Alfa Nord
Guru
Guru
Contacteer: Website

75 Race spullen te koop: VERKOCHT!

di jul 28, 2009 17:26

Mijn 75 Turbo racer gaat hierbij te koop, compleet of in onderdelen. Twin Spark koets (met werk op de bekende plekken) met OMP schroefkooi.1.8 Turbo blok met Evo spruitstuk (ex. Douwe Heida), zelfbouw frontmounted intercooler en inlaatspruitstuk. Goed voor rond de 250 PK. Blok is heel fris en is compleet met originele kabelboom/ECU`s. Het was eigenlijk de bedoeling om er een Kdfi set op te maken maar daar heb ik nog geen tijd voor gehad. Compleet Intrax onderstel (geen RS) met externe reservoirs. AP remsysteem vóór met 304 mm. schijven. Heb net nog een set nieuwe schijven en Carbone Lorraine blokken gekocht, zitten er dus ook bij. Gereviseerde TS bak met nieuwe koppeling zit er onder. Ook nog een achteras met camber/toespoor en wattstangen met uniballs. Verder nog wel het één en ander aan leuk spul. Momenteel heb ik alle bekabeling eruit liggen om nieuwe te maken (dashboardbekabeling), dus een paar draadjes trekken, metertjes monteren en hij kan rijden.
Complete auto mag weg voor 3.950 euro.

Hieronder de prijzen voor losse onderdelen:

Rolkooi OMP(zwart gelakt): 200 euro
Intrax onderstel: 1.000 euro
AP remklauwen/schijven 1.250 euro, incl. nieuwe remblokken en schijven! (schijven kosten 600 euro per set)
motorblok helemaal compleet met toebehoren: 1.500 euro. (echt snel blok, had laatst met 0,6 bar druk 180 PK op de achterwielen, normale druk is 1,2 bar!!)
gereviseerde TS bak met standaard sper (25%): 350 euro
kevlar motorkap, weegt 1.100 gram!! : 300 euro
30 mm. stabi met uniballs en setje casterstangen met kogels: 250 euro
Achteras met camber en iets toespoor en 20 cm. breder incl. SZ centerkogel en race wattstangen met uniballs: 400 euro
Laatst gewijzigd door Alfa Nord op wo aug 05, 2009 18:27, 2 keer totaal gewijzigd.

Mathijs
Member
Member

RE: 75 Race spullen te koop: AP remmen, Intrax onderstel enz

di jul 28, 2009 19:56

Hey Richard...Ik zou toch die kooi van je kopen?......Dus PB :wink:

aso69
Advanced Member
Advanced Member

di jul 28, 2009 20:41

wat doet die racert over een rondje zandvoort?

AlfaGTV
Junior Member
Junior Member

di jul 28, 2009 20:48

PB'tje
De Alfa's:
75TB(racer), 3.0 V6 QV, 1.8Imola, 2.4TD. Alfa GTV 2.0 TB en TS(racer). Alfa 155 v6 24V(racer). Alfa 166 3.0 24v

Alfa Nord
Guru
Guru

di jul 28, 2009 22:16

Heren, het liefst verkoop ik hem natuurlijk compleet maar ik heb ook al veel interesse in de losse delen. Ik wacht even een paar dagen af om te kijken of iemand hem compleet wil, zo niet biedt ik alles los aan. @Aso69: huidige configuratie nog niet mee gereden, ik schat (ligt natuurlijk ook aan afstellingen onderstel en de gebruikte turbodruk) rondjes van 2.03/2.04. Nogmaals, hangt van heel veel factoren af natuurlijk. Kan ook sneller maar dan is de motor eerder stuk :lol: . Heb er ook nog een doorgezette achteras met iets toespoor bij bedenk ik me net, incl. wattstangen met uniballs. Even de vele reacties voorzijnde over reden verkoop: ik ga in een andere klasse rijden. Ik mis de competitie in de SI/Alfa Challenge, racen betekend voor mij dat iedereen in het zelfde autootje rijdt en dan kijken wie er het snelst is. Maakt dan niet uit welk embleempje er op staat, als het maar geen verkeerdwielaandrijving heeft :wink: Als er morgen een 75 TS Cup opgezet word (iets waar ik al jaren voor pleit) ben ik de eerste die meedoet. Maar dat geneuzel met de ene auto 3000 PK en de ander 100 gaat in mijn ogen nergens over, dat is geen pure autosport. Kijk bv. eens naar het DSC, mannen met te veel geld en niemand (op een paar uitzonderingen na) die een deuk in een pakje boter rijdt. Let wel, dit is mijn mening, hoef je het niet mee eens te zijn. Wat wij altijd doen (groepje vrienden, waaronder zeer goede rijders) is b.v iedereen op dezelfde kart laten rijden met gewicht zodat iedereen dus het zelfde gewicht heeft. Of in een auto op het circuit, iedereen in dezelfde auto laten rijden. Als je dus op die manier wilt racen zul je dus in een cup klasse moeten rijden waar alle auto`s gelijk zijn en waar de coureur het verschil maakt. Dus het heeft niets met Alfa te maken maar er is geen Alfa cup klasse helaas, dus dan maar wat anders. Competitie, daar draait het om!

