Heb gister weer wat rondjes gereden in mijn 155 V6 racer en een van mijn struikelblokken zijn momenteel de voorremmen.
Op SS merkte ik aan het eind van de laatste sessie al een lichte trilling, maar dit was dusdanig dat ik het gister nogmaals met deze remmen wilde proberen.
Met 75's was de ervaring dat remkoeling niet echt nodig was, dus met de 155 ook begonnen zonder.
Na 4 rondjes was er echter niet meer mee te rijden, auto wordt praktisch onbestuurbaar bij hard remmen, zo erg trilde de voorkant.
Daar moet dus een oplossing voor komen, maar voel er weinig voor om in dit geval het wiel opnieuw uit te moeten vinden, want dat betekend veel proberen wat dus ook heel veel geld zal gaan kosten.
Het mag best wat kosten, maar een serieuze AP set zit er niet in en is denk ik ook niet nodig
Ben dus op zoek naar een enigzins beproefde budget oplossing, heb al een aantal mensen gesproken die een oplossing hebben gevonden, maar wil de kosten eigenlijk lager houden.
Heb overigens nu 156 gta 305mm remmen met ferodo ds 1,1 met standaard AR schijven, remmen geven veel vertrouwen totdat het spul heet wordt en enorm gaat trillen.
Merkte de 2 sesiie dat het de eerste 2 rondjes weer even goed ging om vervolgens weer te moeten stoppen door het trillen.
Zou remkoeling alleen de oplossing kunnen bieden, ging dit wel goed bij de 147 gta cup auto's?
Kunnen kwaliteits remschijven dit probleem oplossen en zoja welk merk en/of wie maakt dat spul met geschikte naven en universele schijven?
Ferodo zou niet ideaal zijn en carbon loraine zou vele malen beter zijn, wat warmtehuishouding betreft?
De grotere 330mm gta set up zou al een stuk beter zijn en zelfs de 166 klauwen schijnen hier minder last van te hebben doordat deze behoorlijk grotere remblokken gebruiken.
Zit nu te denken aan de 330 set up met CL blokken en goede schijven, maar dat is flink wat zwaarder dan de al niet heel lichte 305 set up.
Graag advies