Afgelopen weekend.
Het was weer een zeer eventvolle racedag met. ..
Noodweer en prachtige zon.
Debutant met heel veel pech.
Gevestigde namen die het eindelijk helemaal voor elkaar hebben.
Een ontroonde kampioen en hulde aan de nieuwe .
Kapotte aandrijfassen gescheurde inlaatrubbers onplofte banden.
Zeer veel tijdsuitloop waardoor late races.
3x afgebroken start en code rood op het eind.
Baan boordevol olie benzine en zand dus spekglad.
Ik zit nu thuis formule 1 te kijken 1week later en dat allemaal te overdenken.
Al met al yes we zijn weer begonnen en ik kan alleen maar tevreden zijn.
Smorgens begonnen we met noodweer bakken regen en koud.
Maar onze qualificatie begon vrij laat en we waren de hele dag steeds de laatste klasse.
Dus toen we eindelijk mochten beginnen was het toch ongeveer gestopt met regenen.
En was de baan zelfs al enigzins droog gereden.
Na een eerste rondje kreeg ik al snel vertrouwen en ging er toch maar even serieus voor zitten.
Ik haalde zelfs Hutzezon senior nog in waarvan ik dacht ik blijf er achter die is altijd zo snel.
Maar nu reed hij in de weg mischien had hij een probleem?
Uiteindelijk 2.09.03
14e
Race 1
We waren de eerste direkt na de middag pauze maar ik weet nog steeds niet waarom moesten we zolang wachten in de paddock?
Met draaiende motor stonden we zeker 10 min te wachten.
Uieindelijk reden we de baan op.
Slingerend om de banden warm te krijgen maar bij de start positie aangekomen werden we weer tegen gehouden er was een motor geploft en de hele baan vol olie dat moest eerst op geruimd.
Dus een nieuwe opwarmronde hee mn motor was afgeslagen.
Starten en weer opwarmen maar ik zag al voor me de auto van Hutzezon junior daar spoot een hoop vloeistof benzine denk ik onderuit.
Dus ja hoor bij de start plek aan gekomen werden we weer delayed.
Maar nu dan een lege plek voor me das wel mooi.
Wel neigt mijn auto steeds af te slaan wat is dat toch?
Goed uiteindelijk start nu echt.
Ik knal in mijn gebruikelijke stijl na de eerste bocht zo ver mogelijk naar voren en probeer wat mensen te pakken.
Zo zet ik hem toch weer even voor de Weytens 75.
Die dan toch wel weer weg rijd op een recht stuk maar ik doe toch maar mn best
Onderweg zie ik Robert slop uitvallen de Weytens 75 uitvallen en Sieger uitvallen met een klap band.
Ook al zijn we zo vertraagd de Dnrt laat ons toch lang doorrijden top!
Maar dan knalt Robert Hebbinck er hard af in het scheivlak.
Wat een pech die kerel heeft hard gesleuteld om voor het eerst met ons mee te doen.
Heeft veel van onze rijders de rolkooien in de auto gelast en nou knalt ie eerste wedstrijd dat ie mee doet eraf.
Hij staat dwars in het scheivlak 1 van de snelste gedeeltes van de baan dwars.
Heel de neus van zijn Alfa in de kreukels.
Dus tja code rood.
Einde wedstrijd
Harold 8e met een tijd 2.09.03.
Terug in de pits toch maar even onder de motorkap kijken.
Aha ik zie het al de rubbers op het inlaat spruitstuk daar is er 1 van poreus en heeft scheurtjes.
Wat nu tape er om hmm dat valt niet mee.
Wacht de vader van Jesper heeft kit bij.
Het lukt om er een dot kit op te plakken hopelijk is ie droog op tijd voor race twee.
Het moet.. hup race twee.
Bij de start opstelling hij wil nog steeds een beetje afslaan maar goed niet te lang over nadenken gas erop.
Ik probeer weer wat gaatjes te trekken maar wordt ook wel weer door eerder uitgevallen snellere auto.s ingehaald.
De race gaat verder goed en wordt als 11e afgevlagd met beste tijd 2.08.15
Race drie
Vooraf effe gevoeld de kit is mooi uitgehard.
Maar mogen we nog wel starten het wordt zo laat met al die uitloop.
Er wordt even gebelt met Ria yes we mogen nog.
Hup benzine en olie erin en opstellen.
Race drie lijkt wel op race twee.
Qua positie ben ik een beetje behoudend er valt niks te winnen tenzij iemand uitvalt.
Beste tijd 2.08.75
10e
Uit eindelijk 9e van de dag.
Jasper Slop wint alle drie de races met overmacht en zonder problemen.
Wie gaat hem stoppen?
Gefeliciteerd man!
Sieger heeft de beker van vorig jaar af gegeven aan Steutel.
Op naar de volgende race.