Dag heren!
Ik ben mijn GT aan het voorbereiden op weer een trip naar Italië. Maar dit keer wilikdat met enige mate van comfort doen. Al tal van kleine klusjes heb ik achter de rug maar nu het volgende. Een probleem wat ik altijd al heb gehad, ikdenk sinds ik hethele onderstel heb vernieuwd en gemod.
-Intrax HDA (gereviseerd) met 60kg veren voor en de standaard veren achter van Intrax (die zouden ~45kg zijn) schokdempers staan zacht.
- alle draagarmen nieuw en spelingvrij
- harde poly bussen overal in
- gta stabi voor / verboorde std stabi achter
- nieuwe topmounts rondom en voor met teflon ring erin
Alles is in goede staat uiteraard en spelingvrij. Auto stuurt fantastisch. Hoe harder je rijdt hoe fijner en meer grip je krijgt. In de regen helemaal bizar.
Echter zijn er ook momenten dat ik rustig rijd en dan word ik echt he-le-maal simpel van dat gehobbel in de kont.
Uiteindelijk net de bekleding eruit gehaald om de constructie op mijn gemak te bekijken en denken aan een oplossing. De nieuwe topmounts van 100 euro hebben geen uitkomst geboden helaas.
Op glooiende en korte hobbels hobbelt de auto nog een keer na, echt een knal inde rug elke keer. Hij hobbelt op de veren als het ware.
Als ik de auto kort op en neer duw Je ikinderdaad dat het Rubber van de topmounts op en neer gaat, die vangen het eerst op daarna de veer en demper pas.
Ik baal hier van, zo'n mooie ophanging en dan van die ... topmounts!!!
Wát gaan we bedenken als oplossing heren? Lassen en Slijpen aan de body is voor mij geen probleem na diverse vorige body modifications .
Ik dacht eraan om de veer in een rubber tegen de koets te zetten en de schokdemper zoals bij een Giulia en 75 etc met 2 rubbers en wat schotels vast te zetten.
Heeft iemand een simpelere constructie of is er iets zo van het schap tekoop?
Camber plate erop maken? Unibolt lijkt me beetje hardcore voor op straat. Moet geen kabaal geven. Anderzijds wanneer komt er vuil op die plek.....
Wie?!