Patrick
Guru
Guru
Contacteer: Website

Vrij driften op 24 januari.

do jan 08, 2009 11:44

Voor de drift-liefhebbers;

Ik ben er in ieder geval bij. :wink:

Ik heb de tekst van het mailtje dat ik ontving even hierheen gekopieerd. :wink:

WEEZE / NIEDERRHEIN: DRIFTEN OP DE SNELSTE EN MEEST SPECTACULAIRE BAAN OP SLECHTS 5
KM VAN DE NEDERLANDSE GRENS.

Zaterdag 24 januari aanstaande organiseren we weer een driftdag op Weeze
(Niederrhein). Deze dag is uitermate geschikt voor zowel de beginnende als de
ervaren (pro) drifter. Gelet op ervaring van de bestuurders én het type auto waarmee
u rijdt, wordt er in verschillende groepen gereden op zowel de baan als de
driftpaddock. Het driftparcours is maar liefst 1165 meter met korte en lange
bochten! Op de driftpaddock wordt een speciaal oefencircuit geprepareerd voor de
beginnende drifters. Veiligheid, plezier en zéér veel driftmeters tijdens onze
driftdagen, dat is waar het bij ons om gaat!

Inschrijfgeld;
Bij aankomst koffie met cake, in de pauze is er een lunch.
De rijtijden zijn van 09:00-12:00 en van 13:00-16:30.
De kosten bedragen € 170,- per auto en € 20,- voor een extra bestuurder (inclusief
lunch). Inschrijfgeld dient contant te worden voldaan bij inschrijving.

Aanmelden kan via: <mailto:raymond@lablank.demon.nl> raymond@lablank.demon.nl (E-Mail)

Vermeld hierbij je:
* Naam
* Voornaam
* Adresgegevens
* E-Mail adres
* Telefoon nummer
* Merk en type auto

* Wat is je niveau? Beginner/gevorderd/zeer gevorderd/Pro-drifter

Baanregelement:

• de baan wordt continu nat gehouden, dus bandenslijtage is minimaal.

• de driftauto mag MAXIMAAL 92 Dba produceren ,dit betekend originele uitlaat
• helm is verplicht voor zowel bestuurder als bijrijder
• maximaal 1 bijrijder
• alle ramen dienen gesloten te zijn en het is verplicht om gordels te dragen.
• respect voor de officials; volg de aanwijzingen strikt op
• bij het tonen van de gele vlag, dient de drift DIRECT afgebroken te worden. Bij
het niet opvolgen van de gele vlag, volgt eerst een waarschuwing, bij een 2de
overtreding: 1 uur pauze voor de bestuurder en auto. Bij een 3de overtreding word je
vriendelijk verzocht het terrein te verlaten
• respect voor de andere drifters en dan met name het materiaal. Twin driften mag
alleen als dat is overlegd met zowel beide drifters als de baancommissaris die te
vinden is bij de ingang van de “pitsstraat”.
• Burn-outs en donuts draaien is niet toegestaan; Snelheid in de paddock, pitlane en
op de startgrid is maximaal 15 km/h

Reglement hangar en de parkeerplaats:
Parkeer zo economisch mogelijk. Een plastic zeil onder de driftauto is verplicht. In
de overdekte hangar is stroom en water aanwezig.

Huren van geprepareerde driftauto’s:
Er is de mogelijkheid ZELF via Piet en Peter Molenaar driftauto's te huren. (Piet
072-5740859 - Peter 06-20321518)

Vrienden, kenissen

Heb je nog vrienden, kennissen of familie leden die ook graag willen (leren)
driften, stuur ons dan een e-mail met hun gegevens of laat ze contact opnemen met
Raymond.

