Andretti Molletti

Conflict gordel armbandje

ma okt 08, 2007 22:31

Heren racers, het volgende probleem doet zich voor:
Na een drie tal racedagen, zeg 6 races is het mij nu ongeveer 3 keer overkomen dat mijn armbandje achter het haakje van de gordel bleef haken met als gevolg dat mijn gordel open sprong.. :?
Dan zit ik niet echt lekker meer in mijn stoeltje en moet ik op het rechte eind (als ik dat haal :lol: ) lopen kloten...
Ik heb een gordel als in de foto en de armband op zijn kortst gezet.. als ik dat doe gaat het beter maar bestaat nog steeds de kans op "per ongeluk openen"
Ben ik de enige met dit probleem??? Hebben jullie een oplossing??
Ik zat te denken aan een elastiek naar de doorbar van de kooi oid??

Ik ben benieuwd!

Foto gepikt uit Bugalfa zijn advertentie ;)
Afbeelding

BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Contacteer: Website

RE: Conflict gordel armbandje

di okt 09, 2007 09:20

Een crutch strap : dat is een 5punts of 6 punts uitbreiding waar mee je de gordel naar beneden trekt .
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di okt 09, 2007 21:10

Een oorbel??

:biggrin:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Remco S
Guru
Guru

di okt 09, 2007 21:15

Ik heb het nog nooit gehad, ik heb de armband op het oog van de linker heupgordel (oogje aan mijn armband)

Het ontgrendelingsknopje zit dan naar beneden en kan niet worden verdraaid door de armband.

of bedoel je iets anders??

Andretti Molletti

wo okt 10, 2007 17:55

Ik heb een crutch strap, en zoals Remco aangeeft zit die van mij ook links vast.
Toch als je je arm even laat zaken vormt zich een lus... deze lus kan in ongelukkige situaties dus blijven haken aan de ontgrendelingshandel...

@@: jij bent toch meer een type voor een tongpiercing?

marc7eleven
Advanced Member
Advanced Member

wo okt 10, 2007 18:06

Dré, heb je m echt op z´n kortst??? Begrijp niet hoe je dit voor elkaar krijgt. Tenzij je met je linkerhand onderaan je stuur rijdt en je stuur heel laag staat... :lol:

Ik snap dat het een serieus probleem is, maar heb dit nog noooooit meegemaakt...Ook niet in wilde overstuursituaties (het zou me wat zijn trouwens, pfff). Mogelijk dat je m nog veel korter moet afstellen? Het is toch bijna onmogelijk als je me zo kort hebt afgesteld dat je precies goed kunt sturen dat ie dan onder je gordel uitkomt? Misschien je heupriemen wat korter afstellen? Ik rijd innderdaad met een 6 punts, en die knop opener zit net boven mijn....je weet wel...
Alfa romeo: The art of the machine!

Andretti Molletti

Re: RE: Conflict gordel armbandje

wo okt 10, 2007 18:59

en die knop opener zit net boven mijn....je weet wel...
Oei... onder je navel bedoel je??? :shock: :shock:
Ik stel zo af dat ik mijn linkerhand uiteraard op mijn stuur kan leggen... maar het komt voor dat mijn linkerhand onderaan uitkomt...
Maar omdat het me altijd bij de start gebeurde denk ik dat het komt als ik mijn handen even losleg en vouw voor de start... [-o<

Je kent dat wel ;)
Waar en hoe strak zit dat armbandje aan je arm? Is het een polsbandje.. of echt onderarmbandje?
Zelf heb ik hem ongeveer 10cm hoger dan mijn pols, maar niet strak dus hij schuift een beetje...

marc7eleven
Advanced Member
Advanced Member

wo okt 10, 2007 21:34

Jep dat bedoelde ik, onder mijn naver... :whistle:

Als dat bandje niet strak zit, dan is het niet goed. Als het kan schuiven, dan kan het ook niet goed werken, en tevens, niet handig als je een keer flink overstuur krijgt en je auto probeert op te vangen.
Ik heb t net onder mijn elboog (aan de onderarm) zitten en redelijk strak (dat moet je uitzoeken, te strak is ook niet goed). De doelstelling is dat mijn arm niet uit het raam klapt bij een koprol. Dat is voor mij ook altijd de test voor de lengte.

Andretti Molletti

wo okt 10, 2007 21:39

Oke, net onder je elleboog... maar dan zou je denken dat je onderarm toch een stukkie uit je auto kan zwiepen...
dus als i dan korter gesteld wordt dan de deurhoogte dan moet dat geen probleem zijn :-k
Ik zal eerdaags eens gaan proefzitten en uitproberen.. Thanks voor de input!

marc7eleven
Advanced Member
Advanced Member

do okt 11, 2007 17:42

ik probeer het altijd ff uit, als ik tegen het raam kom mag ie nog iets 'slack' hebben, maar meestal heb ik m korter dan dat staan. En dat klitteband is niet voor niets, dan kun je m zo strak zetten dat ie blijft zitten op de plek waar die moet. Heb ook een keer gehad dat ik m te los had zitten, tja, da's erg vervelend en dan zit je wel ff op het rechte stuk...

Robertv6
Member
Member

do okt 18, 2007 20:43

Ach als het goed is moet je volgend jaar toch met een raamnetje rijden is dit probleem ook opglost :D :D
Alfa Romeo 156 2.4 td
Alfa Romeo Spider '79

gehad 3x sud, 1x Giulia, 2x Alfetta, 1x Giulietta,3x75 V6, turbo,TS, Alfa Romeo Giulia 1.6 Super, 2x Alfa Romeo 156 1.8 TS
BMW 325i Ziengs cup

BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo

do okt 18, 2007 23:31

Is zo'n zijdelingse (meestal geel van kleur) lus misschien 'n oplossing zoals bij Formulewagen harness ?
vb. zie http://www.motorquality-usa.com/images/ ... aterlg.jpg
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Terug naar “Racen - Technisch”