Paasraces 2018: the day after.
Geplaatst: ma apr 02, 2018 11:11
Zaterdag rond 14.00 de Perenkist nog in de zon gewassen, in m'n T-shirt.. Zondag zo'n beetje diepgevroren tot in mijn beenmerg. Zonder camper, (12 volt/verlichting troubles), zonder luifel, en met minimale uitrusting (een 166 is een riant grote auto, maar toch..) op een onmenselijk vroeg tijdstip op zondagochtend naar de baan. Enige voordeel: bij (min of meer) aanhanger-legale snelheid op de cruisecontrol verraadt alleen de toerenteller dat de Busso loopt. In de Iveco wil je oordoppen in..
Okee, ruimte voor één extra wielenset. Op basis van de weer-deskundigen slicks en Yoko's Advan Neova's. Slicks op de auto, er zou in de ochtend een paar druppels vallen dus wie weet. En dat werden er een paar meer.. De Advan's er maar op dan. Helaas helaas helaas geen vrije training. En dat wil je met een nieuwe motor, nieuwe remmen en onbekende dempers: ik had de voor de Giulietta 3.2 gekochte Quantum's er nog opgezet. Alleen voor, achter lukte niet op tijd ivm geen goed bevestigingsmateriaal. Tijdtraining geofferd aan inrijden motor en remmen, dempers op "natte vinger-stand" gezet. In de tijdtraining meteen al een heel plezierige verrassing: met de Quantums heb je GRIP in de regen ! Met de Bilsteins is de Audi S bijvoorbeeld nauwelijks door te komen als je niet bijna letterlijk stapvoets rijdt. Een naderende bocht dwingt tot sturen, maar dat had eigenlijk nooit zoveel effect. Nu een uiterst gehoorzaam neuske die bij het corrigeren van overstuur ook "op koers" blijft. Geweldig. Het eerste bewijs (ik had er tot dusver nul ervaring mee) dat echte racedempers verschil maken is geleverd !
Weinig tempo gemaakt: nieuwe motor (dus) en koelwater dat zakte naar 45 graden temperatuur.
Race één: 19'e startplek. Grilleke beplakt met ducttape. De nattigheid had zeker regenbanden gerechtvaardigd, maar die lagen dus op 150 km afstand.. Ik heb eerder in de nattigheid gereden op de Advan's, nooit echt een wandeling in het park geweest maar nu ging het best lekker. Op de Bilsteins was de Juul in de regen altijd een hele hand vol, twee eigenlijk. Met de Quantums gaf de voorkant veel vertrouwen, op de Advan's nu best goed mee te rijden. Afgevlagd als 13'e.
Race twee ! Droge lijn op de baan, de hemel-pakkingen waren vervangen maar moegestreden door de kou en de nattigheid geen zin meer om nog van wielen te wisselen, dus weer starten op de Neova's. De start ging alleszins aardig. Ik heb een vaag idee hoe Mozes zich kan hebben gevoeld, toen hij door de Rode Zee ging, hoewel uiteraard de omstandigheden nogal anders waren. In de Tarzan al op de 7'e of 6'e plek, net ver genoeg opgestoomd om van de klapper van de blauwe 156 cupper niets meegekregen/gezien te hebben. Daarna de rest van de race in niemandsland. Op het eind een motor die weer niet wilde doorlopen op het rechte eind, en na afvlaggen meteen afsloeg bij gas los. Morgen eens kijken hoeveel peut er nog in zit (hoewel ik altijd ruim vul), en of de slangen in de tank niet naar boven zijn gekropen.
Op de straatbandjes toch een alleszins redelijke 2.09 gereden. Met wel degelijk spijt dat ik te lui was om voor de tweede race even van wielen te wisselen.. Ben het niet gewend in de race gelapt te worden door die zwarte jongens..
Ik heb ze nog wel even toegezwaaid.
Koud tot op het bot het interieur van de 166 lekker opgestookt en op weg naar huis weer lekker ontdooit. Op tijd aan de knutsel, voor Assen moet alles 101% op punt zijn.
Speciale schouderklopjes/woorden van troost/respect/support voor iedereen die zo aan het sleutelen is geweest. Het zat Walter, Cees, Jasper Robert en Wijnand (wie ben ik vergeten ?) bepaald niet mee.. Gelukkig nu weer en paar weken tijd om alle kinderziekte's eruit te krijgen.
Dank aan alle deelnemers !! Tegen de 30 (!!) auto's, daarmee geef je een visitekaartje af. Ook erg leuk dat het aantal 2.0 16V cuppers groeit als kool ! De pechvogel van de 156 (wie reed daarin, was dat Mik ?) : goodluck met het fixen van de auto !