Routebeschrijving:
A73-------A77------A57 (Duitsland)
Afslag Weeze-Niederrhein (*)
Onderaan afslag RECHTSAF richting Niederrhein (*)
Na 4000 meter kruispunt RECHTSAF richting Niederrhein (*)
Na 1800 meter LINKSAF richting Niederrhein (*)
Na 1000 meter RECHTSAF (Grootestrasse) richting BAAL / WELL (deze afslag is belangrijk)
Na 3400 meter LINKS afslaan, na 200 meter door poort; na poort RECHTSAF

Voor verdere informatie kun je contact opnemen met: Raymond Blankenaauw Tel:
(+31)(0)6-22241442 E-Mail: <mailto:raymond@lablank.demon.nl>
raymond@lablank.demon.nl

Met vriendelijke groet,

Yelmer Buurman & Raymond Blankenaauw

Afbeelding

Patrick.
Don Bubbles! = Patrick.

Teveel Alfa's, een mid-life Harley, en veel te weinig tijd....

.

ErwinV6

RE: Vrij driften op 24 januari.

vr jan 09, 2009 10:59

Altijd dit soort dingen organiseren op zaterdagen :evil:
Viel spass :wink:

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Vrij driften op 24 januari.

vr jan 09, 2009 11:03

Wanneer dan?Op woensdagmiddag als je vrij bent van school?? :twisted: :lol:
Denk dat toch de meeste mensen vrij zijn/tijd vrij kunnen maken op de zaterdag of zondag...(geldt btw voor mij ook niet helaas.)

Grtz,fRank

Patrick
Guru
Guru

vr jan 09, 2009 11:17

Wanneer dan?Op woensdagmiddag als je vrij bent van school?? :twisted: :lol:
Denk dat toch de meeste mensen vrij zijn/tijd vrij kunnen maken op de zaterdag of zondag...(geldt btw voor mij ook niet helaas.)

Grtz,fRank
Het gaat om prioriteiten stellen 8) Als mensen zeggen dat ze geen tijd hebben, dan delen ze hun tijd verkeerd in. :wink:
Ik kan zelf ook niet elke dag dat ik zou willen gaan hoor. De zaterdag is bij ons in verhouding wel de makkelijkste dag om
eventueel in te plannen als vrije dag, maar wij verkopen dan ook geen meubelen....... :biggrin:

Op zondag driften op Niederrhein is niet mogelijk vanwege de "sontagsruhe". Dat is bereikt door tegenstanders
van het vliegveld (waar de driftbaan bijhoort). Van die aardige grune milieuterroristen :sick:
Die werken op zaterdag nooit!

Erwin, doe eens gek! Probeer een keertje te komen. Petje 75 komt ook met regelmaat "vegen", dan kun
jij toch niet achterblijven? :blue_lol:

Patrick.
Don Bubbles! = Patrick.

.

ErwinV6

vr jan 09, 2009 13:52

@Patrick, dat wordt me een te duur dagje ik moet nl. de kost verdienen op zaterdag!
Papenburg is altijd zondags en komt me daarom beter uit helaas...........

Patrick
Guru
Guru

vr jan 09, 2009 15:04

@Patrick, dat wordt me een te duur dagje ik moet nl. de kost verdienen op zaterdag!
Papenburg is altijd zondags en komt me daarom beter uit helaas...........
Snap ik ook wel hoor :wink: Het zou alleen wel eens leuk zijn je eens op Niederrhein te
kunnen begroeten met dat 75 kanon.
Naar mijn idee rijden er te weinig Alfa's op deze dagen, en daar ben ik zelf ook debet aan :oops:
Jouw 75 zou al die BMW rijders "even achter de oren doen krabben" onder het motto; zo kan het dus ook. :wink:
Incidenteel rijden we ook wel eens op een doordeweekse dag, ik zal je tippen wanneer.

Patrick.
Don Bubbles! = Patrick.

.

