Graffiaturo
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: koets doorlassen

zo mar 04, 2007 22:04

Pieter, dit komt waarschijnlijk door de tectyl of wax die in de dorpel is gespoten ooit, door de warmte die je inbrengt met lassen, smelt dit en loopt dus je smeltbad in
zet je apparaat op de hoogste stand van de stroom, laat de draadtoevoer iets lager staan, en las met korte stootjes
dan moet het goedkomen

succes ermee
http://www.graffiaturo.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Rees-Cees

Re: RE: koets doorlassen

zo mar 04, 2007 22:25

Pieter, dit komt waarschijnlijk door de tectyl of wax die in de dorpel is gespoten ooit, door de warmte die je inbrengt met lassen, smelt dit en loopt dus je smeltbad in
zet je apparaat op de hoogste stand van de stroom, laat de draadtoevoer iets lager staan, en las met korte stootjes
dan moet het goedkomen

succes ermee
En een staalborstel er bij zodat je de verbrande kit gelijk weg kunt borstellen. En ja in de dorpels moet je "bruggetjes" lassen om van de ene naar de andere kant te komen.

pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice

ma mar 05, 2007 19:47

ok dat van die troep in mijn smeltbad had ik gezien en gemerkt had alles ook eerst flink warm gestookt met een brander en met een plamuurmes schoon gemaakt...... is dus echt troep wat er tussen zit.... :?

en bruggetjes bedoel je een zwaailasje van de dorpel naar de bodem en dan dus de 2 smelt badjes in elkaar laten vloeien over de troep heen? (foto :D )

zal zaterdag nog eens proberen alleen stroom hoger zetten is een beetje trikkie met 220 krijg geen mooi smeltbad en ineens zit je er door heen maar zal nog wel proberen op hoge stroom :wink:
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice

zo apr 01, 2007 15:03

nou hehe de bijrijders kant is nu volledig door gelast heb wel hier en daar nog wat ruzie gehad maar ging allemaal vrij voorspoedig....

het laswerk verdiend dan ook geen schoonheids prijs maar het doel is er wel mee bereikt dus en daar ging het om moet ook een beetje nuchter blijven denken want voor het zelfde geld vlieg ik er de eerste bocht uit en is al het werk voor niks geweest.... :wink: :wink: :wink:

en wat ik vooral veel gehad heb is brandjes :evil: :evil: :evil: jemig zeg op den duur maar een emmer met water neer gezet met een natte lap want ja ik heb nog een dikke laag tectyl onder op de auto zitten die echt wel goed brand.....
heb gelijk alle gelaste delen in de velgen lak gespoten ter bescherming en velgelak droogt snel en is ook goed over vlugt roest.

denk dat ik dit gewoon nog een keer ga doen alleen dan met een copleet gestraalde koets dan kan het denk ik wel netjes bij mij zit alles er nog in motor, bak, ophanging, wielen :oops: :oops: :oops: :oops:
last niet zo makkelijk maar heb ff ruimte gebrek..... :(

binnenkort foto's
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

Terug naar “Racen - Technisch”