Er wordt veel geracet met serieuze motoren gekoppeld aan een standaard TS koppeling en bak, maar waar moet je aan denken:
- De bouten waar de hardyspicers op zitten (op as en vliegwiel, de voorste dus) kunnen langzaam krom gaan bij hard racegebruik, ivm het binaire gebruik van koppeling- en gaspedaal (met name bij motoren >200 PK) dus is een TB of V6 cardanas met de grotere hardyspicers te prefereren
- De v-bak wordt verschrikkelijk heet bij >200PK en dient dan een oliecirculatie en -koelsysteem te krijgen
- De aandrijfassen moeten van het type V6 zijn (indien remmen nog aan de v-bak) ivm de hitte van de achterremmen op de homokineten
- Bij deze mate van circuitgeweld de std achterremmen het niet meer kunnen bijbenen en letterlijk in rook op gaan, zeker icm een remdrukverdeler en droog weer,
- etc etc
Let wel dat verscheidene 75 V6 koppelingsonderdelen niet meer leverbaar zijn, de laatste restanten liggen nu in de 'winkel' ...
Maar, als je gewoon een beetje rondjes rijdt op een circuit (trackdays enz) wat voor 95% van de lezers relevant is, heb je als alles gewoon nieuw is onder je auto van het bovenstaande niet gauw last.
Groeten, Pieter