Petje 75
Advanced Member
Advanced Member

vr jan 09, 2009 15:34

"Vegen" kon Erwin toch al beter, heeft ie al bewezen of niet dan a.s. papie :wink:
Enne werken op zaterdag is niks mis mee, bijna 15 jaar lang gedaan, nu doe wij bijna geen particulieren(gelukkig?) meer dus kan ik zaterdags wat meer prive tijd inplannen.
Papenburg is overigens wel leuker omdat je veel meer rijtijd en ruimte hebt, het is alleen wel duurder en verder weg

ErwinV6

vr jan 09, 2009 18:37

Kijk dit kun je met een 75 :lol:

Verwijderd en nog een x geplaatst maar werkt nog niet :cry:
Laatst gewijzigd door ErwinV6 op vr jan 09, 2009 20:09, 3 keer totaal gewijzigd.

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr jan 09, 2009 19:07

Misschien gaan wij met een Kadettje turbo.. kunnen we die BMW's ook wel mee om de oren vegen denk ik. :P

Is trouwens goeie handel volgens mij die driftdagen. 170 euro per auto.... heb uit betrouwbare bron gehoord dat het huren van dat stuk ongeveer iets van 1200 euro kost per dag. Laatste keer dat ik er was waren er zeker wel 30 auto's... :? Het meeste "personeel" waren nog vrijwilligers ook toen.
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Patrick
Guru
Guru

vr jan 09, 2009 19:50

heb uit betrouwbare bron gehoord dat het huren van dat stuk ongeveer iets van 1200 euro kost per dag.
Het meeste "personeel" waren nog vrijwilligers ook toen.
Vooropgesteld, ik heb niets met de organisatie vandoen en ben op geen enkele wijze betrokken bij de uitvoering van de driftdag.
Zo, dat is eruit :wink:

Wat ik wel weet is dat, als jij deze baan een dag kunt huren voor 1200 Euro, de organisator direct zaken met jou gaat doen.
Voor dat bedrag maakt de eigenaar (Quote 500, in de top honderd :whistle: ) de poort nog niet eens open.
Wat de betreft de baancommissaris, de driftdocenten en de vlaggers, dat zijn géén van allen vrijwilligers, al deze mensen worden correct
betaald conform de daarvoor geldende regels. Verzekeringstechnisch is het anders simpelweg niet te realiseren.
Er gelden namelijk Duitse wetten rond het circuit en die zijn niet mals.

Bij aankomst koffie, thee en cake, tijdens de lunch soep (mét ballen) verse broodjes kaas / ham / ei , saté, en diverse warme gerechten,
frisdranken de hele dag door en ga zo maar door, alles inclusief.
Jij gaat mij toch niet met droge ogen vertellen dat het dan duur is? Ga maar eens naar Zolder / Papenburg of Zandvoort.
Daar sta je veelal buiten te sleutelen, je krijgt niets te eten / drinken, en het is voor ons (en voor jou ook) een pokkeneind rijden om er te komen.

Samengevat; met jouw uitlatingen in dit topic doe je de organisatie van deze superdriftdagen een beetje tekort, en dat vind ik niet terecht.

Patrick.
Don Bubbles! = Patrick.

.

ErwinV6

vr jan 09, 2009 20:08

Laatst gewijzigd door ErwinV6 op vr jan 09, 2009 20:57, 2 keer totaal gewijzigd.

Petje 75
Advanced Member
Advanced Member

vr jan 09, 2009 20:17

En ik maar denken dat het aan m'n appeltje ligt, kan de link ook niet kopiëren en dan openen :cry:
Hulde voor uw betoog Patrick, weer typisch nederlands om alleen maar te denken dat een organisatie op zoiets volledig binnenloopt en er rijk van wordt.....
Eenvoudige rekensom: 30 x 170 euro - 1200 euro huur(fictief) - 500 euro eten en drinken is nog steeds een mager resultaat als je het door 15 man moet delen, 266 euro de man hiep hiep wat worden we rijk....... :?

