diele
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

Blikje ?

wo feb 13, 2008 22:17

De naam weet ik eigenlijk niet, maar dat (bescherm blikje?) achter je voorste remschijven.. verwijderen van de racer of niet ?? of heeft behalve vuil bij je schijf weghouden,ook nog een koel functie ? :-k
75 1.8 ie

Landcruiser
MB 320 CR Diele-Tech Reesert
W211 200 cdi
MB 300 CE Reesert.

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: Blikje ?

wo feb 13, 2008 22:23

kep ze weggelaten op mijn straatracer..... :roll:

Waarom? Hoefde ik ze niet netjes te maken en scheelde weer een boutje per kant :twisted:

Weet niet of het verkoelend is, maak anders in die platen een gat, buis eraan en gat in bumper. Koeling!

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo feb 13, 2008 22:31

Remankerplaat/spatplaat. Als je veelvuldig op vuile wegen rijdt mooi laten zitten. Dij de meeste Alfa's hebben ze geen koelfunctie in de F1 daarentegen bv wel. Weglaten is geen probleem zolang je geen rally's oid of veelvuldig onder winterse omstandigheden rijdt. ( Wat was dat ook al weer..)
Zonder koelt de zaak iets beter, simpelweg omdat de warmte beter weg kan. Een extra luchtslang is voo race-werk geen overbodige luxe.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Theo Romeo
Advanced Member
Advanced Member

wo feb 13, 2008 22:36

Ik heb ze deze week weggehaald bij de 75, dacht eerst dat het wel koelend effect had als een soort lucht happer, geleider. Toch weggehaald omdat ik nog steeds temperatuur problemen had met de remmen.

Scheelt ook weer gewicht want die zullen wel zwaaaaar zijn bij en Mercedes 8) :wink:
Theo Romeo
Afbeelding

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Blikje ?

wo feb 13, 2008 22:57

Remankerplaat/spatplaat. Als je veelvuldig op vuile wegen rijdt mooi laten zitten. Dij de meeste Alfa's hebben ze geen koelfunctie in de F1 daarentegen bv wel. Weglaten is geen probleem zolang je geen rally's oid of veelvuldig onder winterse omstandigheden rijdt. ( Wat was dat ook al weer..)
Zonder koelt de zaak iets beter, simpelweg omdat de warmte beter weg kan. Een extra luchtslang is voo race-werk geen overbodige luxe.
Heb ze op zowat al mn transaxles verwijderd (ook degene welke ik gebruik voor winter usato) >nooit problemen gehad met vervuiling of water...
Diele der af met die dingen!

Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Maurizio
Guru
Guru

do feb 14, 2008 07:45

Eraf,
eventueel zou je het blik blik langs de buitenzijde wegsnijden en de afscherming van het lager laten zitten. Is het lager toch nog beschermd tegen vuil etc.
Banned..... :twisted: Daily mule ==> bmw 325D
AR75 24v, 75TS & E36M3 Ringtool, AR Spider 2000 veloce '79, SCARB 00114

Theo Romeo
Advanced Member
Advanced Member

Re: RE: Blikje ?

do feb 14, 2008 17:26

Eraf,
eventueel zou je het blik blik langs de buitenzijde wegsnijden en de afscherming van het lager laten zitten. Is het lager toch nog beschermd tegen vuil etc.
Dat heb ik gedaan, gaf me wel een goed gevoel.
Theo Romeo
Afbeelding

Terug naar “Racen - Technisch”