertone klasse! Al 2 deelnemers tenslotte!

De DNRT filosofie is natuurlijk indeling naar rondetijden , echter voor publiek is een indeling naar model oid overzichtelijker, imho. Maar goed, daarom moeten we er ook even over brainstormen. Komen de 155-rijders straks ook naar de BBQ?

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5614
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: Squadra Italia 2009 ideenbus

di okt 21, 2008 10:40

Uiteraardt niet naar eigen behoefte, dat is logisch.
was ook grapje :wink: .. (voortgekomen uit vele jaren bemoeienis met Trofeo-regelement, waar net zo vaak technische wijzingen gedaan werden waar behalve voorsteller zelf bijna niemand anders iets aan had.)
Het moet voor iedereen met een Alfa of Fiat ongeacht het type, uitvoering, vermogen etc mogelijk zijn om mee te kunnen racen en te kunnen strijden met gelijkwaardige concurenten wat op de baan vanzelf wel gebeurd
ik heb ook een keer geruchten over een Fiat Mondial met kooi gehoord, maar dat is geloof ik doodgebloed.

mooi dat jullie naar de BBQ komen!
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
Michel vd Grinten
Guru
Guru
Berichten: 1235
Lid geworden op: vr mar 30, 2007 12:46
Locatie: In mijn iPhone

Re: RE: Squadra Italia 2009 ideenbus

di okt 21, 2008 10:53

Squadra Italia in klasses verdelen lijkt mij ook zeer goed zaak.
Ik denk alleen dat bv een standaard 75TS klasse of een andere gelijksoortige klasse niet verstandig is omdat je dan bv niks leuks meer aan je wagen kunt doen, terwijl je de auto wel wilt verbeteren mischien. Bandenkeuze moet denk ik ook vrij blijven.
Ik denk dat we eens moeten kijken naar rondetijden, vermogen etc. en op basis daarvan klasses bepalen, bv A-B-C-D
Als we dan als voorbeeld maatstaf het circuit van Zandvoort nemen, Waarbij:
Klasse A sneller rijd dan 2.05
Klasse B Tussen de 2.10 en 2.05
Klasse C Tussen 2.15 en 2.10
Klasse D Tussen 2.30 en 2.15
Wij komen in seizoen 2009 met een 155 V6.
Tevens hebben we 2 TS 16V's dan raceklaar en nog een V6, alleen moeten die eigenaren hun licentie nog halen. Geen van de 155's is het zelfde en zullen ook niet in dezelfde klasse rijden.
Zo blijft er een leuke variateit en voor iedereen zijn er dan theoretische podium mogelijkheden.
En een ander dingetje,
Website van Squadra-Italia moet veel beter up to date worden gehouden, want dat is nu :(
kalender, uitslagen, rondetijden etc.
Er worden diverse prachtige verslagen geschreven hier op het forum, dat hoort ook op de website! De klasse moet veel meer gepromoot worden!
Ik denk dat dit een excellente basis is voor de Si2009.
Ook dat van de website

En ik wilde ook graag naar de BBQ komen.

Gebruikersavatar
RoSolo
Member
Member
Berichten: 165
Lid geworden op: di jun 28, 2005 18:34
Locatie: Breda

Re: RE: Squadra Italia 2009 ideenbus

di okt 21, 2008 10:59


En een ander dingetje,
Website van Squadra-Italia moet veel beter up to date worden gehouden, want dat is nu :(
kalender, uitslagen, rondetijden etc.
Er worden diverse prachtige verslagen geschreven hier op het forum, dat hoort ook op de website! De klasse moet veel meer gepromoot worden!
website wordt door een bepaalde SI fan opgepakt 8)

mijn planning nu is om deze tijdens de BBQ te presenteren.

Mochten er nog ideen zijn hoor ik dat graag. Aan de onderstaande dingen heb ik zelf gedacht
Foto's / Verslagen / elke equipe zijn eigen pagina op de website / agenda / marktplaats
75 Racer te koop: http://forum.alfaclub.nl/viewtopic.php?f=12&t=72860" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5614
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: Squadra Italia 2009 ideenbus

di okt 21, 2008 11:13

links niet vergeten, en Marktplaats : gezocht, te koop, en ook gespot. Zuiver voor reesers, dus alles wat er niet hoort, ook subiet verwijderen.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4426
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

RE: Squadra Italia 2009 ideenbus

di okt 21, 2008 11:42

My 2 cents,

Is gezien de diversiteit van de auto's het niet handiger om net als bij wtcc de snelsten straf gewicht te geven en bijvoorbeeld start volgorde omdraaien om veld beetje bij elkaar te houden?
Gezien de opkomst lijkt een echte klasse indeling mij nog te vroeg.
Een bandenregelement lijkt me wel een goed plan. Ook een goed middel om veld beetje bij elkaar te houden en een setje toyo's r888 is goedkoper dan setje nieuwe slicks en soms ook beter dan oude slicks van een ander.
BBQ gepland eind januari, mooooi dan ben ik met verlof thuis!

Groeten,
DJ

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

RE: Squadra Italia 2009 ideenbus

di okt 21, 2008 12:28

Moet heel eerlijk zeggen dat het overzicht voor de toeschouwer (zelfs als je zoals ik ECHT geinteresseerd bent...) ver te zoeken is... en dan maakt het niet echt uit of er sjuultjes en 75's samen rijden...

De75's lijken allemaal op elkaar... en je moet al ECHT startnummers gaan onthouden om enigszins bij te houden wie er nou progressie maakt... idem met de Sjuultjes...

Een lastige... maar als je idd het startveld de omgekeerde volgorde geeft van de einduitslag EN de startnummers aanpast... dus nummer 1 uit de vorige race draagt ook nummer 1 in de volgende race... maak je het voor het publiek aanzienlijk duidelijker.. Zo is duidelijk de progressie in een race te zien...

De vraag is... of "men" dat zwaarwegend genoeg vindt...
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5614
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: Squadra Italia 2009 ideenbus

di okt 21, 2008 12:28

ahhh nee, geen gewichten. Moet je eigenlijk ook een basisgewicht hebben, en gaan wegen en al die ellende.. en de probeersels met grijs geschilderd piepschuim en zo...
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Terug naar “Racen - Algemeen”