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr jan 09, 2009 20:18

heb uit betrouwbare bron gehoord dat het huren van dat stuk ongeveer iets van 1200 euro kost per dag.
Het meeste "personeel" waren nog vrijwilligers ook toen.
Vooropgesteld, ik heb niets met de organisatie vandoen en ben op geen enkele wijze betrokken bij de uitvoering van de driftdag.
Zo, dat is eruit :wink:

Wat ik wel weet is dat, als jij deze baan een dag kunt huren voor 1200 Euro, de organisator direct zaken met jou gaat doen.
Voor dat bedrag maakt de eigenaar (Quote 500, in de top honderd :whistle: ) de poort nog niet eens open.
Wat de betreft de baancommissaris, de driftdocenten en de vlaggers, dat zijn géén van allen vrijwilligers, al deze mensen worden correct
betaald conform de daarvoor geldende regels. Verzekeringstechnisch is het anders simpelweg niet te realiseren.
Er gelden namelijk Duitse wetten rond het circuit en die zijn niet mals.

Bij aankomst koffie, thee en cake, tijdens de lunch soep (mét ballen) verse broodjes kaas / ham / ei , saté, en diverse warme gerechten,
frisdranken de hele dag door en ga zo maar door, alles inclusief.
Jij gaat mij toch niet met droge ogen vertellen dat het dan duur is? Ga maar eens naar Zolder / Papenburg of Zandvoort.
Daar sta je veelal buiten te sleutelen, je krijgt niets te eten / drinken, en het is voor ons (en voor jou ook) een pokkeneind rijden om er te komen.

Samengevat; met jouw uitlatingen in dit topic doe je de organisatie van deze superdriftdagen een beetje tekort, en dat vind ik niet terecht.

Patrick.
Patrick,

als het echt zo georganiseerd is als jij vertelt dan neem ik alles terug. :oops:

Mijn ervaring was minder positief :( . Maar het kan goed zijn dat dat een heel andere organistaie was? Was in ieder geval met de hangar en lunch ( paar broodjes en blikjes, zeker niet veel.)en op dezelfde baan. ben er begin dit jaar of eind vorig jaar met vrienden geweest en heb toen ook enkele kennissen gesproken die mee deden, zij waren wat negatief en hadden meer verwacht. De organisatie waren grotendeels vrijwilligers, werd op een gegeven moment ook aan ons gevraagd of we wilden vlaggen. :?

Zolder en Zandvoort zijn trouwens echte circuits, niet een overtollig stuk asfalt, zal ook wel in de prijs schelen :wink: . het is al veel vaker verhuurd geweest, oa aan de Subaru-club, en die betaalden toch echt dergelijke bedragen... Hoe het met die Duitse wetten zit weet ik niet maar deelname is meestal toch voor eigen risico? Als het een officieel circuit was zou er bv ook brandweer en ambulance aanwezig moeten zijn bij autosport evenementen.

Maar goed, als de organisatie alles zo goed voor elkaar heeft met de catering e.d. is het wel wat meer waard en heb ik misschien wel iets te snel boe geroepen... :( ik ben benieuwd of de Kadett op tijd klaar is om mee te doen, dan zullen we het wel zien.

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr jan 09, 2009 20:24

En ik maar denken dat het aan m'n appeltje ligt, kan de link ook niet kopiëren en dan openen :cry:
Hulde voor uw betoog Patrick, weer typisch nederlands om alleen maar te denken dat een organisatie op zoiets volledig binnenloopt en er rijk van wordt.....
Eenvoudige rekensom: 30 x 170 euro - 1200 euro huur(fictief) - 500 euro eten en drinken is nog steeds een mager resultaat als je het door 15 man moet delen, 266 euro de man hiep hiep wat worden we rijk....... :?
Toch leuk verdient aan je hobby? :?

In mijn ervaring was het meer iets als 30x170 euro - 1250 euro huur, - 250 euro eten en dan delen door een man of 5. 720 ero de man.... :roll:

Groetjes een typische nederlander. :wink:

Petje 75
Advanced Member
Advanced Member

vr jan 09, 2009 22:02

Volgende keer dus driftdag georganiseerd door giuliettaevo?
Ik ben graag van de partij :lol:

Terug naar “Racen - Algemeen”