Niksanders
Member
Member

Vragen Alfa Control achterruit verwarming

za feb 02, 2013 20:39

Beste Mensen,

Ik zit met een aantal vragen, momenteel ben ik bezig met het uitdunnen van mijn kabelboom voor mijn alfa 75 die voor circuit gebruikt gaat worden.
De alfacontrol deed het prima voordat ik begon met uitdunnen. Nu verliep dit allemaal goed totdat ik dacht dat ik wel de schakelaars van mist voor en achterlicht kon verwijderen (deze deden het namelijk niet toen ik de auto destijds gekocht heb). Alle kabels van de schakelaars netjes gevolgd en weggeknipt.... maar nu heb ik een probleem dat de arc een schitterende knipperende kerstboom is geworden.

Nu de vragen:
1. Bij het weghalen van de schakelaars kwam ik bij de arc terecht en heb deze dus afgeknipt (achteraf gezien beter niet kunnen doen). Nu heb ik geprobeerd om de schakelaars terug te plaatsen maar ik kom niet met de kleuren van de kabels uit. Dus ik zou graag willen weten waar de blauw-witte en grijs-zwarte kabel voor is, zoals te zien is op de foto van het arc kastje?

Afbeelding
Afbeelding

2. De kabels van het mist voor en achterlicht waren met elkaar verbonden, blauw-wit op paars. Is dit normaal? Wie kan mij vertellen waar de blauw-witte, paarse en grijs-zwarte kabel voor zijn?

Afbeelding

3. Een optie zou ook kunnen zijn om de gehele arc te verwijderen, is hier een topic over te vinden (kon het namelijk met de search niet vinden)? de auto staat en blijft op kenteken. Is dit goed te doen of kan ik daar beter niet aan beginnen en wat zou ik moeten aanpassen om wel door de apk te komen?

4. Kan ik op een of andere manier meten of de achterruit verwarming goed is aangesloten/het doet? hoe zijn de kabels en schakelaar te verwijderen als ik deze niet wil gebruiken (in de toekomst wordt de achterruit vervangen door lexaan)

Heel erg bedankt alvast en ik hoor het graag!
Groeten,
Nick

_Pieter_
Guru
Guru

RE: Vragen Alfa Control achterruit verwarming

zo feb 03, 2013 17:00

Ik zou even het schema van de ARC erbij pakken, gewoon ff Googlen, het werkplaatshandboek staat wel ergens online. Staat n nuttige pagina in met alle ARC stekkers en wat elke draad doet.
Afgezien van het kwijtraken van je olieniveau waarschuwing kan je ARC er zonder veel gedoe tussenuit.
Levert ook weer wat betrouwbaarheid op. Wat er niet is, kan niet stuk.
Wel loopt er een hoop doorheen (laadstroom, dimlicht, remlicht) dus wel even schema raadplegen, nadenken en aanpassen voordat je de kniptang pakt. Het beste ff het hele dashboard eruit, kan je er het beste bij en de draden mooi inkorten.
Ik zou trouwens eerst er voor zorgen dat je een relais maakt voor de brandstofpompen, en dan pas de ARC er uit als ik zou kiezen hoe de boel te verbeteren.
Succes, groet Pieter
SCARB # 4710

Niksanders
Member
Member

ma feb 04, 2013 10:01

Hoi Pieter,

Ik heb het werkplaathandboek gevonden. Wel ff schrikken zeg als je die schemas ziet! :shock:
Maar ik heb het grotendeels ontcijferd. Ik kan alleen nog niet achterhalen waar de grijs-zwarte kabel op de arc voor is (zie foto)
Er staat bij dat deze naar de G84 gaat en dat is de ''console cable connector''?
Als iemand weet wat dit is ben ik erg geholpen. :D

Bedankt alvast.

_Pieter_
Guru
Guru

Re: RE: Vragen Alfa Control achterruit verwarming

ma feb 04, 2013 11:15

Hoi Pieter,

Ik heb het werkplaathandboek gevonden. Wel ff schrikken zeg als je die schemas ziet! :shock:
Maar ik heb het grotendeels ontcijferd. Ik kan alleen nog niet achterhalen waar de grijs-zwarte kabel op de arc voor is (zie foto)
Er staat bij dat deze naar de G84 gaat en dat is de ''console cable connector''?
Als iemand weet wat dit is ben ik erg geholpen. :D

Bedankt alvast.
Naast het electrische schema (echt schrikken en een giga puzzelstuk) is er ook een "lekenoverzicht" met afbeeldingen van de ARC box, waarbij er bij elke stekker de pinout is aangegeven.
Die heb ik gebruikt om de ARC box er tussenuit te halen. Hieronder een foto ervan, komt uit een Engels werkplaatshandboek.
Ik heb er al eea op gekrabbeld voor de uitbouw van de ARC doos, het enige wat op mijn ARC niet overeen kwam was de voeding van de mistlichten, dat bleek de "extra stop" te zijn.
Ook de uitputs (de 2 mistlicht draden) klopten niet, wellicht dat er een ontwerpverandering is geweest in de jaren.
Maar om op je vraag terug te komen:

- blauw-wit is de voeding van je mistlampen,
- zwart-grijs is de handrem schakelaar.

Met dit schema moet het helemaal gaan lukken!

Afbeelding
SCARB # 4710

Niksanders
Member
Member

ma feb 04, 2013 11:25

Ahh kijk dat overzicht stond niet in het pdf bestand dat ik heb gevonden.
Super bedankt Pieter! ik ben er nu achter dat de grijs-zwarte naar de zekering kast gaat.
Vanavond eens ff proberen!:D

Terug naar “Racen - Algemeen”