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di jul 28, 2009 23:47

E30 Cup? :lol:

ieder zijn plezier! Natuurlijk jammer dat je geen Alfa meer gaat racen maar dat is natuurlijk jouw eigen keuze die ik daarom ook respecteer. 8)

Allemaal het zelfde materiaal, dan kun je wel zien wie de betere coureur is. :)

Ik vind juist het feit dat bij de SI alles zo verschillend is wel leuk, maar ik ben dan ook maar een toeschouwer. kan me goed voorstellen dat het minder leuk racen is.

In ieder geval veel plezier met het volgende project! :P
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Michel vd Grinten
Guru
Guru

wo jul 29, 2009 01:16

Kom op mannen, dat Intrax onderstel is een must voor de Si'er! Daar ga je zo seconden sneller door per ronde!
Die remmenset doet ook wonderden!!!! Doen!

aso69
Advanced Member
Advanced Member

wo jul 29, 2009 07:49

en hij kan 2;03/04 en das best snel voor die paar knaken!!
maareh wat heeft ie wel voor tijden gereden? en wat was er toen anders?

Geert Ploeger
Advanced Member
Advanced Member

Re: RE: 75 Race spullen te koop: AP remmen, Intrax onderstel

wo jul 29, 2009 08:47

Als er morgen een 75 TS Cup opgezet word (iets waar ik al jaren voor pleit) ben ik de eerste die meedoet. Maar dat geneuzel met de ene auto 3000 PK en de ander 100 gaat in mijn ogen nergens over, dat is geen pure autosport.
Volledig mee eens. SI is appels tegen peren laten racen. Erg leuk, maar gaat natuurlijk eigenlijk nergens over.
Heb deze gedachte overigens zelf ook meermalen gehad. Ben dus erg benieuwd wat je gaat rijden (BMW waarschijnlijk) en hoe die klasse bevalt.. Ik PB je nog wel even tzt.
Sorry, nu weer verder ontopic 8)

Alfa Nord
Guru
Guru

wo jul 29, 2009 10:42

Ik ga inderdaad BMW rijden (want achterwielaandrijving, zoals het hoort) en wel in de BMW 325i Aprisco Cup (voorheen Ziengs Cup). Echt een leuke klasse, allemaal het zelfde materiaal en low budget, immers je mag simpelweg niks aan die auto`s veranderen. Het pakket wat je moet kopen bestaat uit een rolkooi, een ATS onderstel, set nieuwe wielen met nieuwe semislicks, deurplaten, achterspoiler(lelijk maar verplicht) en wat bussen voor de wielophanging. Verder mag je de motor chippen naar 210 PK, wordt iedere keer gecheckt op de rollenbank. Voor de rest mag je niks veranderen aan de auto en iedere auto moet incl. rijder 1300 kg wegen. Dus met vrij standaard auto`s toch 2.04 rijden, ik zeg leuk!
Nogmaals, het liefst deed ik dit met een Alfa natuurlijk. Als er meer mensen zijn die samen met mij iets van een 75 Cup op willen starten hoor ik het graag. Een licht aangepaste 75 TS of V6 is ook al fijn om mee te racen, onderstel en remmen licht aanpassen en gaan. Kan echt goedkoop! Het gaat dan niet om de spectaculaire rondetijden, al zul je maar 2.15 rijden, het gaat dan ergens om.
Ik zal de BMW emblemen vervangen voor Alfa emblemen :lol:

