Mathijs
Member
Member

Kuipstoelen: graag jullie mening

ma sep 14, 2009 20:14

Heren,

Ik sta op het punt om een paar kuipstoelen aan te schaffen omdat ik mijn 75 na trackday/dailydriver racer (matheeser :P ) om ga bouwen. Daarmee wil ik graag van jullie ervaring gebruik maken. De maat van de stoelen ( gaat om 2 stuks) is

breedte zitting 50 cm
diepte zitting 50 cm
breedste deel van de rug 58 cm
totale hoogte 1 m

Gaat dit passen in de auto?

Ik ben zelf rond de 1.80 lang en wil ook nog een klein beetje fatsoenlijk kunnen zitten. De auto wordt nameljik eerst ook nog als daily driver gebruikt. Wat is jullie mening?

Groet Mathijs
Laatst gewijzigd door Mathijs op di sep 15, 2009 20:46, 2 keer totaal gewijzigd.

Andretti Molletti

RE: Kuipstoelen: graag jullie mening

ma sep 14, 2009 21:54

Moet wel heel vreemd gaan wil een stoel niet in een riante 75 passen hoor.
Je kan evt met een oortjes stoel wat tegen de rolkooi aankomen maar dat is zelden het geval.

Belangrijker is of je er zelf lekker in zit? En lekker is dan goed rechtop en stevige steun vd zijkanten.

En Dreeser is een contradictie van mijn naam " Dre" en de verbastering "reeser" Jouwes zou dan Matheeser moeten heten :wink: :lol:

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

ma sep 14, 2009 22:24

Mathijs,

Gezien jouw postuur verwacht ik ook geen problemen. Gewoon een stoel uitzoeken waar je lekker in zit.
Zal neerkomen op een M model en die passen wel in een 75. Groter kan wel krap worden, zeker als er ooren aan de stoel zitten.
Is ook erg belangrijk dat de gordels goed uitkomen over je schouders en heupen maar gezien je postuur zal dat ook vanzelf wel goed komen.
Lichte stoel is ook leuk maar de meeste betaalbare stoelen wegen rond de 7 kilo. Voor een stoel van 5 kilo betaal je een klap geld meer die je veel effectiever aan andere zaken kan besteden.

Gr,
DJ

Mathijs
Member
Member

di sep 15, 2009 20:43

@ dre: Huh!!!! Wahahahhaha wat grappig. En ik meende dat dreeser voor race auto voor op de weg betekende :twisted: hahaahha maar goed... Veranderd. Dank voor je reactie.

@DJ: Dankje voor je reactie kerel. En 7 kg is idd goed. Het hoeft niet een fullblown racer te worden zoals die van jouw :wink: Wanneer er een rolkooi enzo inzit kom ik hem een keer showen :lol:

Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

Re: RE: Kuipstoelen: graag jullie mening

di sep 15, 2009 20:55

En ik meende dat dreeser voor race auto voor op de weg betekende
Haha, nee, racers voor op de weg heb je wel meer, maar de Dreeser is echt uniek...

Terug naar “Racen - Algemeen”