Pagina 1 van 1

Video 12 juni 2016 SI

Geplaatst: wo nov 30, 2016 21:57
door Niels
In het kader beter laat dan nooit....

Race 2 onboard, incl de crash van Roy :cry:

Gestart van P22, en ondanks een probleempje met de koppeling met terug schakelen naar P1 :mrgreen:

https://youtu.be/OJQnmGsPjus

Re: Video 12 juni 2016 SI

Geplaatst: do dec 01, 2016 10:38
door GTA287PK
Het is toch wel een GroteMannen auto geworden Niels, ondanks de WWD.. :mrgreen: En heb je nog ruimte op de schaal van je toerenteller over ? Tot hoever gaat die eigenlijk ??

Serieuze vraag: een sequentiële bak heeft natuurlijk geen "vrij" die je kunt inleggen bij tussengassen zoals een conventionele bak. Ik meen te merken dat je vooras iets neigt tot "blokkeren" bij hard aanremmen/meerdere verzetten terugschakelen (Tarzan). Zou je auto niet iets minder "doodvallen" als de electronica voor tussengas/match revving zou zorgen ? Is dat in te programmeren, of hoe werkt dat eigenlijk bij een sequentiële bak ? Hoe reageert de auto nu als je met (nog iets) remmen/terugschakelen al in een bocht zit ?

Re: Video 12 juni 2016 SI

Geplaatst: do dec 01, 2016 11:58
door Ron Gta
Mooi Niels!

Re: Video 12 juni 2016 SI

Geplaatst: do dec 01, 2016 15:58
door Niels
Het is toch wel een GroteMannen auto geworden Niels, ondanks de WWD.. :mrgreen: En heb je nog ruimte op de schaal van je toerenteller over ? Tot hoever gaat die eigenlijk ??

Serieuze vraag: een sequentiële bak heeft natuurlijk geen "vrij" die je kunt inleggen bij tussengassen zoals een conventionele bak. Ik meen te merken dat je vooras iets neigt tot "blokkeren" bij hard aanremmen/meerdere verzetten terugschakelen (Tarzan). Zou je auto niet iets minder "doodvallen" als de electronica voor tussengas/match revving zou zorgen ? Is dat in te programmeren, of hoe werkt dat eigenlijk bij een sequentiële bak ? Hoe reageert de auto nu als je met (nog iets) remmen/terugschakelen al in een bocht zit ?

Haha, zozo en dat uit jou mond :twisted: :mrgreen: Valt mee toch de toeren? Maar draai nagenoeg 8000 toeren.

Het '''probleem'' met remmen in deze video komt eigenlijk door de koppeling. Na de code 60 bleef het pedaal regelmatig plakken met name bij de tarzan wanneer ik terug naar 2 ga. Hij komt dan ''vertaagd'' omhoog en dus ook het remmen van de motor, niet echt optimaal.

Verder is er op deze manier (als de koppeling wel werkt) juist makkelijker/beter te remmen, omdat je veel beter de motor erbij kunt gebruiken ook. Ik rem zelfs nog steeds veel te vroeg (vooral bij Tarzan en Audi S) daar waar ik heel wat versnelling door moet. Puntje voor volgend seizoen! De bocht in remmen gaat prima.

Re: Video 12 juni 2016 SI

Geplaatst: do dec 01, 2016 16:05
door Het-Licht
Dus je kan nu met links remmen en dmv een aantal verzetten terug denderen tegelijk op de motor afremmen?

Re: Video 12 juni 2016 SI

Geplaatst: do dec 01, 2016 19:44
door Niels
Nee, ik rem met rechts omdat ik met terug schakelen wel de koppeling gebruik. Puur om de bak '''te sparen''.

De ''prof's'' deden/doen het niet, maar die hoefde het ook niet zelf te betalen/repareren :evil: Maar idd, dan zou je dus met links kunnen remmen!

Re: Video 12 juni 2016 SI

Geplaatst: do dec 01, 2016 23:19
door Het-Licht
Ik snap hem!