Alfa Nord
Guru
Guru

wo jul 29, 2009 10:46

en hij kan 2;03/04 en das best snel voor die paar knaken!!
maareh wat heeft ie wel voor tijden gereden? en wat was er toen anders?
Toen reed ie 2.12 met een standaard TS motor en een verkeerd afgesteld onderstel. Wat anders was dat ie zo`n 100 PK minder had :lol:

Dennis de Rooy
Advanced Member
Advanced Member

wo jul 29, 2009 11:52

Als er meer mensen zijn die samen met mij iets van een 75 Cup op willen starten hoor ik het graag.
Ik ben bang dat we die boot gemist hebben. Dat had wat kunnen worden als we dat met de opstart van SI hadden gedaan, nu zijn er al teveel (verschillende) auto's klaar en is het te kostbaar voor de doorzetters om die auto weer om te bouwen naar bijv. een TS cup. Ben er altijd voor geweest en met doorduwen had het misschien iets kunnen worden (neem niemand iets kwalijk). Ik word jaloers als ik naar de E30 of E36 cup kijk, wat een gevechten op de baan! Maar nog net niet jaloers genoeg om mijn 75 weg te doen en een BMW te kopen ;)

Door het gebrek aan competitie ben ik mijn auto om gaan bouwen naar een challenge auto en door een reeks stuurfouten veel schade gereden. Nu staat ie met schade in de hoek en met een nieuw huis en een kleine op komst zit racen er voorlopig niet in. Achteraf is een koe in zijn kont kijken, maar het had mooi kunnen zijn...
'81 GTV6 3.0 QV
'91 75 TS RACER
'92 164 QV

Alfa Nord
Guru
Guru

wo jul 29, 2009 12:10

Waar zit de competitie in de Challenge dan? Het is nu iets beter aan het worden, de Twin Sparks van Marc Seesing, Verhoog enz. zijn redelijk aan elkaar gewaagd maar niet gelijk. Het is een mooie klasse hoor, mooi materiaal en er wordt goed gereden maar competitie?

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo jul 29, 2009 12:59

Richard, dat compettieprobleem zit in bijna elke klasse. ook als op papier de auto`s gelijk zijn, zijn er toch altijd mensen die binnen die grenzen (??) er meer uit weten te peuteren dan een ander. Kijk maar naar de 944`s, de E30`s ook trouwens, de volvo`s. Competitie komt ook daar voornamelijk met de aantallen, dus omvang startvelden..

Jammer dat je gaat, om die reden (zo vaak hadden we je nog niet gezien helaas.. :wink: )
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

ErwinV6

wo jul 29, 2009 15:17

Als ik dit verhaal lees moet ik eerlijk gezegd een beetje lachen.
De perfecte klasse bestaat niet, in iedere merkenklasse wordt gerotzooid van heb ik jou daar, om jou als deelnemer gefrustreerd achter te laten na een weekend.
Bv. in de Cliocup allemaal gelijkwaardig materiaal NOT :? ja maar de motoren zijn verzegeld ja dus? ken verschillende teams die gewoon de zegeltangen hebben laten namaken :lol:
Heb altijd gekart met 125cc schakelkarts op nationaal niveau, mijn blok was door iemand van KTM Nederland getuned en toch kregen bepaalde gasten het voor elkaar om mij op het rechte stuk fluitend voorbij te rijden........ :? legaal? NOT
In de Squadra Bianca werd de boel beflikkerd van heb ik jou daar en ook in die BMW Cup is dat zo.
Ik vraag me af wat erger is, door een sowieso snellere auto voorbij gereden worden, of een op papier dezelfde auto, die jou op plekken voorbij komt waar dat eigenlijk helemaal niet kan!
Overigens ben ik niet zo onder de indruk van de snelheid van die E36's maar dat terzijde :wink:
Dat alles is voor mij dan ook de reden dat ik niet meer aan het racen ben........................

Terug naar “Racen - Algemeen”