di apr 12, 2011 22:13
Het is geen sequentiele bak maar aangepaste rechte vertanding met een andere verhouding. Wellicht dat rijders die later een 156 Cup hebben gekocht dachten dat het wel zo was en de versnelling er steeds in rammen, tja dan gaat ie kapot. De originele Cup spec was ook maar 180pk. Wat ik wel heb gezien is dat bv later met 17 inch wordt gereden en dan is de verhouding zoek. Zou je dus een andere eindoverbrenging erop moeten zetten als je dat wilt doen. Die sper was iets van Fiat maar ik weet zo niet welke. Zou eens moeten vragen aan diegene die er problemen mee hadden maar het was iets dat de plaaten er tussen uit schieten of zo, wellicht dat de bouten breken, weet het echt niet. Het zit buiten de bak zelf waardoor ook een verkorte aandrijfas gebruikt wordt. Let wel, ik heb de klok horen luiden maar de klepel weet ik zo niet te hangen. Toen ik zelf in de 156 Cup reed waren er geen gebreken mee. Revisie tandwielen worden inmiddels weer aangeboden door JS. Deze bak die ik aanbied heeft weinig echte competitie meegemaakt, dus 1 jaar in de Pearl Challenge en daarna wat evenementen, maar ook niet veel. De 156 Cup waar deze bak uit komt heb ik zelf ook, die wordt nu opgeknapt voor de verkoop. De bak verkoop ik om deels de revisie van de motor te bekostigen!
147 Cup 3.2V6, Bertone GT Veloce Gr. II