Uiteraard ook Marco van Doorn van Alfaspecials en Hans Vooijs van Onixx Starcraft bedankt voor alle support. Zonder jullie lukt het allemaal niet..![Thumbs up! :thumbs:](./images/smilies/smile_thumbs.gif)
Okee, ruimte voor één extra wielenset. Op basis van de weer-deskundigen slicks en Yoko's Advan Neova's. Slicks op de auto, er zou in de ochtend een paar druppels vallen dus wie weet. En dat werden er een paar meer.. De Advan's er maar op dan. Helaas helaas helaas geen vrije training. En dat wil je met een nieuwe motor, nieuwe remmen en onbekende dempers: ik had de voor de Giulietta 3.2 gekochte Quantum's er nog opgezet. Alleen voor, achter lukte niet op tijd ivm geen goed bevestigingsmateriaal. Tijdtraining geofferd aan inrijden motor en remmen, dempers op "natte vinger-stand" gezet. In de tijdtraining meteen al een heel plezierige verrassing: met de Quantums heb je GRIP in de regen ! Met de Bilsteins is de Audi S bijvoorbeeld nauwelijks door te komen als je niet bijna letterlijk stapvoets rijdt. Een naderende bocht dwingt tot sturen, maar dat had eigenlijk nooit zoveel effect. Nu een uiterst gehoorzaam neuske die bij het corrigeren van overstuur ook "op koers" blijft. Geweldig. Het eerste bewijs (ik had er tot dusver nul ervaring mee) dat echte racedempers verschil maken is geleverd !
![Blue Laughing :blue_lol:](./images/smilies/laughing.gif)
Race één: 19'e startplek. Grilleke beplakt met ducttape. De nattigheid had zeker regenbanden gerechtvaardigd, maar die lagen dus op 150 km afstand.. Ik heb eerder in de nattigheid gereden op de Advan's, nooit echt een wandeling in het park geweest maar nu ging het best lekker. Op de Bilsteins was de Juul in de regen altijd een hele hand vol, twee eigenlijk. Met de Quantums gaf de voorkant veel vertrouwen, op de Advan's nu best goed mee te rijden. Afgevlagd als 13'e.
Race twee ! Droge lijn op de baan, de hemel-pakkingen waren vervangen maar moegestreden door de kou en de nattigheid geen zin meer om nog van wielen te wisselen, dus weer starten op de Neova's. De start ging alleszins aardig. Ik heb een vaag idee hoe Mozes zich kan hebben gevoeld, toen hij door de Rode Zee ging, hoewel uiteraard de omstandigheden nogal anders waren. In de Tarzan al op de 7'e of 6'e plek, net ver genoeg opgestoomd om van de klapper van de blauwe 156 cupper niets meegekregen/gezien te hebben. Daarna de rest van de race in niemandsland. Op het eind een motor die weer niet wilde doorlopen op het rechte eind, en na afvlaggen meteen afsloeg bij gas los. Morgen eens kijken hoeveel peut er nog in zit (hoewel ik altijd ruim vul), en of de slangen in de tank niet naar boven zijn gekropen.
Op de straatbandjes toch een alleszins redelijke 2.09 gereden. Met wel degelijk spijt dat ik te lui was om voor de tweede race even van wielen te wisselen.. Ben het niet gewend in de race gelapt te worden door die zwarte jongens..
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Koud tot op het bot het interieur van de 166 lekker opgestookt en op weg naar huis weer lekker ontdooit. Op tijd aan de knutsel, voor Assen moet alles 101% op punt zijn.
Speciale schouderklopjes/woorden van troost/respect/support voor iedereen die zo aan het sleutelen is geweest. Het zat Walter, Cees, Jasper Robert en Wijnand (wie ben ik vergeten ?) bepaald niet mee.. Gelukkig nu weer en paar weken tijd om alle kinderziekte's eruit te krijgen.
Dank aan alle deelnemers !! Tegen de 30 (!!) auto's, daarmee geef je een visitekaartje af. Ook erg leuk dat het aantal 2.0 16V cuppers groeit als kool ! De pechvogel van de 156 (wie reed daarin, was dat Mik ?) : goodluck met het fixen van de auto !
Uiteraard ook Marco van Doorn van Alfaspecials en Hans Vooijs van Onixx Starcraft bedankt voor alle support. Zonder jullie lukt het allemaal niet..
![Thumbs up! :thumbs:](./images/smilies/smile_thumbs.gif)